اختراعاتی که از زمان خود جلوتر بودند

به گزارش وبلاگ عکس، در دنیا امروز، تکنولوژی و پیشرفت های علمی و فناورانه، به سرعت در حال پیشرفت هستند و ما را به سوی دنیایی پر از ابزارها و تکنولوژی های پیشرفته راهنمایی می نمایند. با این حال، تاریخ نشان داده است که در گذشته نیز بعضی از اختراعات و وسایل پیشرفته جلوتر از زمان خود بودند و ابزارهایی بودند که به علت قدرت و کارایی بیشتر، برای آن موقع، بسیار عجیب و تعجب آور به نظر می رسیدند. در این مقاله، به آنالیز بعضی از این وسایل و اختراعات پیشرفته در گذشته می پردازیم که به علت عجیب ترین بودنشان، تا به امروز همچنان برای بسیاری از ما، موضوع تعجب و شگفتی هستند.

اختراعاتی که از زمان خود جلوتر بودند

عجیب ترین وسایلی که از زمان خود جلوتر بودند، ممکن است شامل موارد زیر باشند:

1- آنتیکیت های مصری:

باستان شناسان و تاریخ دانان معتقدند که مصریان باستان در ساخت وسایل مختلف مانند کشتی های بزرگ، ساعت های آفتابی، ساعت های آبی، راه آهن های دستی و سیستم های آبیاری پیشرفته بسیار جلوتر از زمان خود بودند.

2- کتابخانه الکساندریه:

کتابخانه الکساندریه در مصر یکی از بزرگترین کتابخانه های دنیا باستان بود. این کتابخانه دارای بیش از 700 هزار کتاب بود و از جمله اختراعات تازه آن موقع به شمار می رفت.

3- برج خورشید:

برج خورشید یا زیگورات، یک ساختمان باستانی بود که در شهر بابل (نزدیک بغداد امروزی) واقع بود. این برج به ارتفاع 91 متر بلندی رسیده بود و در زمان خود یکی از بلندترین ساختمان های دنیا بود.

4- پایانه هواپیمایی شهرستان دنفر:

پایانه هواپیمایی شهرستان دنفر در استان کلرادو در آمریکا، بزرگترین پایانه هواپیمایی دنیا است و از جمله اختراعات پیشرفته معماری مدرن به شمار می رود.

5- ماشین های هوشمند:

ماشین های هوشمند، از جمله خودروهای هوشمند و ربات های صنعتی، در دهه های اخیر توسعه پیدا نموده اند و به علت قابلیت های بسیار پیشرفته خود، با توجه به زمان خود جلوتر از تصورات اولیه بوده اند.

منبع: فوت و فن / فوت و فن

به "اختراعاتی که از زمان خود جلوتر بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراعاتی که از زمان خود جلوتر بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید