سلطان صحرا؛ نقد طراحی فورد برانکو رپتور 2022

به گزارش وبلاگ عکس، از زمان معرفی نسل تازه فورد برانکو، این شاسی بلند آفرودی و البته خاطره انگیز، توانسته توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کند و همین موضوع، دلیلی شده تا کمپانی فورد از تازهترین عضو خانواده Bronco Outdoor با نامBronco Raptor رونمایی کند.

سلطان صحرا؛ نقد طراحی فورد برانکو رپتور 2022

دو نامی که سال ها در بین محصولات فورد و در مسیرهای خارج جاده ای و بیابان ها به رقابت پرداخته اند، اما حال فورد با قرار دادن دو نام برانکو و رپتور در کنار یکدیگر قصد تصرف صحراها را دارد. جیم فارلی Jim Farley مدیر عامل فورد درباره برونکو رپتور می گوید: ما با تمام اشتیاق و همه دانشی که سال ها در ساخت محصولات برونکو و رپتور به دست آورده ایم را برای ایجاد تجربه ای متفاوت در مسیرهای افرودی، در برونکو رپتور ترکیب و عرضه کرده ایم.

نمای جلوی فورد برانکو رپتور 2022

نمای عقب فورد برانکو رپتور 2022

نمای جانبی فورد برانکو رپتور 2022

نمای جلوی فورد برانکو رپتور 2022

قبلی 1 از 4 بعدی

طراحی ظاهری فورد برانکو رپتور 2022

ظاهر برانکو رپتور، یک طراحی هدفمند را ارائه می کند که زبان و مشخصه های طراحی خانواده رپتور را با طراحی خلاقانه برونکو ترکیب می کند. پائول ریس Paul Wraith مدیر طراحی برونکو می گوید: این مدل به عنوان عضوی از خانواده برانکو، از ظاهری عضلانی برخوردار است که با تمرکز بر سادگی، جزئیات عملکردی را با قابلیت های فوق العاده ارائه می دهد.

در نمای جلوی برانکو رپتور 2022، حروف بلوکی و آشنای فورد به چشم می خورد که در سراسر جلوپنجره مستطیل شکل کشیده شده است. چراغ های جلوی LED به همراه چراغ های روشنایی در روز و نیز نشانگرهای کهربایی یکپارچه، نمایانگر DNA محصولات رپتور است که ظاهر جسورانه ای را برای آن به ارمغان آورده است. همچنین، سپر جلو ماژولار و فولادی این مدل دارای قابلیت ها و ویژگی هایی مانند قلاب یدک کش، کلاهک های انتهای سپر با قابلیت جابه جایی و مه شکن های LED است که از کارایی بالایی در مسیرهای خارج جاده ای برخوردار است. کاپوت فورد برانکو رپتور نیز از ترکیب قالب ژهای ورق فلزی ساخته شده که به تیم طراحی این امکان را می دهد حالت و شکل عضلانی آن را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

پرش فوق العاده فورد برانکو رپتور 2022

فورد برانکو رپتور 2022 در حال دریفتینگ

قبلی 1 از 2 بعدی

از دیگر ویژگی های ظاهری برانکو رپتور، می توان به رینگ های 17 و لاستیک های 37 اینچی گودریچ اشاره کرد که طبق ادعایی فورد، بزرگترین لاستیک هایی هستند که تا به امروز در یک شاسی بلند استاندارد آمریکایی استفاده شده و همین امر، سبب استفاده از بچه گلگیرهای گارنیش بزرگ تر شده که عرض آن را به میزان 9/8 اینچ نسبت به مدل استاندارد برونکو افزایش داده است.

در داخل کابین نیز، برانکو رپتور برخی تغییرات را به خود دیده است که از جمله آن می توان به صفحه نمایش 12 اینچی مرکزی به همراه برخی تنظیمات خاص، جایگاه های جلو با استحکام بالا، کفپوش های لاستیکی و غربالک فرمان با دوخت نو و لوگوی Bronco اشاره کرد. علاوه بر این موارد، خریداران می توانند ویژگی و امکانات ارتقا یافته ای مانند جایگاه های نو به همراه سوراخ های لیزری، تکیه گاه جایگاه با روکش چرمی و کفپوش های موکتی را انتخاب کنند.

داخلی فورد برانکو رپتور 2022

داخلی فورد برانکو رپتور 2022

داخلی فورد برانکو رپتور 2022

جایگاه های ردیف جلو برانکو رپتور 2022

جایگاه های ردیف عقب برانکو رپتور 2022

قبلی 1 از 5 بعدی

قوای محرکه و ویژگی های عملکردی فورد برانکو رپتور 2022

شاید بتوان گفت که مهم ترین ویژگی فورد برانکو رپتور، در زیر کاپوت آن قرار گرفته است. جایی که از یک پیشرانه 3 لیتری V6 توئین توربو اکوبوست در آن استفاده شده است که قدرتی معادل 400 اسب بخار را از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به چهار چرخ منتقل می کند. طبق ادعای فورد، این پیشرانه در برانکو رپتور از تنظیمات خاصی برخوردار است که با سیستم های خنک کننده داخلی و القا هوا، برای تحمل دمای بالا بیابان ها و منطقه ها صعب العبور طراحی شده است.

علاوه بر تنظیمات اختصاصی پیشرانه، در فورد برانکو رپتور سیستم تعلیق نیز ارتقا یافته و محورها در کنار سیستم تعلیق با پرفورمنس بالا و کمک فنرهای نیمه فعال، مشابه با فورد F150 رپتور که از قابلیت افرودی بالایی نیز برخوردار است قرار می گیرد. فورد برانکو رپتور، از اواخر سال جاری میلادی و با قیمت پایه 70 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

خرید و فروش و قیمت انواع خودرو فورد

منبع: بلاگ دیوار

به "سلطان صحرا؛ نقد طراحی فورد برانکو رپتور 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلطان صحرا؛ نقد طراحی فورد برانکو رپتور 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید