خبرنگاران استاندار تهران: پیگیر رد صلاحیت داوطلبان شوراها هستیم

به گزارش وبلاگ عکس، تهران- خبرنگاران- استاندار تهران گفت: میزان رد صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر نسبت به دوره های گذشته افزایش داشته است که پیگیر این موضوع هستیم.

خبرنگاران استاندار تهران: پیگیر رد صلاحیت داوطلبان شوراها هستیم

به گزارش وبلاگ عکس، انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در سرانجام جلسه بزرگداشت روز ملی شوراها به وبلاگ عکس گفت: در تشخیص صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر براساس معیارهایی که قانون تعیین نموده ما در حال آنالیز صلاحیت ها در هیات اجرایی هستیم و به صورت میانگین در کلان شهر تهران حدود 6 درصد، در میانگین استان تهران زیر 9 درصد رد صلاحیت داشتیم.

وی گفت: پرونده کل افراد به هیات نظارت رفته و در آنالیز که انجام دادند، متاسفانه شاهد این بودیم که رد صلاحیت های فراوانی نسبت به دوره های قبل وجود دارد به عنوان مثال در شهرستان رباط کریم میزان رد شدگان 57 درصد، در شهرستان ورامین 53 درصد بوده است.

استاندار تهران ادامه داد: حق داوطلبان این است که براساس جهت قانونی، مراحل تایید صلاحیت خود را پیگیری نمایند و اگر اعتراضی دارند، قانون مراحل پیگیری را تعیین نموده چون قانون از شفافیت برخوردار است و مراجعی که باید برای تایید صلاحیت نظر بدهند، تعیین شده اند.

وی با بیان اینکه مجموعه استانداری تهران و وزارت کشور نیز پیگیر این موضوع است، گفت: اگر رد صلاحیت خارج از چهار چوب اجرا شده باشد در هیات نظارت استان و مرکزی افراد می توانند پیگیر باشند و امیدواریم که میزان داوطلبان در انتخابات شوراها افزایش یابد تا شاهد حضور حداکثری مردم در این انتخابات باشیم.

استاندار تهران گفت: روز شوراها را به همه اعضای شوراهای شهر و روستا تبریک عرض می کنم و واقعا از برکات این نظام و انقلاب تحقق 2 رکن اسلامیت و جمهوریت است و تجلی آن را در انتخابات شاهد هستیم.

به گفته وی، در آستانه ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری، انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری هستیم و باید زمینه ساز حضور حداکثری مردم در این انتخابات ها باشیم.

همزمان با روز ملی شوراها مراسم بزرگداشت این روز با حضور شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران بصورت مجازی در محل استانداری تهران برگزار گردید.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره ای مجلس شورای اسلامی یازدهم، 28 خردادماه 1400 برگزار می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار تهران: پیگیر رد صلاحیت داوطلبان شوراها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار تهران: پیگیر رد صلاحیت داوطلبان شوراها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید