قرارگیری ماهواره نظامی کره ای در مدار زمین با یاری شرکت اسپیس ایکس

به گزارش وبلاگ عکس، اسپیس ایکس با تعمیر و آماده کردن بوستر در طول کمتر از دوماه از ماموریت قبلی توانست رکورد کوتاه ترین زمان برای آماده سازی بوستر را که پیش از این به خود این شرکت تعلق داشته است، بشکند.

قرارگیری ماهواره نظامی کره ای در مدار زمین با یاری شرکت اسپیس ایکس

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از تکنا، شرکت اسپیکس ایکس اولین ماهواره مخابراتی نظامی کره را با پرتاب پیروز در مدار قرار داد. این ماهواره مخابراتی به نام ANASIS-II در جهت افزایش امنیت ملی کره به فضا پرتاب شده است.

ماهواره کره ای ANASIS-II به وسیله راکت فالکون9 از کیپ کارناوال در استان فلوریدا به فضا پرتاب شد. در این ماموریت از بوستری استفاده شد که پیش از این برای ارسال فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی در ماموریت Demo-2 مورد استفاده قرار گرفته بود.

اسپیس ایکس با تعمیر و آماده کردن بوستر در طول کمتر از دوماه از ماموریت قبلی توانست رکورد کوتاه ترین زمان برای آماده سازی بوستر را که پیش از این به خود این شرکت تعلق داشته است، بشکند. این شرکت توانسته است آماده سازی بوستر را برای پرتاب ماهواره کره ای تنها در 51 روز انجام دهد.

در این پرتاب اسپیس ایکس تصمیم گرفت تا بار دیگر از بوستر ماموریت Demo-2 استفاده کند. بوستر راکت پس از پرتاب و مطابق برنامه روی کشتی فرود آمد و به این ترتیب شرکت اسپیس ایکس توانست برای پنجاه و هفتمین بار پوستر خود را به طور پیروزیت آمیز کنترل کند. بعلاوه در این ماموریت سپر حرارتی مربوط به این راکت تنها پس از 45 دقیقه بازیابی شد. این سپرها از محموله مورد پرتاب محافظت می نمایند و پس از رسیدن به مقصد از آن جدا می شوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "قرارگیری ماهواره نظامی کره ای در مدار زمین با یاری شرکت اسپیس ایکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگیری ماهواره نظامی کره ای در مدار زمین با یاری شرکت اسپیس ایکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید