آنالیز ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری چالدران در نشستی با مسئولان بنیاد علوی

به گزارش وبلاگ عکس، ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان چالدران در نشستی با مسئولان بنیاد علوی آنالیز شد.

آنالیز ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری چالدران در نشستی با مسئولان بنیاد علوی

به گزارش وبلاگ عکس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در نشست مشترکی که روز گذشته 8 مهر 97 در محل استقرار بنیاد علوی در شهرستان چالدران برگزار گردید ظرفیت های این شهرستان در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری مورد آنالیز نهاده شد.

محرم عبدالله پور مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالدران در این نشست با معرفی توانمندیهای طبیعی و تاریخی شهرستان، همکاری و مساعدت بنیاد علوی در زمینه ایجاد زیرساختهای گردشگری را بسیار مهم مطرح کرد.

عبدالله پور با اشاره به برگزاری مراسم سالیانه مذهبی قره کلیسا توضیح داد: برگزاری سالیانه این مراسم و حضور گردشگران مسیحی از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور برای اجرای مراسم مذهبی فرصت بسیار مناسبی را برای چالدران بوجود آورده تا بتوانیم در آن ایام نسبت به معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان اقدام کنیم.

در این نشست حسینی مدیر اجرایی طرح های عمران و آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در چالدران نیز این منطقه را برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی بسیار مناسب مطرح کرد.

در این نشست مصوب شد بنیاد علوی نسبت به چاپ کتابچه و بروشور معرفی شهرستان چالدران و نصب تابلوهای معرفی آثار تاریخی در محور های مواصلاتی اقدام نموده و با توجه به سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از محل اعتبارات عمرانی برای ایجاد زیرساختهای گردشگری مقرر شد نحوه مشارکت برای توسعه سرمایه گذاری و استفاده از بخش خصوصی در این مناطق مورد پیگیری بنیاد علوی و اداره کل میراث فرهنگی شهرستان چالدران قرار گیرد.

هم چنین با توجه به اینکه موضوع انجام مطالعات ایجاد سایت موزه روباز جنگ چالدران در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی بوده و دارای اهمیت ویژ ه ای است مقرر شد بنیاد علوی در زمینه ایجاد موزه جنگ چالدران در این شهرستان اقدامات لازم را به عمل آورد.

منبع: میراث آریا

به "آنالیز ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری چالدران در نشستی با مسئولان بنیاد علوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ظرفیت های میراث فرهنگی و گردشگری چالدران در نشستی با مسئولان بنیاد علوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید