عقب نشینی هانت از حمایتش از اعتراضات هنگ کنگ

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از رویترز، جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس بر خلاف اظهارات مداخله جویانه پیشین خود، امروز پنجشنبه اظهار داشت از اعتراضات اخیر هنگ کنگ حمایت نکرده است!

عقب نشینی هانت از حمایتش از اعتراضات هنگ کنگ

وزیر خارجه انگلیس در این خصوص گفت: اجازه دهید شرح دهم که چه گفته ام. گفتم خشونت را محکوم می کنم. ما هر گونه خشونت را محکوم می کنیم. مردمی که از معترضان هوادار دموکراسی حمایت کردند صحنه هایی دیدند که آن ها را بسیار ناراحت خواهد نمود.

این در حالیست که ترزا می نخست وزیر مستعفی انگلیس دیروز چهارشنبه اعلام نموده بود: احترام به درجه بالایی از خودمختاری و حقوق و آزادی های درج شده در بیانیه مشترک چین و بریتانیا در مورد هنگ کنگ امری حیاتی است.

نخست وزیر مستعفی انگلیس در ادامه از چین خواست تا به ازادی و حقوق مردم در هنگ کنگ احترام بگذارد.

جنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم دیروز و در پاسخ به سخنان پیشین جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در مورد هشدار به پکن درباره ناآرامی ها در هنگ کنگ گفت: به نظر می رسد او در میان شکوه محو شده استعمار انگلیس خیال بافی می نماید و با عادت بد ژست دریافت به امور کشورهای دیگر می نگرد.

لندن و پکن در سال 1984 میلادی اعلامیۀ مشترکی را در موضوع بازگرداندن هنگ کنگ به چین امضا کردند.

لازم به ذکر است هزاران تظاهرات کننده هنگ کنگی دوشنبه هفته جاری و همزمان با سالروز بازگشت این کشور به قیومیت چین به خیابان ها آمده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عقب نشینی هانت از حمایتش از اعتراضات هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی هانت از حمایتش از اعتراضات هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید