پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی؟ کدام برای استفاده در ماشین لباسشویی بهتر هستند؟

به گزارش وبلاگ عکس، با قدم زدن در سوپرمارکت یا فروشگاه ها، طیف گسترده کالاهایی که همه ادعا می نمایند در تمیز کردن لباس و پارچه های شما برترین هستند، فرایند انتخاب و خرید را کمی پیچیده می نمایند. فهمیدن اینکه کدام محصول برای تمیز کردن و شستشو لباس هایتان مناسب تر است، کار دشواری به نظر می ر سد. درک تفاوت بین انواع مختلف شوینده لباس اولین قدم در جهت یافتن برترین انتخاب برای شماست. این سوال که کدامیک برای ماشین لباسشویی بهترند؟ پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی؟ از جمله سوالاتی است که اغلب از فروشندگان و سایر مصرف نمایندگان پرسیده ایم.

پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی؟ کدام برای استفاده در ماشین لباسشویی بهتر هستند؟

در حالی که عقاید مختلف و متناقضی در خصوص پودر لباسشویی و مایع لباسشویی وجود دارد، بدیهی است که موارد مثبت و منفی برای هر یک وجود دارد. در غیر این صورت، شاهد وجود یک نوع واضح و غالب در قفسه های سوپرمارکت می بودیم.

این واقعیت که هر دو یک از این محصولات به یک میزان در دسترس هستند، نشان می دهد تفاوت های مهمی بین این دو وجود دارد و هر دو گزینه مناسبی برای لباسشویی با اولویت های مختلف تمیز کردن هستند. با این وجود در ادامه به آنالیز این سوال که کدامیک گزینه بهتری هستند؟ پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟ خواهیم پرداخت.

پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی؟

برای یاری به رسیدن به پاسخ این سوال، معیارهای مثبت و منفی هر محصول را با استفاده از معیارهای زیر تجزیه و تحلیل می کنیم:

  • قیمت
  • عملکرد
  • سهولت استفاده
  • اثرات زیست محیطی
  • ماندگاری

پودر لباسشویی

در اینجا به آنالیز رجحان ها و ویژگی های پودر لباسشویی خواهیم پرداخت.

قیمت

در هر بار شستشو، حجم پودر لباسشویی مصرفی تقریبا همواره از معادل مایع آن ارزان تر است. این امر باعث می گردد خرید آن از لحاظ مالی به صرفه تر باشد.

عملکرد

پودر لباسشویی به طور کلی از لحاظ عملکرد قوی تر است. به عنوان مثال برای از بین بردن لکه هایی که از بین بردنشان دشوارتر است مثل خون و گِل، پودر لباسشویی معمولا از مایعات بهتر عمل می نماید. پودر بعلاوه می تواند مواد سفید نماینده و روشن نماینده بیشتری را دارا باشد، زیرا پودر خشک محیط پایدارتری نسبت به مایع دارد، به طوری که در مایع لباسشویی کنترل واکنش مایع با سایر مواد و آب دشوارتر است.

یکی از مسائل استفاده از پودر لباسشویی، بسته به مارک و ماشین لباسشویی شما باقی ماندن پودر سفید، به ویژه روی لباس های تیره رنگ است.

سهولت در استفاده

درست مانند مایع لباسشویی، استفاده به میزان از پودر لباسشویی و افزودن آن به دستگاه است. آسان! با این حال، برای تاثیرگذاری بیشتر پودر لباسشویی باید پودر را در اندازه کمی آب حل کنید تا حالت خمیری پیدا نموده و بتواند به لکه هایی که به سختی پاک می شوند آغشته گردد تا قبل از شستشو کامل، آن ها را از بین ببرد. اگر منبع آب منزل شما آب سخت و پر از رسوب باشد، پودرها کمتر از مایعات لباسشویی روی از بین بردن آلودگی ها تاثیرگذار خواهند بود.

اثرات زیست محیطی

پودر لباسشویی معمولا در بسته بندی مقوایی فروخته می گردد که این امر فرایند بازیافت آن را آسان تر می نماید. البته، برندهایی هم هستند که محصول خود را در بسته بندی های پلاستیکی عرضه می نمایند. این نوع بسته بندی با محیط زیست نیست، در چنین مواردی سعی کنید برندهایی را بخرید که از پلاستیک بازیافتی استفاده می نمایند.

ماندگاری

در حالی که مواد فعال موجود در پودر لباسشویی به طور کلی بسیار پایدار هستند و ماندگاری بیشتری نسبت به مایعات دارند، اما می توانند در محیط شرایط نگهداری نامناسب آسیب پذیر شوند. نفوذ رطوبت موجود در هوا یا ریختن آب در بسته بندی مقوایی می تواند حالت و کیفیت اولیه آن را از بین ببرد.

مایع لباسشویی

در این بخش به آنالیز رجحان ها و ویژگی های مایع لباسشویی نبست به پودر لباسشویی خواهیم پرداخت.

قیمت

مایع لباسشویی، برای هر بار شستشو، معمولا گران تر از معادل پودری آن است، با این وجود همچنان یک انتخاب بسیار محبوب به شمار می رود.

عملکرد

مایعات لباسشویی عملکرد بهتری نسبت به پودر روی لکه های چرب و آلودگی ناشی از غذا یا ترشحات بدن دارند (این یک امتیاز مثبت برای نوجوانانی است که پوستشان چرب است). بعلاوه نسبت به پودر تاثیر ملایم تری روی پارچه می گذارد، زیرا در مقایسه با پودر که باید در چرخه شستشو در آب حل گردد، تمام مواد موجود در آن از قبل در مایع حل شده اند.

سهولت در استفاده

از آنجا که مایع لباسشویی از قبل حل شده است، لازم نیست نگران باشید که آیا مواد فعال مجود در آن هنگام شستشو به خوبی حل می شوند یا خیر. البته، پودرهای لباسشویی امروزی کمتر با این مشکل روبه رو هستند. استفاده از مایع لباسشویی به مراتب آسان تر است، زیرا تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مایع را مستقیما روی ناحیه مورد نظر بریزید تا خیس بخورد و کار خود را انجام دهد.

اثرات زیست محیطی

بسته بندی مواد شوینده مایع تقریبا همواره پلاستیکی است که به طور قطع فراوری و دفع آن سازگار با محیط زیست نیست. بعضی از برندها از پلاستیک های بازیافتی یا گیاهی استفاده می نمایند، بنابراین اگر می خواهید تأثیرات زیست محیطی را به حداقل برسانید، اما واقعا نمی توانید استفاده از مایع لباسشویی را کنار بگذارید، به سراغ انواع قابل بازیافت این محصولات بروید.

ماندگاری

بسته بندی بطری پلاستیکی انواع مایع لباسشویی بسیار بادوام بوده و به خوبی مهر و موم می شوند تا از نشت یا ریختن آن ها جلوگیری گردد. رایحه ای که در مایعات لباسشویی استفاده می گردد، به لطف ترکیباتی که برای روشن شدن رنگ لباس ها استفاده می گردد، قابل فساد است. در مقایسه با پودر لباسشویی، مایع معطر به مرور زمان ممکن است از بین برود. به همین علت مایعات لباسشویی معطر به ندرت در مقادیر بسیار زیاد یافت عرضه می شوند.

برای ماشین لباسشویی پودر بهتر است یا مایع؟

برای استفاده روزمره و ارزان ترین محصول لباسشویی، پودر لباسشویی کاملا مناسب است. شما می توانید برای خرید پودر و مایع لباسشویی از اینجا اقدام کنید.

اشکال اصلی پودرها، نامناسب بودن آن ها برای پارچه های ظریف و نگرانی در خصوص لکه های سفیدی است که روی پارچه های تیره بر جای می گذارند. اینجاست که مایع لباسشویی برنده رقابت خواهد بود.

علی رغم اینکه پودر عملکرد کلی بالاتری دارد، بسیاری از افراد مایع ظرفشویی را به علت سهولت در استفاده و عدم نگرانی در خصوص تجمع پودر در داخل ماشین لباسشویی انتخاب می نمایند. اما چرا از هر دو برترین استفاده را نبریم. به عنوان مثال، می توانید برای شستن لباس های روزمره خود از پودر و برای شستشوی لباس های ظریف و مهم خود از مایع لباسشویی بهره ببرید.

منبع: اسنپ مارکت

به "پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی؟ کدام برای استفاده در ماشین لباسشویی بهتر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پودر لباسشویی یا مایع لباسشویی؟ کدام برای استفاده در ماشین لباسشویی بهتر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید