سامان دهی آثار تاریخی جمکران در قم

به گزارش وبلاگ عکس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: آثار تاریخی منطقه جمکران در این استان سامان دهی می شود.

سامان دهی آثار تاریخی جمکران در قم

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، علیرضا ارجمندی روز دوشنبه 29 آذرماه 1400 در جلسه ای که با حضور محمدتقی شاه چراغی در جمع اهالی منطقه جمکران برگزار گشت، اظهار کرد: مسجد جمکران بعد از حرم مطهر حضرت معصومه (س) دومین مکان مقدس و زائرپذیر استان قم است که از لحاظ گردشگری دینی نیز اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با اشاره به تپه باستانی قلی درویش که در نزدیکی مسجد مقدس جمکران واقع شده است، ادامه داد: این ناحیه دارای تمدن و فرهنگ هفت هزارساله است که کاوش های باستان شناسی تپه قلی درویش شاهد این مدعا است.

ارجمندی با بیان این که قلعه گبری جمکران مربوط به دوره ساسانی است و در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است، گفت: برای ساماندهی این قلعه باستانی برنامه ای مشترک با شهرداری منطقه تهیه شده است.

او به اشاره به قیز قلعه سی اثر تاریخی دیگر منطقه جمکران، شرح داد: قیز قلعه سی نشان از شکوه گذشته این منطقه تاریخی است که بازسازی آن نیاز به اعتبارات مالی و همکاری دستگاه اجرایی دارد.

منبع: توریسم آنلاین

به "سامان دهی آثار تاریخی جمکران در قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامان دهی آثار تاریخی جمکران در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید