گردشگران روس بدون ویزا وارد ایران شدند ، مازندران مقصد نخست گردشگران روس بود

به گزارش وبلاگ عکس، خبرنگاران: نخستین گروه از گردشگران روسیه بدون احتیاج به ویزا عصر امروز وارد ایران شدند و بدین ترتیب توافقنامه لغو ویزا که پیشتر از سوی روسیه برای گردشگرانی که هفته گذشته به آن کشور سفر کردند اجرایی شده بود، عصر امروزتوسط ایران اجرا شد. با این سفر دیگر گردشگران ایرانی و روس که در قالب گروه های 5 تا 50 نفری وارد دو کشور می شوند احتیاج به دریافت ویزا ندارند.

گردشگران روس بدون ویزا وارد ایران شدند ، مازندران مقصد نخست گردشگران روس بود

جهانگردان روس که شامل تورگردانان روسی است، قرار بود عصر امروز وارد مازندران شوند. اما تصمیم بر آن شد که آن ها شب را در تهران بمانند و صبح فردا راهی شهرستان ساری در استان مازندران شوند. آن ها بعلاوه قرار بود، ملاقاتی نیز با سیدعزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی داشته باشند. اما از آنجا که وزیر در جیرفت حضور داشت و فردا نیز به علت جلسات مرتبط با روز جهانی جهانگردی به افتتاح پروژه های جهانگردی کشور مشغول است این ملاقات فراهم نشد.

جهانگردان ایرانی که پیشتر بدون احتیاج به ویزا وارد روسیه و 5 استان آن کشور شده بودند در هر استان به گفته حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با شهرداران و وزرای جهانگردی استان های روسیه ملاقات داشتند و مذاکرات مرتبط با توسعه جهانگردی میان ایران و روسیه را با توراپراتورها و تورگردانان روس برگزار کردند. این مذاکرات شامل جاذبه های جهانگردی روسیه برای بازدید ایرانی ها، برپایی شب های فرهنگی ایران و روسیه در استان های آن کشور و بعلاوه راهکارهای جذب جهانگرد به دو کشور بود.

منبع: صدای میراث

به "گردشگران روس بدون ویزا وارد ایران شدند ، مازندران مقصد نخست گردشگران روس بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران روس بدون ویزا وارد ایران شدند ، مازندران مقصد نخست گردشگران روس بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید