با شلوار جین های قدیمی چه کارها که نمی توان کرد!

به گزارش وبلاگ عکس، همه ما لااقل یک شلوار جین قدیمی و از رنگ و رو افتاده داریم که گوشه کمد رها شده! همین الان آن را بردارید و یکی از بلاهای ریز را سرش آورید!

با شلوار جین های قدیمی چه کارها که نمی توان کرد!

جین در سال 1873 به وسیله جیکوب دویس و لیوا استراوس ابداع شد. امروزه کمتر کسی است که از شلوارهای جین استفاده نکند و ننموده باشد!

امروز به شما آموزش می دهیم که با اندکی وقت و مقرون به صرفه ترین هزینه شلوارهای جین قدیمی تان را دوباره کاربردی کنید!

1- جین ها خال خالی!

این ایده ظاهری رومانتیک و دوست داشتنی به شلوار قدیمی تان می دهد. تمام چیزی که احتیاج دارید:

- رنگ پارچه (از رنگی بهره ببرید که در تضاد با رنگ شلوار جین تان خوب گردد)

- اتو

- گوش پاک کن

اول از همه مطمئن شوید شلوارتان تمیز است. سپس آن را روی سطح صافی قرار دهید. حالا گوش پاک کن را در رنگ فرو کنید و آغاز به گذاشتن نقطه روی شلوارتان کنید! حواستان باشد که نقطه ها کاملا گرد باشند و رنگ هم خوب به خورد پارچه رود. وقتی یک طرف شلوار خشک شد آن را برگردانید و طرف دیگر شلوارتان را هم نقطه گذاری کنید! وقتی هر دو طرف خشک شد برای تثبیت بهتر رنگ روی شلوار اتو داغ را روی آن بکشید.

شلوار نقطه ای بامزه تان آماده است!

2- نقش و نگار با رنگ

اگر چیزی رنگارنگ تر و پر جلوه تر می خواهید، با استفاده از شابلون روی شلوارتان نقش بیندازید!

یک نقش زیبا از اینترنت دربیاورید (یا خودتان بکشید) و پرینتش کنید (نقش های جالب فراوانی پیدا خواهید کرد!). از یک چاقوی تیز برای بریدن دور نقش ها بهره ببرید (بهتر از از یک نقش چند عدد داشته باشید، این کارتان را راحت تر می نماید). شلوارتان را بر سطح صافی قرار دهید و تصمیم بگیرید نقش را کجا می خواهید قرار دهید. مقداری رنگ پارچه به هر رنگی که دلتان می خواهد تهیه کنید. مقداری از رنگ را داخل ظرف یک بار مصرف بریزید. یک تکه اسفنج را به آرامی به رنگ آغشته کنید اما زیاد خیسش نکنید. طرحی که جدا نموده اید را به آرامی به رنگ آغشته کنید و روی شلوار قرارش دهید. سپس آن را بردارید و اجازه دهید خشک گردد. در این قسمت باید خیلی مواظب باشید که رنگ به خارج از الگو تراوش نکند. با استفاده از الگوهایی که درست نموده اید هر تعداد نقش که می خواهید روش شلوارتان بیندازید. حالا با اتو رنگ را روی پارچه فیکس کنید!

3- نقش و نگار با اتوماتیک پارچه!

این هم راه دیگری برای رنگارنگ کردن شلوارتان! اگر با روش قبلی خیلی راحت نبودید این روش آسان تر است. در این روش از یک پارچه توری استفاده می کنیم. چیزهایی که لازم دارید:

- اتوماتیک پارچه

- پارچه توری

شلوارتان را بر روی یک سطح صاف پهن کنید. و پارچه توری را روی آن قرار دهید. پارچه توری را با استفاده از گیره یا سنجاق روی شلوار فیکس کنید تا مطمئن شوید وقتی داری آن را رنگ می نماید تکان نمی خورد. می توانید از تمام طرح پارچه توری بهره ببرید و یا فقط یکی از طرح های آن را رنگ کنید. حواستان باشد که قبل از آغاز طرحی که نهایتا می خواهید را در فکر مجسم کنید تا وسط کار مستاصل نشوید! چون تارو پود پارچه توری از هم فاصله زیادی دارند رنگ به راحتی از میان آن عبور نموده و شلوار شما را رنگی می نماید. بعد از خشک شدن یک سمت پارچه طرف دیگر را هم به همین صورت رنگ آمیزی کنید. بعد از خشک شدن هر دو سمت اتوی داغ را روی طرح ها بکشید تا روی شلوار ثابت و فیکس شوند!

با این کارهای ساده دیگر شلوارهای جین تان را دور نیندازید و از آنها لباس هایی بامزه بسازید!

منبع: فوت و فن

به "با شلوار جین های قدیمی چه کارها که نمی توان کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شلوار جین های قدیمی چه کارها که نمی توان کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید