اگر می خواهید نویسنده شوید بخوانید، صحیح نویسی در داستان نویسی را یاد بگیرید

به گزارش وبلاگ عکس، ثبت نام کلاس های داستان نویسی انوشه منادی، نویسنده و فیلمنامه نویس شروع شد. منادی گفت: کسانی که دوره کامل کلاس ها را بگذرانند، می توانند مانند نویسندگان حرفه ای دست به قلم ببرند و صحیح نویسی را به درستی بیاموزند.

اگر می خواهید نویسنده شوید بخوانید، صحیح نویسی در داستان نویسی را یاد بگیرید

وبلاگ عکس- گروه فرهنگی: انوشه منادی، نویسنده و فیلمنامه نویس و صاحب کتاب هایی چون کره طلایی و آبکند که از دهه 60 پای ثابت کارگاه های شاخص داستان نویسی در تهران بوده است، در حال حاضر در بابل مازندران کلاس داستان نویسی برگزار نموده است.

وی گفت: تدریس اصول مقدماتی داستان نویسی بخش قابل توجه کلاس های داستان نویسی من است که هر هفته یک جلسه دو ساعته به آن اختصاص خواهد یافت.

منادی تأکید کرد: به عملکرد دانش پژوهان بستگی دارد که چقدر و چگونه می توانند خودشان را در عرصه داستان نویسی ارتقاء دهند. بعلاوه من برای شرکت دانش پژوهان حداقل شهریه را دریافت می کنم و هستند کسانی هم که اصلاً شهریه ای پرداخت ننموده اند.

این داستان نویس شرح داد: این کلاس ها در منزل شخصی من برگزار می گردد و کسانی که تمایل دارند در این کلاس ها شرکت نمایند، به صفحات شخصی من در فضای مجازی مراجعه نمایند. من معمولاً از دانش پژوهان در بدو امر می خواهم که دلنوشته ها یا خاطرات خود را در کلاس بخوانند. وقتی می خوانند سطح کار آنها را تشخیص می دهم. آزمون یا مدرکی به دانش پژوهان تعلق نمی گیرد اما بعد از گذراندن این دوره ها مانند یک نویسنده حرفه ای می توانند داستان کوتاه و رمان بنویسند.

نویسنده مجموعه داستان آبکند اضافه نمود: بعضی از شاگردانم در همین مقطع در جشنواره های مختلف جوایز مختلفی را دریافت نموده اند. دوستانی که یک دوره کامل کلاس های مرا بگذرانند، می توانند به نوشتن داستان به طور صحیح بپردازند و صحیح نویسی به عنوان مدرس این دوره ها مد نظر ماست.

انوشه منادی، نویسنده و فیلمنامه نویس اهل مازندران است. او در سال 1356 دیپلم ادبی گرفت و داستان نویسی را بطور حرفه ای از سال 1368 شروع کرد که ثمره آن نیز دو رمان به نام کره طلائی و از پس آبی زلال و مجموعه داستان کوتاه آبکند بود. فیلمسازی را از سال 1368 با همیاری محمدعلی سجادی در فیلم سبک چون باد شروع کرد. اولین فیلم کوتاهش به نام شویه را در سال 1369 در مرکز سینمای تجربی ساخت که این فیلم در جشنواره بین المللی کلرموند فراند فرانسه به بخش نهایی مسابقه راه یافت.

منبع: همشهری آنلاین

به "اگر می خواهید نویسنده شوید بخوانید، صحیح نویسی در داستان نویسی را یاد بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر می خواهید نویسنده شوید بخوانید، صحیح نویسی در داستان نویسی را یاد بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید