از محوطه باستانی سیلک در برابر ساخت و سازهای شهری محافظت می گردد

به گزارش وبلاگ عکس، به منظور حفاظت فیزیکی از محوطه باستانی سیلک کاشان و جلوگیری از انجام ساخت و سازهای بی رویه شهری، برآورد های جدید اجرا شده است.

از محوطه باستانی سیلک در برابر ساخت و سازهای شهری محافظت می گردد

محسن جاوری سرپرست هیأت حدس محوطه باستانی سیلک کاشان، یکی دیگر از اهداف این حدس را حفاظت هرچه بهتر از محدوده از نظر رعایت ضوابط معماری، شهرسازی و حریم منظری و ارتفاعی این محوطه 7 هزار ساله اظهار داشت. وی گفت:

به دلیل ساخت و سازهای گسترده و معضلات خرده مالکیتی که 2 دهه اخیر در این منطقه ایجاد شده حدس در این محوطه در دستور کار نهاده شد.از آنجا که محوطه سیلک از دو تپه شمالی و جنوبی تشکیل شده، در جریان انجام عملیات حدس، تعدادی ابزار سنگی، قطعات سفال و... کشف شده اما یافته شاخصی به دست نیامده است. این باستان شناس ابراز امیدواری کرد با اجرای عملیات مشخص عرصه و پیشنهاد حریم از ادامه ساخت و سازهای غیر مجاز در این محوطه تاریخی با ارزش جلوگیری گردد. به گفته جاوری، پیش از این برای مشخص عرصه خطوطی ترسیم شده بود اما کار مدون و علمی که به لحاظ باستان شناسی قابل تبیین باشد،صورت نگرفته بود. محوطه باستانی سیلک در ضلع جنوب غربی کاشان و در سمت راست جاده کاشان به فین قرار گرفته است و از دو تپهٔ شمالی و جنوبی که در فاصله 600 متری یک دیگر قرار دارند و دو گورستان تشکیل شده است. این محوطه باستانی که در منطقه فین کاشان واقع شده قدمتی در حدود 7 هزار سال دارد. حدس به منظور بازنگری مشخص عرصه و پیشنهاد حریم محوطه سیلک کاشان که در تاریخ بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شده تا 28 مرداد ادامه دارد. منبع: میراث آریامنبع: کجارو

به "از محوطه باستانی سیلک در برابر ساخت و سازهای شهری محافظت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از محوطه باستانی سیلک در برابر ساخت و سازهای شهری محافظت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید