روز پنجم، باور کردن صابر ابر به عنوان پدر خیلی کار دارد و همچنان یک بازی خوب از سارا بهرامی

به گزارش وبلاگ عکس، در فیلمی که چندین نسل از بازیگران سینمای ایران در آن نماینده دارند، پرسش های فراوان بی پاسخی در برابر مخاطب قرار می گیرد و در نهایت سارا بهرامی یک تنه به داد فیلم می رسد.

روز پنجم، باور کردن صابر ابر به عنوان پدر خیلی کار دارد و همچنان یک بازی خوب از سارا بهرامی

آرش که با پسر نوجوانش فرشاد در جنوب کشور کار و زندگی می نماید، به وسیله برادرِ همسرش کاوه متوجه می گردد همسرش که چهار سال پیش سرِ او را کلاه گذاشته و به خارج از کشور فرار نموده، به تهران برگشته است. آرش با پسرش به تهران می روند تا مونا را پیدا کند و جواب سؤال های بی پاسخش را از او بگیرد...

آرش که آدمی فنی است در جنوب مشغول به کار است اما نمی تواند از پسِ مخارج زندگی خود و پسرش برآید و زنی میان سال آن ها را حمایت می نماید. زنی که آشکارا علاقه ای به آرش دارد اما او همچنان عاشق همسرش موناست که او را رها نموده و کلی بدهی برایش به جا گذاشته است.

در طول فیلم با سؤال های زیادی روبرو می شویم که در پایان به جواب های آن ها می رسیم اما گاهی حماقت های آرش سؤالات جدیدی مطرح می نماید که پاسخی برای آن ها وجود ندارد. مثلاً چرا او به همه اعتماد می نماید؟ چرا کاوه را جلوی مشتی جمعیت می زند و دو دقیقه بعد گول او را می خورد؟ چرا همواره با پدرش در جدل است؟ به خاطر تفاوت نسل ها؟ قطعاً پاسخ این پرسش این نیست و توجیهی برای خودسری های آرش وجود ندارد. اگر او معتقد است همسرش سرش را کلاه گذاشته، چرا از او شکایت ننموده، و اگر به او اعتماد دارد، چرا حرف های کاوه درباره او را می پذیرد؟

در این فیلم با چند نسل از بازیگران سینمای ایران روبرو هستیم. از احترام برومند و بهرام شاه محمدلو - که گریم خیلی به باورپذیری نقش او یاری نموده - تا صابر ابر و سارا بهرامی و پوریا رحیمی سام و پانته آ پناهی ها و... و بازیگر نوجوان حامی ترابی که بعد از بازی درخشان در بدون قرار قبلی، بازی درخشان دیگری در این فیلم دارد. اما در عین تعجب، ضعیف ترین بازی به پوریا رحیمی سام تعلق دارد که نه در نقش کاوه که مدام دارد نقش بازی می نماید پیروز است و نه زمانی که دلقکِ سیرک است. صابر ابر هم به هیچ عنوان به عنوان یک پدر باورپذیر نیست. اما سارا بهرامی که در چند سال گذشته به ورطه تکرار افتاده بود، در این فیلم یکی از برترین بازی هایش را ارائه می دهد و بسیار کنترل شده نقش خود را ایفا می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "روز پنجم، باور کردن صابر ابر به عنوان پدر خیلی کار دارد و همچنان یک بازی خوب از سارا بهرامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز پنجم، باور کردن صابر ابر به عنوان پدر خیلی کار دارد و همچنان یک بازی خوب از سارا بهرامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید