شرط سرانجام همه گیری کرونا

به گزارش وبلاگ عکس، یرشوف گفت: اگر بیشتر جمعیت به کرونا ویروس مبتلا نشوند، در یک سناریوی نامطلوب ممکن است موج دوم همه گیری آغاز شود.

شرط سرانجام همه گیری کرونا

ویروس شناس آکادمی علوم روسیه زمانی که همه گیری کرونا انتها می یابد را گفت. فلیکس یرشوف، ویروس شناس آکادمی علوم روسیه درباره اینکه همه گیری کروناویروس چه زمانی انتها خواهد یاد گفت: همه گیری کرونا پس از اینکه در حدود 70-80 درصد از جمعیت به این ویروس آلوده شوند انتها خواهد یافت.

به گفته وی، افرادی که پس از ابتلا به کرونا بهبود یافته اند در حال حاضر به عنوان یک واکسن طبیعی برای جامعه می باشند. وی افزود: از این طریق آن ها در ایجاد مصونیت جمعی در جامعه نقش دارند.

این متخصص ویروس شناس توضیح داد: از یک طرف این گونه ایمنی برای جامعه به نظر می رسد خوب باشد، اما از طرف دیگر بسیار خطرناک است، زیرا این ویروس هم می تواند به افراد پیر و بیماران مزمن منتقل شود و آن ها را مبتلا کند، ولی متاسفانه بسیاری از این افراد نمی توانند در برابر چنین بار ویروسی مقاومت کنند.

یرشوف گفت: اگر بیشتر جمعیت به کرونا ویروس مبتلا نشوند، در یک سناریوی نامطلوب ممکن است موج دوم همه گیری آغاز شود.

پیش از این، یرشوف در مورد ناقلین بدون علامت کروناویروس صحبت کرده بود. به گفته وی، با گسترش بیماری، چنین افرادی نقشی همانند واکسن در جامعه ایفا می کنند. یک واکسیناسیون جمعی وجود دارد. وقتی به شمار مبتلایان به 70 درصد برسد، رشد بیماری به انتها می رسد. این یک فرایند شناخته شده در بین عفونت های ویروسی است.

منبع: اسپوتنیک

منبع: فرادید

به "شرط سرانجام همه گیری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط سرانجام همه گیری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید