اسرار سر به مهر قلعه جنی کیش

به گزارش وبلاگ عکس، قلعه جنی کیش را شاید بشناسید و شاید هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید اما اگر تابه حال نامی از آن نشنیده و یا مطلبی از آن به گوش شما نخورده باشد، ما قصد داریم که شما را با خود به سفر ببریم و گشتی در قلعه جنی کیش بزنیم. بطور حتم تجربه خوبی خواهد بود اگر با ما همرها باشید. جزیره کیش جاذبه های فراوانی برای تماشا و لذت بردن دارد اما بگذارید یک واقعیت غیرقابل انکار را با شما در میان بگذارم، ژانر وحشت همواره بیش از 70 درصد مردم را مجذوب خود نموده و در این بین داستان هایی که بواسطه آن ها مکان هایی ترسناک نیز وجود دارند، همواره مورد توجه بوده اند.

اسرار سر به مهر قلعه جنی کیش

همه چیز درباره راز قلعه جنی کیش

اجازه بدهید در همین ابتدای مقاله به شما هشدار بدهم. نتوانستیم لوگوی 14- را مانند فیلم های ترسناک در ابتدای مقاله چاپ کنیم تا به شما هشدار دهیم که این مقاله حاوی مطالبی ترسناک است. اما حالا که دارید با دقت آن را می خوانید بگذارید به شما بگویم که اگر اهل ترس و وحشت نیستید و یا بیماری قلبی و مسئله ای خاص دارید، صفحه را ببندید، یک موزیک لایت پِلِی کنید و با خیال راحت فکر خود را از تمام مسائل آزاردهنده پاک کنید.

اما اگر همچنان اصرار دارید که ادامه مقاله را بخوانید پس توصیه می کنیم که با دقت تمام هوش و حواس خود را به ما بسپارید. اما قبل از آن یک چراغ مطالعه روشن در کنار خود داشته باشید و بهتر است که از قفل بودن درها و پنجره ها مطمئن شوید. قوه خیال انسان نیازی به استفاده از نیروی بصری ندارد و می تواند تنها با استفاده از شنیده ها، به سمت خطرناک ترین مکان ها و ترسناک ترین لحظه ها پرواز کند و تمام صحنه ها را ریز به ریز و مو به مو تصویر سازی کند.

  • کاربری ابتدایی قلعه جنی کیش

قلعه جنی کیش در ابتدا یک پاسگاه ژاندارمری بوده که به عنوان مقر نیروهای نظامی استفاده می شده است. این قلعه دید مناسبی به منطقه ها اطراف خود داشته و از آن به عنوان برج دیده بانی و محل نگهبانی نیز استفاده می کردند. به عبارتی این قلعه پاسگاه هنگ مرزی در این منطقه بوده است. قلعه جنی کیش در استان هرمزگان واقع شده است که یکی از ترسناک ترین مکان های موجود در جزیره کیش است. آدرس آن: جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی، قبل از آخرین میدان است که از آنجا می توانید به راحتی این قلعه را مشاهده کنید. قلعه جنی کیش در غربی ترین نقطه جزیره کیش واقع شده است. البته در حال حاضر درب های قلعه را از طریق بلوک هایی کاملا مسدود نموده اند اما شما می توانید به راحتی از فاصله باریک بین آن ها عبور کنید و وارد قلعه شوید.

برای ورود هیچ نگهبانی وجود ندارد که مانع شما شود. در ضمن ناگفته نماند که تمام داستان ها و افسانه هایی که در ادامه در خصوص قلعه جنی کیش خواهیم گفت به احتمال زیاد صرفاً زاییده فکر افراد بومی محله هست، اما خب از طرفی نیز همواره گفته اند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها! پس می شود احتمال داد که به احتمال 50 درصد اتفاقاتی در آن اتفاق افتاده است که در حال حاضر به شکل داستان و افسانه دهان به دهان در بین مردم نقل می شوند.

قلعه جنی کیش کجاست؟

قلعه جنی کیش یک مکان متروک و کوچک در نزدیکی کشتی یونانی است که داستان های بی شماری را برای گفتن در دل خود پنهان نموده است. به احتمال زیاد زمانی که به جزیره کیش سفر می کنید یا اگر تا به حال به جزیره کیش رفته باشید، نام این قلعه را نشنیده اید. قلعه جنی کیش که در میان مردم به همین نام نیز معروف است از مکان های رعب آور و ترسناک در جزیره کیش به شمار میرود. حتی مردم محلی نیز حاضر نیستند در شب از این قلعه بازدید نمایند. بعضی از آنها معتقدند که این قلعه به شدت از طریق جن ها محافظت شده و از طریق آنها نیز تسخیر شده است. قلعه جنی کیش شباهت زیادی به شهر زیرزمینی کاریز در این جزیره دارد که در دسته دیدنی های بسیار مجذوب کننده قرار گرفته و بازدید از آن مانند سایر مکان های جزیره کیش سبب می شود که شما با فرهنگ و الگوی زندگی سکنه قدیمی جزیره کیش آشنا شوید.

  • در چند قدمی قلعه جنی کیش

درست وقتی که هوا تاریک می شود و روز جای خود را به شب می دهد، قلعه جنی کیش به وهم آلود ترین مکان در این منطقه تبدیل می شود. در نزدیکی قلعه یک چاه وجود دارد که صداهای بسیار عجیب و غریبی از آن شنیده می شود. ضمن اینکه صدای وزش باد و زوزه هایی که به واسطه حرکت در میان درها و پنجره های باز قلعه به وجود می آید، احساس ترس و وحشت را در این ناحیه، صد چندان می نماید. خب طبیعی است که وقتی نام قلعه جنی کیش را می شنوید یک فکریت همراه با ترس برای شما به وجود بیاید و همین ترس ایجاد شده موجب می شود تا شما برای ورود به این منطقه احتیاط لازم را انجام دهید. البته اگر اهل ترس و ریسک کردن نباشید هرگز به سمت قلعه جنی کیش نیامده و از آن بازدید نخواهید کرد. رویدادهایی که در این قلعه پیش آمده و داستان هایی که پشت سر آن وجود دارد به اندازه کافی قانع نماینده هستند که شما را از رفتن به این محدوده باز دارند. البته بعید نیست که تمام این داستان ها زاییده فکر افراد باشند اما به هر حال داستان هایی هستند که در میان مردم محلی منطقه رواج دارند و همین داستان ها سبب شده که قلعه را با استفاده از بلوک های سیمانی مسدود نمایند. تنها به واسطه فاصله های باریکی که در بین این بلوک وجود دارد ممکن است شما بتوانید وارد قلعه جنی کیش بشوید.

  • توصیفی از قلعه جنی کیش

در توصیف معماری بنای قلعه جنی کیش این گونه می توان گفت که ساختمان قلعه مستطیل شکل بوده و دو برج بلند در بین یکی از قطرهای این بنا قرار گرفته اند. این بارو ها مکانی بوده اند برای تک تیراندازهای آن مقر نگهبانی، که به واسطه سوراخ های مربع شکلی که در آن ها تعبیه شده بوده به دشمن فرضی احاطه داشته و از نفوذ به قلعه جلوگیری می کردند. همینطور دورتادور دیوارها نقاطی برای نشانه گیری و هدف قرار دادن دشمن و بعلاوه نگهبانی داد در نظر گرفته شده بوده است. بنای قلعه جنی کیش دو طبقه است و به سبک معماری منطقه جزیره کیش، حیاط و یک باغچه کوچک نیز در میانه این بنا طراحی شده اند.

به طور کلی تاریخچه ساخت قلعه جنی کیش و قدمت آن معین نیست و اطلاعات واضحی از این بنا در دسترس نداریم. اما به روایتی بعضی بنای این قلعه را به پرتغالی ها نسبت داده و اینگونه تعریف می نمایند که درست در زمانی که جنوب ایران به اشغال پرتغالی ها عایدی، آنها آغاز به ساخت قلعه هایی برای محافظت از این خطه کردند که به احتمال بسیار زیاد قلعه جنی کیش یکی از این قلعه های به جامانده از اقدامات حفاظتی پرتغالی ها می باشد. این قلعه با وجود عوامل طبیعی مانند باد، باران و تابش آفتاب همچنان قوی و مستحکم برجای مانده که البته به دلیل عدم توجه و رسیدگی نکردن ظاهر چندان مساعد و مطلوبی ندارد. این بنا تقریباً در حال ویران شدن است و بیشتر مردم بومی این مکان را نفرین شده می دانند که به همین خاطر جرات نزدیک شدن به آن را در خود نمی بینند.

  • دلیل نامگذاری قلعه جنی کیش

همانطور که اشاره کردیم داستان ها و روایت های بیشماری در خصوص این قلعه دهان به دهان در میان مردم محلی گفته می شود. به احتمال زیاد دلیل نامگذاری این قلعه به نام قلعه جنی کیش نیز همین داستان ها و روایت ها می باشند. البته در دهه 40 هجری شمسی این قلعه مقر دیده بانی مرزی و ژاندارمری بوده است که بعد از یک سری واقعه و حوادث عجیب و ناگوار گوناگون سبب شد که فرماندار شهر دستور به تخلیه پاسگاه بدهد و در ادامه مردم نیز این قلعه را قلعه جنی کیش نامیدند.

داستانی که در دهه40 هجری شمسی مورد قلعه جنی کیش روایت می شود اینگونه است که گزارشات مکرری به مقامات بالا ارائه شده است مبنی بر رویت اجنه در پاسگاه که پرسنل این مقر نگهبانی خودشان اجنه را دیده و به حضور آنها در قلعه واقف بوده اند. به سبب همین گزارشات دستور از مقامات بالا برای تخلیه پاسگاه صادر شد و تا به امروز این قلعه به همین صورت متروک و بی سکنه رها شده است. افرادی که در این پاسگاه کار می کردند باور داشتند که قلعه به راحتی به تسخیر و تصرف جنیان در آمده است. خصوصاً شب ها صدای خش خش و همهمه فراوانی، هم از درون قلعه جنی کیش و هم از نقاط بیرونی آن به گوش می رسیده که همگی تصدیق نماینده تمامی این روایت ها بوده اند.

روایان از قلعه جنی کیش روایت می نمایند

در این قسمت با هم به مرور داستانهایی می پردازیم که در خصوص قلعه جنی کیش نفر به نفر گشته و به ما رسیده است.

  • آیا عدد چهار، عدد مرگ است؟

یکی از روایت هایی که در خصوص قلعه جنی کیش به شدت سر و صدا به پا نموده بود داستانی در خصوص چهار سرباز بوده است. چهار سرباز که موظف بودند تا در این مقر نگهبانی تا صبح کشیک بکشند و بیدار باشند. متاسفانه صبح روز بعد وقتی مراجعین به این پاسگاه وارد می شوند، صحنه ای بسیار عجیب و ترسناک را در مقابل خود میبینند که هرگز تصور آن را نیز نمی کردند. هیچ شواهدی دال بر اینکه شب گذشته چه اتفاقی در این پاسگاه افتاده بوده وجود ندارد اما راویان اینگونه روایت می نمایند که افرادی که به پاسگاه وارد شده بودند صبح روز بعد با چهار جنازه روبرو می شوند که با بدن هایی سرد، چشم هایی باز و بهت زده و چهره هایی متعجب و پر از وحشت و البته سیاه شده، همگی بر روی زمین افتاده و به یک نقطه نامعلوم زل زده اند.

بعد از این اتفاق بود که دیگر هیچ کس حاضر به ماندن در قلعه جنی کیش نشد. اما تمام افسران و مسئولان که این قضیه را باور نمی کردند، اجازه تخلیه کامل این مقر نگهبانی را به ساکنان آن نمی دادند. آنها تصور می کردند که این همه ترس و وحشت کاملاً بی مورد است. اما با گذشت زمان اندازه این ترس و وحشت کمتر که نشد هیچ، روز به روز نیز به آن افزوده شد تا جایی که مقامات بالا و مسئولین حاضر در پاسگاه نتوانستند به مقاومت خود ادامه بدهند و به بهانه کهنه بودن و قدیمی بودن بنای قلعه جنی کیش آن را تخلیه نموده و پاسگاه خود را به مکان امن دیگری منتقل کردند. البته تمام داستان به همین جا ختم نمی شود.

  • راننده بد شانس

داستان دیگری نیز در خصوص قلعه جنی کیش وجود دارد که شنیدن آن نیز برای شما خالی از لطف نخواهد بود. ماجرا از این قرار است که چون قلعه جنی کیش در جهت جاذبه تفریحی کشتی یونانی واقع شده است، به طور معمول مسافران زیادی از کنار آن عبور می نمایند تا به کشتی یونانی برساند. در این بین از جمله افرادی که به طور مداوم در این جهت رفت و آمد می نمایند راننده های تاکسی هستند. از قضا یکی از روزها بعد از غروب آفتاب یک راننده تاکسی که در این جهت منتظر مسافر بوده، بعد از خاتمه انتظار تنها و بدون هیچ مسافری آغاز به حرکت در این جاده می نماید که از جهت قلعه جنی کیش می گذرد.

این راننده خود اینگونه تعریف می نماید که: زمانی که به قلعه جنی کیش می رسد درست از بخت بد زمان عروسی جنیان بوده است. آنها لباس هایی بلند و سفید به تن نموده بودند و به جای پا سم داشتند. راننده بخت برگشته برای اینکه جلب توجه نکند ماشین خود را خاموش نموده و سرش را خم می نماید تا هیچ کس متوجه حضور این میهمان ناخوانده نشود. در ادامه او مجبور می شود چندین ساعت بی حرکت و بی صدا در همان نقطه بمانند تا عروسی به خاتمه رسد.

  • حکایت ها کم نیستند!

بعد از این که پاسگاه تعطیل و کامل تخلیه شد، داستان ها و روایت های بسیار زیادی در خصوص قلعه جنی کیش در میان مردم رواج پیدا کرد. اما به طور کلی معین نیست که کدام یک از این داستان ها واقعیت هستند و کدام یک صرفاً افسانه و زاییده فکر و خیال مردم می باشند. البته بعضی از گردشگران که با شجاعت تمام در تاریکی شب و البته درست در نیمه شب به قلعه جنی کیش وارد شده اند، روایت های عجیب و غریبی از خود می گویند که چندان با عقل سلیم جور نیست. تجربه های متفاوتی که در آنها این گونه نقل می نمایند که این قلعه مامن موجودات یا افراد بیگانه ای است که از حضور مراجعه نمایندگان اصلاً راضی نیستند. بعلاوه جو سنگین و تحمل ناپذیری که قلعه جنی کیش برقرار است، فضا را برای آنها رعب آور و ترسناک نموده بوده. به طور کلی این روایت ها و افسانه ها به قدری در میان مردم جای خود را باز نموده اند و بازگو شده اند، که تقریباً شکل واقعیت به خود گرفته اند. باید بگوییم که حتی ساحل مرجانی کیش یا اسکله تفریحی کیش نیز به اندازه قلعه جنی کیش در شب وهم آلود نیستند و تا این حد سبب ایجاد ترس و هیجان در میان گردشگران نمی شوند.

مکان های دیدنی در اطراف قلعه جنی کیش

درست است که قلعه جنی کیش یک مکان ترسناک است ما آخر جهان که نیست. در جزیره کیش و در تمام نقاط آن حتی در اطراف قلعه جنی نیز مکان ها و جاذبه های دیدنی فراوانی وجود دارند که بازدید از آنها بطور حتم خالی از لطف نخواهد بود.

  • کشتی یونانی

تقریباً تمام گردشگران نام کشتی یونانی جزیره کیش را شنیده اند. یک جاذبه گردشگری که در جهت قلعه جنی کیش واقع شده است و غروب زیبای آن وصف نشدنی است. کشتی یونانی درست در تاریخ مرداد 1345 هجری شمسی در نزدیکی یک روستا با نام باغو به گل نشست و همین امر سبب شد تا او باقی عمر خود را در آب های خلیج همواره فارس سپری کند. البته برای نجات این کشتی کوشش های زیادی انجام شد اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد. تا به امروز هیچ کس نمی داند دلیل اصلی به گل نشستن کشتی یونانی چیست و به طور کلی سرنوشت این کشتی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. البته کشتی یونانی تنها جاذبه این قسمت نیست و شما می توانید در ساحل از اسب سواری و یا شتر سواری نیز لذت ببرید.

  • روستای زیبای باغو

از دیگر منطقه ها دیدنی و مجذوب کننده در اطراف قلعه جنی کیش، روستای زیبای باغو است که به واسطه خانه های گلی که دارد شباهت بسیار زیاد آن با جزیره قشم و هرمز غیرقابل انکار است. شما با گشت و گذار در این روستا فرصت آن را دارید که با افراد بومی در آن معاشرت نموده و با گویش زیبای آنها آشنا شوید. در این روستا یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبا مسجد آن است و درخت لور که در این روستا قرار دارند. بد نیست بدانید که نام روستا را از یک پیرزن صد ساله به نام باغو گرفته اند. این پیرزن درست زمانی که جزیره کیش به دست پرتغالی ها تصرف می شود در اینجا زندگی می نموده و سربازان برای این که به این روستا اشاره نمایند، از نام این پیرزن استفاده می کردند.

  • پارک آبی اوشن

آخرین جاذبه گردشگری که در نزدیکی قلعه جنی کیش واقع شده است، پارک آبی اوشن کیش است. این پارک آبی که تقریبا 7 کیلومتر با قلعه جنی کیش فاصله دارد، بزرگترین پارک آبی روباز ایران محسوب می شود و باید گفت که تنها پارک آبی روباز مخصوص بانوان نیز می باشد. این پارک آبی یکی از تفریحات مورد علاقه بیشتر گردشگران در سفر به کیش است که حاضر نیستند آن را به این راحتی ها از دست بدهند. سونا و جکوزی، استخر، مجهز بودن به سیستم گرمایشی برای استفاده در فصول سرد سال، امکانات موج سواری، ماساژ و اسپا و غیره از جمله امکاناتی هستند که در این پارک آبی بزرگ به گردشگران ارائه می شوند.

سفر ما به قلعه جنی کیش تمام شد!

از شما ممنون هستیم که تا خاتمه مقاله و تا انتهای سفر به قلعه جنی کیش، ما را همراهی کردید. داستان ها و روایت هایی که در خصوص این قلعه وجود دارند، یک موتور محرک قوی برای عاشقانه هیجان و علاقه مندان به ترس هستند که سبب شده است تا سفر خود را به جزیره کیش آغاز نمایند. درست است که عاقبت و ماجرای قلعه جنی کیش مرموز و تا حدودی ناشناخته است اما همین افسانه ها و اسراری که در خصوص این قلعه وجود دارند به راحتی توانسته اند دلیل خوبی برای افرادی باشند که دوست دارند آدرنالین خون خود را افزایش دهند. ناگفته نماند که بازدید از قلعه جنی کیش کار هر شخصی نیست. پس اگر احساس می کنید شجاعت کافی برای روبرو شدن با این مکان مخوف را دارید، همین امروز بلیط سفر به کیش خود را تهیه کنید.

منبع: الی گشت

به "اسرار سر به مهر قلعه جنی کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسرار سر به مهر قلعه جنی کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید