انیمیشن پر زرق و برق در ایران دیده می گردد

به گزارش وبلاگ عکس، کارگردان انیمیشن پوتین گفت: انیمیشن در ایران پر زرق و برق دیده می گردد، ولی کار من مینیمال است و چیزی نیست که در ایران مورد پسند اکثریت باشد

انیمیشن پر زرق و برق در ایران دیده می گردد

انیمیشن پوتین به کارگردانی سید محسن پورمحسنی شکیب و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر رشت ساخته شده است.

سید محسن پورمحسنی شکیب گفت: این انیمیشن کوتاه سه دقیقه ای در ژانر کمدی سیاه ساخته شده است که مضمونش از طرفی می تواند درباره مهاجرت باشد از طرفی راجب بدیهی های جنگ باشد. داستان پرنده ای که درجنگ می خواهد برای بچه هایش غذا پیدا کند.

انیمیشن در ایران پر زرق و برق دیده می گردد، ولی کار من مینیمال است و انیمیشن من چیزی نیست که در ایران مورد پسند اکثریت باشد.

پورمحسنی شکیب اضافه کرد: خود فیلمنامه سال 98 استارت کارش را زدم و این ایده ناگهانی بود. این فیلمنامه جزء فیلمنامه ای بود که درسته در فکر من آمد. بعد از آن این فیلم به اولین پیچینگ انجمن سینمای جوانان رسید و کار با بالاترین امتیاز قبول شد. سال 99 فرایند ساخت این کار یک سال و نیم طول کشید و از دی ماه 1400 پخش بین المللی آغاز شد که تا به این لحظه در هشت جشنواره مورد تایید اسکار حضور داشته است. این فیلم کوتاه کاندید اولین انیمیشن و اولین فیلم کوتاه تاریخ سینمای ایران بود که کاندید اسکار دانشجویی سال 2022 شد.

او ادامه داد: افراد اصلی این انیمیشن سه نفر هستند که کار را باهم پیش بردیم. بزرگ ترین چالش ساخت این انیمشن برای من ارتباط گرفتن با افراد کارم بود، چون احتیاج به برقراری ارتباط داشت و خب داستان های زندگی و سختی کار کمی مشکل است. اما ساخت این انیمیشن کوتاه از لحاظ فنی خداروشکر دچار مشکل نبود.

سید محسن پورمحسنی شکیب در خصوص سختی کار اینگونه گفت: انیمیشن پوتین کاری دو بعدی کلاسیک است که کار به صورت تک به تک فریم ها نقاشی شده اند، ساخت بک گراند ها خیلی زمان برد، چون طراحی خرابه ها زمان برد. مهمترین قسمت سختی کار ساخت آن هست که بدانیم از چه چیزی استفاده کنیم. ما کاراکتر ها را با دایره پیش بردیم که نشان بدهیم دایره شیء آسیب پذیر است. بعلاوه در خصوص هزینه ساخت انیمیشن در سال ابتدایی آغاز کار گفت: این کار در آن موقع 30 میلیون هزینه داشت.

پوتین به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران در دفتر رشت به وسیله سیدمحسن پورمحسنی شکیب کارگردانی شده اند، توانسته در جشنواره اسکاری و بین المللی اسپارک انیمیشن کانادا راه یابد.

جشنواره اسپارک انیمیشن تنها جشنواره مورد تایید آموزشگاه اسکار در استان بریتیش کلمبیای کاناداست که رویدادی ترکیبی و متشکل از دو بخش حضوری و آنلاین بوده و یکی از معتبرترین جشنواره های انیمیشن در کانادا است؛ این جشنواره بین المللی طی سال های فعالیت خود در کوشش بوده که استعداد های برتر در حوزه کارگردانی انیمیشن را کشف و به سینمای دنیا معرفی کند.

وبلاگ عکس فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "انیمیشن پر زرق و برق در ایران دیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انیمیشن پر زرق و برق در ایران دیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید