خبرنگاران سیل به کشتزارها و راه های روستایی شیروان آسیب رساند

به گزارش وبلاگ عکس، بجنورد-خبرنگاران- فرماندار شیروان گفت: بارندگی و جاری شدن سیلاب شدید عصر امروز به کشتزارهای منطقه، ابنیه فنی و راه های روستایی این شهرستان آسیب وارد کرده است.

خبرنگاران سیل به کشتزارها و راه های روستایی شیروان آسیب رساند

امین رضا مرآتی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ عکس گفت: هم اینک سیل مجددا در شهر قوشخانه، مرکز بخش قوشخانه این شهرستان با شدت بیشتری نسبت به عصر امروز جاری شده است و با توجه به این شرایط، مدیریت بحران به همه نیروها و دستگاه های خدمات رسان آماده باش داده است.

وی گفت: جریان سیلاب در عصر امروز به اراضی کشاورزی و راه های روستای گلیان، دهستان سیوکانلو، شهرهای زیارت، قوشخانه و سرحد خسارت وارد کرده و همچنین طبق گزارش های دریافتی بارش تگرگ به باغ های روستای سکه از توابع بخش مرکزی آسیب زده است.

مرآتی با بیان اینکه میزان خسارات سیل هنوز جمع بندی نشده است، اضافه نمود: مناطق آسیب دیده از سیلاب امروز پراکنش بسیاری دارد که بیشترین بارش ها در شهر بوده است ولیبه ابنیه فنی و راه های روستایی نیز خسارت فراوانی وارد آمده که تلاش برای رفع خطرات و بازگشایی راه ها توسط عوامل راهداری در دست اجرا است.

یکی از نیروهای شهرداری قوشخانه شیروان که در صحنه خدمات رسانی حضور داشته است، گفت: بارندگی بسیار شدید و حجم آب رودخانه بسیار بالا است و هفت حلقه چاه آب منطقه تخریب شده است.

وحید سعادتی به خبرنگار وبلاگ عکس گفت: سیلاب در روستاهای زو، تفتازان و باغ شدت بسیاری داشته است به طوری که راه روستایی باغ تخریب شده و زمین های کشاورزی پایین دست رودخانه که شامل باغ های سیب و کشتزارهای یونجه خسارت دیده است.

حدود 70 هزار نفر از جمعیت 156 هزار نفری شهرستان شیروان در قالب 18 هزار خانوار در روستاها سکونت دارند.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری بارش پراکنده باران را پیش بینی کرده و خبر داده بود که دمای هوای استان با کاهشی هفت درجه ای روبرو خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سیل به کشتزارها و راه های روستایی شیروان آسیب رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیل به کشتزارها و راه های روستایی شیروان آسیب رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید