آسفالت های نانویی به صورت آزمایشی در خیابان تست شد

به گزارش وبلاگ عکس، با همکاری مشترک دو شرکت انگلیسی، به صورت آزمایشی از آسفالت حاوی گرافن در یکی از خیابان های شهر کاربریج بریتانیا استفاده خواهد شد.

آسفالت های نانویی به صورت آزمایشی در خیابان تست شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ عکس، یک شرکت انگلیسی به صورت آزمایشی اقدام به آسفالت کردن خیابانی در بریتانیا با استفاده از آسفالت تقویت شده با گرافن کرد. این شرکت یک جاده در کاربریج، اکسفوردشیر را با استفاده موادی حاوی گرافن G+ آسفالت کرد تا عملکرد این آسفالت نانویی با آسفالت های رایج مقایسه گردد.

دایرکتا پلاس اعلام نموده فناوری های جدید مانند این اصلاح نماینده، پتانسیل زیادی دارند تا کیفیت سطح جاده ها را در اروپا و دیگر مناطق دنیا بهبود دهند. دایرکتا پلاس برای این کار آزمایشی از محصولات تقویت شده با گرافن یک شرکت ایتالیایی استفاده نموده است.

در این گزارش آمده است که در این کار آزمایشی قرار است تا بتن آسفالت اصلاح شده با مواد تقویت نماینده با آسفالت های عادی مقایسه گردد. در این کار عمر آسفالت در برابر عبور وسایل نقلیه، مقاومت در برابر تغییر شکل و تغییر شکل پلاستیکی دائمی آسفالت مورد مطالعه قرار می گیرد.

این آسفالت کاری آزمایشی گامی مهم برای شرکت دایرکتا پلاس و ایترکمیکا است تا با همکاری هم پتانسیل استفاده از گرافن برای فراوری نسل جدید آسفالت ها را ثابت نمایند. ایترکیمیکا شرکت توزیع نماینده افزودنی های آسفالت در ایتالیاست. در قالب این همکاری قرار است افزودنی تقویت شده با گرافن برای آسفالت فراوری گردد و در این راستا از فناوری پتنت شده ای استفاده خواهد شد که موجب افزایش دوام و ماندگاری سطح آسفالت جاده ها خواهد شد.

این افزودنی جدید با استفاده از گرافن G+ شرکت دایرکتا ساخته می گردد. پیش از این، این افزودنی در آزمایشگاه و در مقیاس کوچک فراوری شد و نتایج کار، شرکت ایترکیمیکا را قانع کرد که فراوری پایلوت این محصول را شروع کند. افزودنی که در این مقیاس فراوری گردد، می تواند برای پوشش دهی چند کیلومتر آسفالت به کار رود.

استفاده از گرافن در آسفالت موجب می گردد تا عملکرد سطح آسفالت به شکل قابل توجهی تغییر نموده و خواص مدیریت گرمایی آسفالت نیز بهبود یابد. این تقویت ساختاری موجب می گردد تا آسفالت در دما های بسیار پایین سخت و در دما های بالا نیز نرم نگردد؛ در نتیجه ترک خوردن در سرما و آسیب ساختار در گرما ایجاد نمی گردد. یکی از مزایای آسفالت آمیخته شده با گرافن آن است که الاستیسیته و استحکام ساختاری سطح افزایش و میزان خستگی کاهش می یابد که این ویژگی ها هنگامی که فشار زیادی به آسفالت وارد می گردد، اهمیت بیشتری خواهد داشت. همچنین نگهداری این نوع آسفالت با هزینه کمتری انجام می گردد.

در حال حاضر آسفالت خیابان ها عمری بین 6 تا 7 سال دارند که با این فناوری می توان عمر آسفالت را به 12 تا 14 سال افزایش داد. این فناوری ماحصل تحقیق و توسعه میان دو شرکت است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آسفالت های نانویی به صورت آزمایشی در خیابان تست شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسفالت های نانویی به صورت آزمایشی در خیابان تست شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید