ازدحام بی سابقه گردشگران در فرودگاه دبی

به گزارش وبلاگ عکس، سیل ورود توریستان به دبی در تعطیلات سال نو

با فرا رسیدن سال نو میلادی و تعطیلات، شرکت های هواپیمایی مختلف خود را آماده ورود سیل بزرگ توریستان خارجی به فرودگاه دبی می نمایند. هواپیمایی امارات اعلام نموده که رکورد ورود توریست در سال نو به رقمی بی سابقه خواهد رسید. تنها از تاریخ 28 دسامبر تا 1 ژانویه 250 هزار مسافر خارجی برای سپری کردن تعطیلات سال نو به دبی سفر می نمایند. اگر در این بازه زمانی قصد سفر به دبی را دارید خواندن این مطلب به شما توصیه می گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص این خبر بیشتر بدانیم.

ازدحام بی سابقه گردشگران در فرودگاه دبی

با توجه به جشنواره خرید دبی در تعطیلات سال نو و امکانات تفریحی و توریستی فراوانی که در دبی وجود دارد انتظار می رود توریستان زیادی از سراسر دنیا برای سپری کردن تعطیلات و البته خرید! به این کشور سفر نمایند. آب و هوای مطبوع و مناسب دبی در این بازه زمانی هم مزید بر علت شده تا توریستان زیادی این چند روز را برای سفر به دبی انتخاب نمایند. هواپیمایی امارات که یکی از بزرگ ترین خطوط هوایی خاورمیانه است، روز چهارشنبه گذشته اظهار داشت که از این هفته تا 1 ژانویه، نزدیک به یک میلیون پرواز از ترمینال های مسافربری شهر دبی انجام خواهد شد. محمد مطر، معاون ارشد خدمات فرودگاه شرکت هواپیمایی امارات بیان نمود: در چند روز تعطیلات سال نو میلادی انتظار داریم به رکوردی بی سابقه از نظر ورود توریست برسیم و تمام کوشش خود را خواهیم کرد تا عبور و مرور در فرودگاه و انجام مراحل سوار شدن به هواپیما با کمترین نگرانی و به برترین شکل انجام گردد. با این حال به مسافران عزیز توصیه می کنیم برای اطمینان خاطر بیشتر چند ساعت زودتر از معمول در فرودگاه حضور پیدا نمایند تا به موقع به گیت پروازشان برسند.

دبی در چند سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد مجذوب کننده توریستی در کل دنیا شناخته شده است و توریستان بیشماری برای تفریح و سپری کردن تعطیلات به این شهر توریستی سفر می نمایند. به گفته هواپیمایی امارات، ترافیک هوایی و ازدحام توریستان از چند روز قبل از سال نو شروع و تا پس از جشن های سال نو ادامه خواهد داشت. تنها در فاصله 28 دسامبر تا 1 ژانویه دویست و پنجاه هزار توریست وارد فرودگاه دبی می شوند و 200 هزار مسافر نیز در همین بازه زمانی از فرودگاه دبی به مقاصد مختلف پرواز می نمایند. با توجه به ازدحام توریستان در دبی به مسافرانی که قصد سفر به دبی را دارند توصیه می گردد حتما زودتر از معمول به فرودگاه بروید تا به علت شلوغی و ازدحام از پروازشان جا نمانید. به گفته هواپیمایی امارات شلوغ ترین زمان برای پروازهای خروجی از بعدازظهر 1 ژانویه شروع می گردد و تا روز سه شنبه دوم ژانویه و چهارشنبه سه ژانویه ادامه خواهد داشت.

به گفته یکی از مسئولین توریستی دبی هنوز نمی توانیم تعداد دقیق مسافران ورودی را تخمین بزنیم. چون بسیاری از افراد برای خرید بلیط هواپیمای دبی تا لحظه آخر صبر می نمایند، بعلاوه سعی می نمایند از تورهای لحظه آخری دبی استفاده نمایند تا هزینه کمتری بپردازند. شاید در زمان های دیگر این راه حل پاسخگو باشد اما در تعطیلات سال نو احتمال خالی ماندن جایگاه های هواپیما و جای خالی وجود داشتن بسیار اندک است. در خصوص رزرو هتل دبی نیز بسیاری همچنان منتظرند تا قیمت ها شکسته گردد و با قیمت پایین تری هتل خود را رزرو نمایند. به همین علت انتظار می رود در یک بازه زمانی چند روزه بیشترین حجم ترافیک را داشته باشیم.

با این حال که دبی زیرساخت های شهری و بزرگراه های متعددی برای دسترسی آسان مسافران از فرودگاه به شهر و بالعکس ایجاد نموده است، اما با توجه به ترافیک بالای توریستان در این چند روز باز هم توصیه می گردد که چند ساعتی را برای تاخیر و معطل شدن در نظر بگیرید. برای سهولت در مراحل سوار شدن به هواپیما مسافران دبی می توانند تا 6 ساعت قبل از پرواز نیز حضورا چک-این نمایند و کارت پرواز خود را خیلی زودتر از زمان پرواز دریافت نمایند. به گفته هواپیمایی امارات، به علت حجم بالای توریستان در تعطیلات سال نو، مسافرانی که کمتر از یک ساعت قبل از زمان پرواز چک-این انجام بدهند نمی توانند سوار هواپیما شوند. فرودگاه دبی امکانات و تجهیزات مدرنی برای تهسیل فرایند پرواز فراهم نموده تا از ناهماهنگی های احتمالی جلوگیری کند. مسافران هواپیمایی امارات می توانند به وسیله لپتاپ یا موبایل به صورت آنلاین مرحله چک-این را انجام دهند و دیگر نگران معطل شدن در صف شلوغ چک-این در فرودگاه نباشند. اگر قصد دارید به صورت آنلاین چک-این کنید از 48 ساعت تا 90 دقیقه قبل از پرواز برای این کار فرصت دارید. بعلاوه بخش چک-این پارکینگ فرودگاه از 24 ساعت قبل از زمان پرواز آماده ارائه خدمات به مسافران است.

از آنجا که در این زمان بسیاری از مسافران به صورت خانوادگی به دبی سفر می نمایند امکانات و خدمات رفاهی ویژه خانواده ها نیز در نظر گرفته شده است. برای راحتی و رفاه خانواده ها قسمت هایی به چک-این خانواده ها اختصاص پیدا نموده است که شامل 10 کانتر بلیط اکونومی در بخش 2 ترمینال شماره 3 است. در سالن های استراحت فرودگاه دبی وسایل بازی و تفریح هایی مناسب بچه ها و بعلاوه قسمت بازی های کامپیوتری وجود دارد تا در زمان به جای مانده تا پرواز مسافران را سرگرم کند. برای تسریع در فرایند چک-این و عبور از قسمت امنیت پرواز به مسافران توصیه می گردد حتما قبل از پرواز قوانین و مقررات امنیتی پرواز را مطالعه نمایند تا اشیاء یا کالاهای غیرمجاز همراه نداشته باشند. به گفته هواپیمایی امارات، باتری های لیتیومی که در دستگاه های الکترونیکی مثل لپتاپ، دوربین و موبایل استفاده می گردد باید در مرحله کنترل بار و چمدان آنالیز شوند. در خصوص مایعات، ژل، عطر، خمیردندان، کرم و مانند آن نیز محدودیت های وجود دارد و وزن این قبیل کالاها نباید بیشتر از 100 میلی لیتر باشد. با اطلاع از قوانین و شرایط پرواز می توانید نگران معطل شدن در بخش امنیت پرواز را نداشته باشید و بدون دغدغه و با خیال راحت به موقع به پروازتان برسید.

منبع: gulfnews.com

منبع: الی گشت

به "ازدحام بی سابقه گردشگران در فرودگاه دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدحام بی سابقه گردشگران در فرودگاه دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید