باستان شناسان در ژاپن بقایای یک مجسمه کمیاب تاریخی را کشف کردند

به گزارش وبلاگ عکس، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، باستان شناسان در ژاپن بقایای یک مجسمه کمیاب تاریخی را کشف کردند.

باستان شناسان در ژاپن بقایای یک مجسمه کمیاب تاریخی را کشف کردند

کاوش گروهی از باستان شناسان در یکی از محوطه های میراث جهانی یونسکو واقع در شهر اوساکا کشور ژاپن به کشف بقایای مجسمه چوبی کمیابی منجر شد که با نام هانیوا (Haniwa) شناخته می گردد. مجسمه های هانیوا معمولا از جنس سفال ساخته می شوند و نمونه های چوبی آن بسیار غیرمعمول محسوب می گردد.

نکته قابل توجه دیگر درباره این مجسمه ارتفاع 3.5 متری آن است که این مجسمه را به بلندترین مجسمه هانیوای کشف شده تا به امروز تبدیل نموده است. پیش تر مجسمه مشابهی در شهر تنری کشور ژاپن با ارتفاع 2.6 متر کشف شده بود.

مجسمه چوبی حدود 76 سانتیمتر عرض و 8 سانتیمتر ضخامت دارد و با توجه به گزارش ژاپن تایمز بزرگترین مجسمه هانیوایی محسوب می گردد که تا به امروز در ژاپن کشف شده است. این مجسمه در جریان کاوش در محوطه یک گورستان قرن پنجم میلادی کشف شده است.

مجسمه های هانیوا به عنوان نوعی شی مخصوص مراسم خاکسپاری شناخته می شوند. این مجسمه ها معمولا در ابعاد بزرگ و بسیاری از آنها در مقدار یک انسان واقعی ساخته می شدند. هانیواها در ابتدا به صورت ظروف استوانه ای و سفالین یا اشیای زنگوله ای شکل ساخته می شدند اما در دوره کوفون دچار تغییراتی شدند.

در اوایل قرن چهارم میلادی، هانیواهایی به شکل خانه به همراه هانیواهای استوانه ای روی گورها قرار داده می شدند. در میانه قرن پنجم میلادی، هانیواها را به شکل اشیای مختلفی از جمله شمشیر و سپر و به شکل انسانهایی همانند کشیش و جنگجو و حتی حیواناتی همانند اسب، سگ و اردک می ساختند و به ترتیب در کنار یکدیگر در حاشیه مقبره ها قرار می دادند.

محققان معتقدند مجسمه های هانیوا اطلاعات مهمی را درباره نحوه پوشش، زیورآلات، مدل مو، سلاح ها، ابزارها و معماری دوره کوفون (250 تا 538 میلادی) ارائه می دهند.

مجسمه ای که اخیرا کشف شده است، هانیوایی است که به سبک ایوامی (Iwami) ساخته شده است. تا به امروز فقط 15 مورد مجسمه این سبک در تپه های خاکسپاری دوران کوفون واقع در ژاپن کشف شد. کارشناسان معتقدند این مجسمه هانیوای چوبی بسیار خاص است؛ چرا که برای ساخت آن از چوب درخت کاج چتری ژاپنی استفاده شده است. این درخت در دوران کوفون در بین افراد پرنفوذ و عالی رتبه از محبوبیت برخوردار بود.

منبع: همگردی

به "باستان شناسان در ژاپن بقایای یک مجسمه کمیاب تاریخی را کشف کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باستان شناسان در ژاپن بقایای یک مجسمه کمیاب تاریخی را کشف کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید