بازار پرسود جابه جا کردن خودروهای میلیون دلاری ، عکس

به گزارش وبلاگ عکس، یکی از دردسرهای خودروهای گران قیمت و فوق کمیاب، حمل ونقل آن به مکان های مختلف است. هزینه های گزاف و ریسک این انتقال، به مسائل این امر اضافه می نمایند و جالب اینکه افرادی برای ارائه چنین سرویس های حمل ونقلی پیدا می شوند!

بازار پرسود جابه جا کردن خودروهای میلیون دلاری ، عکس

امیرمسعود عابدین- یکی از بزرگ ترین معضلات و دردسرهای خودروهای بسیار گران قیمت و فوق کمیاب، حمل ونقل آن به مکان های مختلف است و هزینه های گزاف و ریسک این انتقال، به مسائل این امر اضافه می نمایند. صدالبته که این هزینه ها برای مالکان خودروهای میلیون دلاری بسیار اندک به نظر می رسد. در این بین، افرادی هستند که چنین سرویس حمل ونقلی را ارائه دهند.

Ameerh Naran که در زیمبابوه و در خانواده ای از کفاشان هندی متولد شد و بزرگ شد، پس از کسب عایدی میلیونی در هوانوردی خصوصی (هواپیماهای او به وسیله افراد مشهور و سیاستمداران نیز استفاده شده است)، اکنون فعالیت ویژه ای در زمینهٔ حمل ونقل خودروها دارد. او بعلاوه مالک چندین خودروی باارزش مانند پورشه کررا GT دو میلیون دلاری است.

دفاتر شرکت وی که ویمانا پرایوت جت نام دارد، در لس آنجلس و نیویورک مستقر است. ناران که یکی از هزاران مالک خودروهای ثروتمند است، به خرید بلیت هواپیما برای خودروهای خود فکر نمی نماید و از خدمات تخصصی حمل ونقل، به ویژه خطوط هوایی مستقر در خاورمیانه، استفاده می نماید. اکوسیستمی از متخصصان حمل ونقل خودرو برای همکاری با خطوط هوایی و دفاتر افراد فوق ثروتمند تکامل یافته است تا وسایل نقلیه موردعلاقه آن ها به شکلی جادویی در سراسر دنیا انتقال یابند.

به گفته ناران، فصل تابستان به شکل سنتی، شلوغ ترین فصل سال برای ارائه این خدمات است، چرا که ثروتمندترین ساکنان کشورهای خلیج فارس خود را برای سفر به آب وهوای خنک (ییلاق تابستانی) آماده می نمایند. آخرین باری که ناران با پورشه خود از دبی به لندن پرواز کرد، حدود 36 هزار دلار (معادل 2 میلیارد و 125 میلیون تومان) خرج کرد! این اندازه کمی بیشتر از قیمت یک فولکس واگن گلف کاملاً نو است!

ناران می گوید که من مشتریانی دارم که بسیار ثروتمندند و نسبت به من حساسیت کمتری روی قیمت دارند و نمی خواهند ماشین های خود را در خطوط هوایی تجاری بگذارند، در این صورت آن ها هواپیمایی باری از ما اجاره می نمایند که هزینه آن میلیون دلاری است!

افراد فوق ثروتمند معمولاً هنگام سفر به مکان های مختلف، ناوگان کامل خودروها و دیگر وسایل نقلیه شان مانند موتورسیکلت ها را همراه می برند و در هواپیماهای باری اجاره ای آن ها را بار می نمایند. کامیون های سرپوشیده برای تکمیل سفر به آدرس یا گاراژ مشتریان استفاده می گردد. مالکان از این موضوع که رانندگان، خودروهایشان را آسیب دیده به آن ها تحویل دهند، بسیار ابراز نگرانی می نمایند.

به گفته ناران، ثروتمندترین مشتریانش اقدامات فوق العاده عجیبی انجام می دهند. برای مثال، اخیراً یکی از مشتریانش به این علت که تلویزیون سامسونگ او از در جت خودش داخل نمی گردد، یک فروند هواپیمای باری را کرایه کرد! ناران می گوید: مشتری ای دارم که یک دستگاه نیسان پاترول 4×4 را با هواپیما جابه جا می نماید. من نمی توانم تصور کنم که این خودرو چیز باارزشی باشد، اما او آن را دوست دارد و برایش هزینه های گزافی می نماید.

دن هالوورث، مالک شرکت Dan Car Logistics حدود 15 سال پیش در شرکت باربری عمویش در منچستر انگلستان، حمل ونقل اتومبیل را شروع کرد. به گفته هالوورث، در آن موقع عمده کسب وکارش در تابستان بود تا ماشین ها را از خاورمیانه به لندن بیاورد. روزنامه ها مملو از گزارش غوغای ابرخودروهایی بودند که در اطراف مرکز بریتانیا زیر پای شاهزادگان قطری بودند و به محدودیت های سرعت یا جریمه های پارکینگی که در خارج از فروشگاه های لوکس دریافت می کردند، اهمیتی نمی دادند.

هالوورث گفت که می تواند خودرویی را بین دبی و لندن با قیمتی حدود 13 هزار دلار در خطوط هوایی مقرون به صرفه تر بفرستد. هالوورث اکنون سالانه بیش از 100 وسیله نقلیه را به صورت هوایی و هزاران وسیله نقلیه دیگر را به وسیله جاده ارسال می نماید. به گفته هالوورث، گاهی اوقات پیشنهادهای عجیبی مانند حمل اسب و شتر نیز به او داده می گردد!

مشتریان او هنوز هم عمدتاً در خاورمیانه هستند و شامل خانواده های سلطنتی می شوند. او اخیراً یک مرسدس بنز خاص را به قیمت 25 هزار دلار به لس آنجلس و یک نسخه سفارشی بوگاتی شیرون هرمس ادیشن 15 میلیون دلاری را برای شاهزاده قطری به ماربلای اسپانیا منتقل نموده است.

منبع: edition.cnn

54322

منبع: خبرآنلاین

به "بازار پرسود جابه جا کردن خودروهای میلیون دلاری ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار پرسود جابه جا کردن خودروهای میلیون دلاری ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید