ردیایی موبایل های اندرویدی خاموش ممکن شد

به گزارش وبلاگ عکس، گوگل در اندروید 15 قابلیتی را برای یافتن دستگاه های خاموش ابداع نموده که در دستگاه های تازه از جمله پیکسل 9 و احتمالا بعضی موبایل های قدیمی تر اندروید ارائه می گردد.

ردیایی موبایل های اندرویدی خاموش ممکن شد

به گزارش وبلاگ عکس ، یافتن یک موبایل اندروید که جلوی چشمان کاربر نیست، کار سختی است به خصوص اگر دستگاه خاموش باشد. هرچند سیستم Find My Deviceگوگل مفید است اما محدودیت هایی دارد به خصوص هنگامیکه به اینترنت متصل نباشد. به همین دلیل گوگل میخواهد در اندروید 15 با ارائه قابلیت Powered Off Finding API چالش مذکور را رفع کند.

به نقل از مهر، نشریه اندروید پلیس جزییاتی درباره اینکهAPI چگونه می تواند به مکان یابی دستگاه ها حتی در حالت خاموش یاری نمایند، منتشر نموده است. در اصل این سیستم با ذخیره سازی بیکن های بلوتوثی رایانش شده در حافظه کنترل نماینده بلوتوث کار می نماید.

اما در اینجا یک نکته وجود دارد؛ سخت افزاری مخصوص ضروری است تا کنترل نماینده بلوتوث را روشن کند و به آن اجازه دهد حتی هنگامیکه موبایل خاموش است، کار کند. در نتیجه ذخیره شارژ اندکی برای فعالسازی این قابلیت وجود دارد.

هرچند شایعات اولیه حاکی از آن است که این قابلیت احتمالا در موبایل پیکسل 9 ارائه می گردد اما گزارش تازه نشان می دهد پیکسل 8 نیز احتمالا پس از ارتقا به اندروید 15 بتواند از آن بهره ببرد.

علاوه بر الزامات سخت افزاری، کوشش های مهندسی نرم افزاری برای پشتیبانی از یک سخت افزار به نام Bluetooth Finder HAL ضروری است. کاربران باید مطمئن شوند که دستگاهشان به اندروید 15 آپدیت شده و تازهترین نسخه قابلیت Find My Device گوگل را دارند.

متاسفانه احتمال کمی وجود دارد دستگاه های قدیمی دیگر مانند پیکسل فولد، سری پیکسل 7 و سری پیکسل 6 این قابلیت را دریافت نمایند. البته امکان دارد این ویژگی در بعضی دستگاه های قدیمی به خصوص مدل های رده بالا مانند پیکسل فولد ارائه گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ردیایی موبایل های اندرویدی خاموش ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردیایی موبایل های اندرویدی خاموش ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید