قیمت سهند پارس خودرو چقدر خواهد بود؟ ، قیمت گذاری سهند در مراحل پایانی

به گزارش وبلاگ عکس، قیمت سهند پارس خودرو در بازار قرار است نزدیک به اطلس و کمی بالاتر از ساینا S باشد. منابع مطلع به بیت ران اطلاع دادند که این محصول تازه پارس خودرو از لحاظ قیمت بین ساینا S و شاهین G قرار خواهد گرفت.

قیمت سهند پارس خودرو چقدر خواهد بود؟ ، قیمت گذاری سهند در مراحل پایانی

بیت ران - محمد فتح اللهی: قیمت سهند پارس خودرو در بازار مهم است. چرا که بسیاری از متقاضیان از ظاهر قدیمی ساینا S خسته شدند و منتظر ورود این خودرو نو به بازار هستند.

ساعاتی پیش منابع مطلع به بیت ران اطلاع دادند که روند قیمت گذاری اولیه سهند رو به اتمام است و به زودی قیمت این خودرو نو به وسیله شورای رقابت اعلام خواهد شد. اما پیش از اعلام قیمت این خودرو، با بهره گیری از اطلاعاتی که منتشر شد، می توان قیمت سهند را تخمین زد.

قیمت مصرف نماینده ساینا S روز قبل به وسیله سایپا به طور رسمی اعلام شد. سایپا بهای نهایی این خودرو را 248/726/000 تومان بیان کرد و تحویل آن هم 90 روز پس از تکمیل روند ثبت نام است. از سویی دیگر، قیمت شاهین G به وسیله سایپا 425/166/000 تومان اعلام شد.

میانگین قیمت کارخانه ساینا اس و شاهین G رقم 336/946/000 تومان است. یعنی احتمالاً قیمت سهند پارس خودرو بیش از 300 میلیون تومان خواهد داشت. اما سوال این است که آیا پرداخت مبلغ بالاتر نسبت به ساینا اس برای خرید سهند منطقی است؟

تفاوت های ساینا اس و سهند پارس خودرو

همانطور که در تصاویر نیز پیداست، سهند در نمای جانبی هیچ تفاوتی با ساینا ندارد. تغییر چهره این خودرو صرفاٌ در نمای جلو و عقب صورت گرفت.

همانطور که اطلس قرار است به مرور زمان جانشین کوئیک گردد، سهند هم به مرور جای ساینا در خطوط فراوری را پر خواهد نمود. پس به این سدان مالی باید به چشم یک خودرو فیس لیفت نگاه کرد و با محصولی کاملاً نو رو به رو نیستیم.

خودروساز ایرانی در فراوری سهند کوشش دارد موتوری ارتقاء یافته، طراحی ظاهری و داخلی نو و آپشن های کامل تری نسبت به ساینا به خریدار ارائه کند. سهند هم اکنون در خط فراوری پارس خودرو قرار گرفته است و پیش بینی می گردد عرضه آن به بازار به نیمه دوم 1402 موکول گردد.

در بخش داخلی نمی توان سهند را یک خودرو به روز محسوب کرد. اما در مقایسه با تریم داخلی ساینا S، سهند با بهره گیری از مانیتور و داشبورد نو، کاملاً از ساینا اس بهتر جلوه می نماید.

متقاضیان سهند می توانند خودرو خود را به صورت تریم دو رنگ هم خریداری نمایند. البته این مورد احتمالاً به عنوان یک آپشن در زمان خرید این خودرو لحاظ خواهد شد.

مشخصات فنی سهند پارس خودرو

سهند نخستین خودرویی است که از موتور M15GSI استفاده می نماید. این موتور که با نام M15 پلاس هم شناخته می گردد، 1497 سی سی حجم دارد.

یکی از مهمترین تفاوت های این موتور با سایر موتورهای سری M سایپا، استفاده از دریچه گاز برقی و سامانه زمانبندی متغییر سوپاپ ها (VVT) است. البته دریچه گاز برقی پیش تر در خودروهایی مانند ساینا و کوئیک هم وجود داشت.

این احتمال وجود دارد که سامانه VVT در موتور سهند پارس خودرو باعث گردد صدای موتور در مقایسه با ساینا و کوئیک کمتر باشد. ضمن اینکه پارس خودرو از نمد درب موتور برای صداگیری بیشتر موتور در این خودرو استفاده می نماید.

قوای محرکه سهند پارس خودرو قادر است 90 اسب بخار در 5400 دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور خروجی این موتور نیز به 138 نیوتن متر می رسد که در دور 4 هزار در دسترس قرار گرفته است.

این موتور چهار سیلندر 8 سوپاپه مگاموتور از بالانسر نوی استفاده می نماید که نمونه بومی و به روز بالانسر موتور M15 است. گفتنی است که خودرو اطلس هم در آینده از این موتور بهره مند خواهد شد.

این خودرو با گیربکس 5 سرعته دستی در حال فراوری است و فعلاً خبری از جعبه دنده CVT شش سرعته (تعویض مصنوعی) در سهند خبری نیست. اما این احتمال وجود دارد که با توجه به شراکت نو سایپا با DAE چین، سهند مجهز به گیربکس اتوماتیک این برند گردد.

نیسان زامیاد به کنیا می رود / نیسان آبی تبدیل به Kifaru شد

شرایط فروش ساینا S، کوئیک S و کوئیک R ویژه سامانه یکپارچه منتشر شد

شرایط پیش فروش محصولات MVM تحویل 90 روزه منتشر شد / فهرست قیمت تیر 1402

قیمت محصولات ام وی ام مدیران خودرو با هزینه های جانبی اعلام شد

ماموت خودرو؛ میزبان خدمات محصولات رنو در ایران شد

منبع: بیت ران

به "قیمت سهند پارس خودرو چقدر خواهد بود؟ ، قیمت گذاری سهند در مراحل پایانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سهند پارس خودرو چقدر خواهد بود؟ ، قیمت گذاری سهند در مراحل پایانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید