آنالیز صنایع بورسی در هفته ای که گذشت

به گزارش وبلاگ عکس، آنالیز ها نشان می دهد از 38 صنعت فعال بورسی، شاهد افت شاخص 33 گروه بودیم اما 4 صنعت نیز توانستند در مقابل فضای منفی حاکم بر بازارآنالیز هفتگی صنایع بورسی مقاومت کردند و شاهد رشد قیمت زیرمجموعه های خود بودند.

آنالیز صنایع بورسی در هفته ای که گذشت

به گزارش گروه مالی خبرگزاری وبلاگ عکس، آنالیز ها نشان می دهد از 38 صنعت فعال بورسی، شاهد افت شاخص 33 گروه بودیم اما 4 صنعت نیز توانستند در مقابل فضای منفی حاکم بر بازار مقاومت کردند و شاهد رشد قیمت زیرمجموعه های خود بودند.

آخرین هفته مردادماه، هفته ای منفی برای بازار سهام بود و شاخص کل افتی معادل 11 درصد را تجربه کرد و به سطح یک میلیون و 457 هزار واحد عقب نشست. اغلب صنایع بورسی نیز این هفته را با افت میانگین قیمت سهام زیرمجموعه خود به انتها رساندند.

در هفته منتهی به 29 مردادماه، گروه چند رشته ای صنعتی با بیشترین افت شاخص به میزان 18.7 درصد روبرو شد. این گروه از 5 سهم تشکیل شده و در مجموع 11.14 درصد از ارزش کل بازار را در اختیار دارد. شستا عظیمترین سهم این گروه است و در عین حال عنوان دومین شرکت عظیم بورس تهران را نیز یدک می کشد. شستا در اولین روز هفته گذشته به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد. شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با انتشار اطلاعیه ای روی سامانه کدال از واگذاری تعداد 2 میلیارد و 399 میلیون و 137 هزار و 113 سهم شرکت ماشین سازی پارس (معادل 99.9 درصد) به وسیله مزایده عمومی اطلاع داد و متوقف شد. روز معاملاتی بعد بدون محدودیت دامنه نوسان به گردونه معاملات سهام بازگشت و افت بیش از 17 درصدی را متحمل شد.

گروه فرآورده های نفتی دیگر صنعتی بود که در هفته منتهی به 29 مرداد 99، با افت 17.7 درصدی روبرو شد و از این منظر در رتبه دوم صنایع پرزیان هفته گذشته جای گرفت. این مهم بعد از رشد حدود 400 درصدی پالایشی ها از ابتدای سال 99 رقم خورد. در این گروه هفته گذشته با توقف گسترده نمادهای پالایشی روبرو بودیم. جایی که روز یکشنبه پالایشگاه ها میزبان خبر مهمی درخصوص نفت خام بودند. طبق مصوبه وزارت نفت فرمول محاسبه نرخ خوراک پالایشگاه ها تغییر کرد و میانگین نرخ محموله های نفتی ایران جایگزین میانگین نرخ محموله های نفتی صادراتی منطقه شد. در حالی که انتظار می رفت تعلیق نمادهای پالایشی تا 11 شهریور ادامه پیدا کند اما پس از شفاف سازی پالایشی ها روی سامانه کدال، یک روز بعد شاهد بازگشایی نمادهای مذکور بودیم. با وجود این سهام پالایشی برای کل هفته با صفوف سنگین فروش دست و پنجه نرم کردند.

در آنسوی بازار اما شاهد رشد قیمت سهام در چهار گروه محصولات کاغذی، کاشی و سرامیک سیمان و منسوجات بودیم. در گروه محصولات کاغذی با سه نماد زیرمجموعه شاخص صنعت رشدی معادل 3.9 درصد همراه شد. در این گروه گروه صنایع کاغذ پارس که در دو روز ابتدای هفته گذشته با صف طولانی خرید در سقف قیمتی همراه شده بود، روز دوشنبه با توجه به وجود ظن؛ دستکاری بازار یا استفاده از اطلاعات نهانی حداکثر تا تاریخ 2 شهریورماه تعلیق شد. مدیرعامل این شرکت در مصاحبه ای و خارج از فضای اطلاع رسانی کدال از راه اندازی پروژه پارس طبیعت اطلاع داد و بر سودآوری این پروژه برای شرکت کاغذ پارس سخن گفت.

سه گروه کاشی و سرامیک، سیمان و منسوجات نیز هفته گذشته به ترتیب رشدی معادل 2.8، 1.7 و 1.3 درصد را ثبت کردند و در زمره گروه های سبز هفته منفی بورس قرار گرفتند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "آنالیز صنایع بورسی در هفته ای که گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز صنایع بورسی در هفته ای که گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید