سرانجام سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرکرد

به گزارش وبلاگ عکس، سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی که با حضور 10 استان به میزبانی شهرکرد برگزار شده بود به کار خود سرانجام داد.

سرانجام سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرکرد

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، بهمن عسگری سوادجانی مدیرکل میراث فرهنگیاین استان در این باره با بیان این که این نمایشگاه به صورت موفقیت آمیز برگزار گردید و رضایت بازدید کنندگان و هنرمندان را به دنبال داشت، گفت: در این نمایشگاه هنرمندان استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، قم، همدان و یزد آثار خود را به نمایش درآوردند.

او تأکید کرد: سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد به منظور تحقق اهداف حمایت از کالای ایرانی در بیش از 100 غرفه برپا شده بود.

عسگری افزود: سال جاری برای نخستین بار غرفه های گردشگری نیز در راستای معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان های منطقه مرکزی کشور در سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد دایر شده بود.

عسگری سوادجانی توضیح داد: استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، اصفهان و قم توانمندی های حوزه گردشگری و پتانسیل های سرمایه گذاری در این بخش را در 5 غرفه به نمایش درآورده بودند که با استقبال مردمی هم روبرو شد.

او بیان داشت: معرفی قابلیت ها و پتانسیل های هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان های منطقه مرکزی کشور از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه ها به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری افزود: بازاریابی، بازارسازی و فراهم کردن بسترهای فروش برای فراوری کنندگان صنایع دستی به منظور یافتن بازار مصرف و فروش بیشتر محصولات آنان از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه یاد شده به شمار می رود.

او عنوان داشت: با توجه به ثبت شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد فضای مخصوصی برای این هنرصنعت چهارمحال و بخاتیاری در سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی، گردشگری و سوغات محلی شهرکرد اختصاص داده شد.

52 رشته صنایع دستی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بافته های داری مانند فرش، گلیم، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری و روستایی چهار محال و بختیاری است است.

منبع: میراث آریا

به "سرانجام سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی در شهرکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید