رافائل ماریانو گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد

به گزارش وبلاگ عکس، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی، دیپلمات آرژانتینی را به عنوان مدیر کل جدید این سازمان بین المللی انتخاب کرد.

رافائل ماریانو گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عکس، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، رافائل گروسی، دیپلمات آرژانتینی، را به عنوان مدیر کل آژانس انتخاب کرد.

گروسی جانشین یوکیو آمانو شد که در ماه جولای 2019 به علت بیماری درگذشت.

روز دوشنبه خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داده بود که رافائل گروسی با 20 رأی از سایر رقیبان جلو افتاده است.

کرنل فروتا که سرپرستی آژانس تا به حال به عهده او بوده 17 رأی به دست آورده است. خبرنگار وال استریت ژورنال نوشته گروسی برای برنده شدن در رأی گیری مجددی که روز سه شنبه(امروز) برگزار می گردد به سه رأی دیگر نیازمند است.

فروتا هوادار تداوم رویکرد محتاط و تأملی یوکیا آمانو، مدیر کل سابق آژانس بود. درحالیکه رافائل گروسی، خواهان ایجاد تغییراتی در رویکرد سازمان در قبال ایران است. او قبلا گفته که خواهان اتخاذ رویکردی قاطع اما منصفانه در قبال ایران است.

با این حال خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان گزارش داد که انتظار نمی رود تحت مدیریت گروسی درباره مسائل مهم آژانس از جمله پرونده ایران تغییر محسوسی ایجاد گردد. گروسی رویکرد خود را اصلاحات در حد متوسط و نه تغییرات اساسی در مدیریت آژانس خوانده است.

رویترز می گوید که نه فروتا و نه گروسی هیچکدام در سخنرانیهای خود در دور نهایی رای گیری از ایران اسمی نبردند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که گروسی تا اول ژانویه 2020 کار خود را شروع خواهد نمود اما هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نشده است.

رافائل گروسی در ماه سپتامبر به مسکو سفر نموده بود و خبرگزاری اسپوتنیک می گوید که نشانه هایی مبنی بر حمایت از وی برای این سمت دریافت نموده بود و درباره تصدی مدیر کلی آژانس ابراز خوشبینی نموده بود.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در آژانس نیز در حساب توئیتری خاطرنشان کرد که رافائل گروسی به عنوان مدیر کل جدید آژانس انتخاب شده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "رافائل ماریانو گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رافائل ماریانو گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید