شهرهای عجیب و غریب گردشگری (بخش اول)

به گزارش وبلاگ عکس، آشنایی با شهرهای عجیب در جهان

در میان شهرهایی که هر کدام بناهای تاریخی، منظره ها طبیعی زیبا یا ارزش گردشگری خاصی دارند، کشورهای دیگری هم در جهان هستند که به واسطه یک ویژگی عجیب و غریب و خارق العاده به عنوان منطقه ای عجیب مطرح می شوند و همین عجیب و غریبی خود می تواند باعث جذب گردشگران زیادی گردد چرا که عامل اصلی سفر و گشت و گذار در منطقه ها مختلف جهان ارضاء شدن حس کنجکاوی انسانهاست. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب به چندین منطقه عجیب و ویژگی های غریب شان اشاره کنیم.

شهرهای عجیب و غریب گردشگری (بخش اول)

لانگیربایِن - نروژ

در این شهر قطبی هیچ کس اجازه مردن ندارد. البته، شما نه اینکه جلوی مردن را بگیرند اما نمی توان کسی را در آن دفن کرد. بله، از یکصد سال پیش تا به امروز هیچ مرده ای در قبرستان این شهر خاک سپاری نشده است. علت آن هم این است که که هوای فوق العاده سرد این منطقه باعث می گردد اجساد در خاک تجزیه نشده و هرگز خاک نشوند. پس از آنفلوآنزایی که در سال 1917 میلادی در این شهر شیوع پیدا کرد، مقامات لانگیربایِن دفن اجساد را در گورستان شهر ممنوع اعلام کردند. تعداد خرس های قطبی این شهر نیز بسیار زیاد است به طوری که تعداد آنها را می توان با تعداد ساکنین منطقه مقایسه کرد. مردم اجازه دارند برای دفاع از خودشان به این خرس ها تیراندازی نمایند. البته شکار آنها ممنوع است و این خرس ها نیز پس از مرگ باید به مکانی دیگر فرستاده شوند.

مونووی - نبراسکا، استان متحده آمریکا

در شهر مونووی، همه السی ایلر را می شناسند نه تنها به خاطر اینکه که او شهردار این شهر است، بلکه به این علت که او تنها سکنه این شهر است. جمعیت این شهر از دهه 1930 میلادی رو به کاهش گذاشت تا اینکه تنها 150 نفر در این شهر زندگی می کردند. در نهایت در سال 2000 میلادی فقط یک زوج در این شهر مانده بودند: السی و همسرش رودی که رودی هم چند سال پیش درگذشت.

در حال حاضر، بیوه 70 ساله او مجموعه 5 هزار کتابی همسرش را به یک کتابخانه عمومی یک اتاقه تبدیل نموده است.

الیستا - روسیه

در این شهر شاه همواره با تهدید روبرو است. چرا که همه جای شهر پر از شطرنج است. بازی شطرنج روی شطرنج بزرگ نقاشی شده بر کف زمین، میدان شهر یا شهر شطرنج که مجموعه گنبدی شکلی است که در سال 1998 میلادی میزبان مسابقات بین المللی شطرنج بود . شطرنج از اصلی ترین تفریحات این شهر روسی است. بسیاری از شطرنج بازهای معروف جهان برای بازدید از شهر الیستا به آنجا سفر نموده اند.

گیبسونتون - فلوریدا

چند ده سال بود که شهر گیبسونتون که به نام مستعار Showtown نیز معروف است، برترین محل برای بازنشسته ها و اقامتگاه زمستانی برای برگزاری سیرک و کارناوال ها محسوب می شد. مجسمه بزرگی از یک چکمه بزرگ در این شهر ساخته شده است که به منظور بزرگداشت ال توماینی، یکی از ساکنین قدیم این شهر در آن قرار داده شده است.

ال توماینی غول سیرک بود و شماره پایش 27 بود. این شهر به برگزارنماینده های سیرک اجازه می دهد تا کانتینرها و فیل های شان راروی چمن ها آزاد بگذراند. در فاصله کوتاهی از تمپا، گیبسونتون بعلاوه میزبان انجمن مستقل نمایش بین المللی نیز می باشد.

شهر تامِس - چین

چینی ها در کپی برداری از محصولات سایر منطقه ها جهان، شهره خاص و عام هستند. علت آوازه شهر تامس که در حومه شانگهای واقع شده است، نیز کپی برداری دقیق از طرح شهرهای اروپایی است طوری که خیابان هایش را نموده شده و باجه های تلفن قرمز رنگی در خیابان قرار داده است. از فروشگاه های کپی شده این شهر می توانید چیپس انگلیسی تهیه و میل کنید یا حتی در کنار مجسمه های جیمزباند و هری پاتر بایستید و عکس بگیرید.

سوپیلین - استونی

نام خیابان های این شهر موادهای غذایی همچون نخود، لوبیا، سیب زمینی می باشد. این شهر را با نام شهر سوپ هم می شناسند. سوپیلن در کنار شهر تارتو و شهر دیگری که در طول تاریخ یخ زده است، قرار گرفته است. این شهر دارای خانه های چوبی کوتاهی است که همچون محله های فقیر نشین قرن 19 میلادی می باشند.

منبع: الی گشت

به "شهرهای عجیب و غریب گردشگری (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای عجیب و غریب گردشگری (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید