10 پیشنهاد برای جاهای تفریحی تهران برای بچه ها

به گزارش وبلاگ عکس، در شهر بزرگی چون تهران فضاهای چندانی برای تفریح و بازی بچه ها وجود ندارد. فضای شهری مناسب آنها ساخته نشده و بیشتر تفریح ها به جاهایی مثل مهدکودک و پارک ها محدود می شود. این در حالی است که شما اگر کودکی داشته باشید و با خود اینطرف و آنطرف ببریدش، کم پیش می آید که به زحمت نیافتید. اما هستند کسانی هم که معتقدند اوضاع به بدی دهه 70 و 80 دیگر نیست و رفته رفته شرایط برای حضور بچه ها در فضاهای عمومی، کافه ها و رستوران ها در حال فراهم شدن است. هرچند تعداد جاهای تفریحی تهران برای بچه ها چندان زیاد نیست، اما ما چند پیشنهاد برایتان داریم. با خبرنگاران تریپ، سرویس رزرو هتل همراه باشید.

10 پیشنهاد برای جاهای تفریحی تهران برای بچه ها

1- باغ کتاب تهران

بچه ها را باید از سنین پایین با کتاب آشنا کرد تا در آینده با کتاب بیگانه نباشند. جایی که بتوانند با خیال راحت در گوشه ای بنشینند، بین قفسه ها بچرخند و کتاب بردارند، بدون اینکه کسی دلخور شود. حالا با افتتاح باغ کتاب تهران به عنوان نمایشگاه کتاب دائمی در تپه های عباس آباد این فرصت فراهم شده.

در باغ کتاب تهران، یک فضای اختصاصی برای بچه ها و نوجوانان در نظر گرفته شده که در آن علاوه بر عرضه محصولات فرهنگی و کتاب، فضای شاد و مفرحی هم برایشان به وجود آمده. مجسمه ها و عروسک های محبوب بچه ها در گوشه و کنار آن گذاشته شده و امکان بازی و تفریح آنها در فضایی بزرگ و مجذوب کننده به وجود آمده . سینمای بچه ها هم هوس رفتن و بردن بچه ها به آن را بیشتر می کند. خلاصه بگوییم به کمتر بچه ای در اینجا بد می گذرد.

آدرس: مترو حقانی، 10 دقیقه پیاده تا باغ کتاب

2- باغ پرندگان تهران

یکی از مجذوب کننده ترین جاها برای بچه ها می تواند جایی باشد که پرندگان زیادی در رنگ ها و شکل های مختلف در آن گرد آمده اند. در باغ پرندگان تهران که بزرگ ترین باغ پرندگان ایران است، پرندگانی مثل جغد، شاهین، عقاب، طاووس، پلیکان و فلامینگو نگهداری می شوند. برکه های بزرگ و کوچکی در گوشه و کنار پارک وجود دارد. و بالای سرتان پرنده ها در پروازند. یعنی بهترین فرصت برای آشنایی بچه ها با پرنده ها و حیوانات از نزدیک. در باغ پرندگان تهران، زمین بازی مخصوص بچه ها هم هست و سوار درشکه هم می توانند بشوند. ساعت کار همه روز از 9 تا 18.

جهت 1: خیابان هنگام، خیابان 35 متری استقلال، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

جهت 2: بزرگراه شهید بابایی شرق بعد از خروجی هنگام، لاین کندرو شهرک امید، خیابان کوهستان، باغ پرندگان تهران

3- پارک دلفین ها

تهران، کیلومترها با دریا فاصله دارد. از آن گذشته در کدام دریا می شود از نزدیک دلفین ها و شیرهای دریایی را که بالا و پایین می پرند دیدن کرد؟ باید تا جزیره هنگام یا قشم برویم که خیلی دورند.

دلفیناریوم برج میلاد، نخستین دلفیناریوم غیر ساحلی در خاورمیانه و مرتفع ترین دلفیناریوم دنیاست. در این پارک چهار شیردریایی وجود دارد که با آموزش هایی که به آنها داده شده هم میتوانند نقاشی بکشند، هم عکس یادگاری بگیرند و هم ساز دهنی بزنند و دیدنی همه اینها برای بچه ها می تواند شادی آفرین باشد.

آدرس: برج میلاد تهران

شماره های تماس: 88628609 -88624733

وب سایت برای خرید بلیط: http://www.tdpark.ir

4- باغ وحش و قلعه سحرآمیز پارک ارم

یکی از اولین مراکز تفریحی تهران در زمانی که تفریح در تهران نیازش چندان احساس نمی شد و به برهوتی می مانست، پارک ارم بود. شهربازی پارک ارم از سال های دور تا کنون یار تفریح دوستان، چه بزرگ و چه کوچک بوده.

جز شهربازی ارم، یکی از مناسب ترین قسمت های پارک برای تفریح بچه ها باغ وحش و قلعه سحرآمیزش است. در باغ وحش تهران که بزرگترین باغ وحش مرکز است، 110 گونه جانوری نگهداری می شود، از شیر و فیل بگیرید تا مار، کبک و مرغ و خروس.

بعد از دیدن باغ وحش و غذا دادن به حیوانات که فرصتی است برای دیدنی دنیای حیوانات بزرگ و کوچک، می توانید فرزندتان را به قلعه سحرآمیز پارک که سالن سرپوشیده بازی است و 110 بازی و گیم در آن وجود دارد ببرید و اوقات خوشی را برایش رقم بزنید.

آدرس: اتوبان تهران-کرج

5- دریاچه چیتگر

قایق سواری برای ما بزرگترها بسیار مجذوب کننده است، چه برسد به بچه ها که از دیدن آب مثل بیشتر ما سر ذوق می آیند. دریاچه خلیج فارس یا چیتگر، تنها دریاچه مرکز است و از این رو طرفدار زیاد دارد.

این دریاچه که یکی از جاهای تفریحی تهران برای بچه ها هم هست، با داشتن زمین بازی مخصوص آنها، آبنمای موزیکال، بازی های متنوع آبی و دوچرخه سواری می تواند لحظات شادی را برایشان در شهر پردود و دم تهران فراهم کند. میتوان پرواز پرندگان دریاچه را دیدن کرد یا با دوچرخه دوری هم اطرافش زد و خنده را به لب بچه ها نشاند.

آدرس: همت غرب، شهید خرازی، خروجی دریاچه شهدای چیتگر

از دیگر جاهای تفریحی تهران برای بچه ها

6- پارک ژوراسیک تهران

28 مدل مجسمه دایناسور در آن گرد هم آمده و از آن گذشته با شیوه زندگی و خورد و خوراک دایناسورها هم می توان آشنا شد.

آدرس: سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق (پایین تر از پارک پرواز)

7- شهربازی بیلینو

شهربازی بیلینو که پارک موضوعی عمرانی و ساختمان سازی است و دستگاه های ساختمانی واقعی و راه سازی مثل بیل مکانیکی، لودر بازی، جرثقیل و نوار نقاله، ماشین حمل الوار، جرثقیل چنگکی و بیل مکانیکی از جمله وسایل آن است.

آدرس: بزرگراه همت، بعد از یادگار امام، بوستان نهج البلاغه، فاز یک

8- موزه عروسک های ملل

موزه عروسک های ملل، در این موزه 540 عروسک فرهنگی از 53 کشور دنیا به نمایش گذاشته شده. و بخش هایی مثل عروسک های نمایشی ، عروسک های سایه و عروسک های قومی ایران دارد.

آدرس: خیابان پاسداران، نگارستان پنجم (حاج هادی)، پلاک 4

9- سرزمین عجایب

سرزمین عجایب مجتمع های تجاری تیراژه یک و دو که دستگاه های مختلفی برای بازی بچه ها دارند.

آدرس تیراژه 1: بزرگراه اشرفی اصفهانی، پایین تر از پونک، مجتمع تجاری تیراژه

تیراژه 2: بزرگراه امام علی به سمت جنوب، خروجی شهید مدنی، جنب مترو

10- خانه های کودک

خانه های کودک و بازی که اسباب بازی های مختلف در آن برای بازی بچه ها هست. این خانه های بازی در منطقه ها مختلف شهر قرار دارند و با جستجوی عبارت مراکز خانه بازی کودک در تهران می توان به آدرس هر کدام رسید.

مکان های تفریحی تهران برای جوانان

منبع: اسنپ تریپ

به "10 پیشنهاد برای جاهای تفریحی تهران برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 پیشنهاد برای جاهای تفریحی تهران برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید