کتاب

مهم ترین ویژگی های اتاق کودک چیست؟

اتاق کودک، برای رشد و توسعه کامل بچه ها بسیار حائز اهمیت است. به عنوان والدین، این فضا را به گونه ای طراحی کنید که به توانایی های شناختی، حسی، اجتماعی و حرکتی بچه هاتان یاری کند. در این مقاله، به آنالیز مهم ترین ویژگی های اتاق کودک پرداخته و نکاتی را برای...

22 اسفند 1402

یک هشدار جدی: پیش از اینکه دیر شود جلوی هوش مصنوعی را بگیرید

کارشناسان جهانی هشدار می دهند، باید هوش مصنوعی را قبل از این که خیلی دیر شود متوقف کرد.

16 اسفند 1402

طرز تهیه حلیم گندم با گوشت مرغ در خانه ، راحت و فوری

حلیم یک غذای مغذی است که به طور سنتی به عنوان یک صبحانه مقوی در فصول سرد سال سرو می گردد و البته برترین گزینه برای روزهایی است که فعالیت شدید دارید یا قرار است روزه بگیرند. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه حلیم گندم با گوشت گوسفند را مرور نموده بودیم اما اگر...

29 بهمن 1402

تارا وی 1 پلاس بخریم یا دنا توربو شش دنده؟ ، قبل از خرید حتما بخوانید

تارا وی 1 پلاس بهتر است یا دنا پلاس توربو شش دنده؟ شاید برنده این مقایسه روی کاغذ دنا پلاس باشد اما آیا در واقعیت هم همین طور است؟ در ادامه گزارش به آنالیز موشکافانه دو خودرو می پردازیم.

27 دی 1402

قلمروی آهوی مقدس در پارک نارای ژاپن

در قلب نارا در ژاپن، پارکی فریبنده وجود دارد که دل های بازدیدکنندگان را از سراسر دنیا می رباید - پارک نارا. این مکان، بیش از یک پارک، گنجینه ای فرهنگی و طبیعی است که به خاطر ساکنان منحصربه فردش آهوهای مقدس معروفیت دارد. در این مطلب، ما به پارک فوق العاده...

18 دی 1402

آذر بفروز و خانه خوش کن!، درباره جشن آذرگان

در برخی منابع، اول آذرماه به عنوان روز آذرجشن آورده شده است و برخی دیگر هم این روز را نهم آذرماه می دانند اما استاد دانشگاه و پژوهشگر این حوزه می گوید تاریخ درست به تقویم های امروزی، سوم آذرماه است.

3 آذر 1402

شیوه نامه هفته ملی کودک منتشر شد

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، روز و هفته ملی کودک از مهم ترین مناسبت هایی است که همه ساله در کشورهای مختلف به منظور توجه به حقوق بچه ها و برنامه ریزی برای بهبود شرایط زندگی آنان برگزار می گردد.

31 شهریور 1402

آقای رکورد ، شنای باستانی تا شنای سوئدی

قهرمان ایرانی ای که سال ها برای ثبت رکوردش کوشش نموده ولی نتوانسته نامش را در کتاب گینس ثبت کند و تنها در کشور خودمان رکوردش به ثبت رسیده است.

21 شهریور 1402

اگر می خواهید نویسنده شوید بخوانید، صحیح نویسی در داستان نویسی را یاد بگیرید

ثبت نام کلاس های داستان نویسی انوشه منادی، نویسنده و فیلمنامه نویس شروع شد. منادی گفت: کسانی که دوره کامل کلاس ها را بگذرانند، می توانند مانند نویسندگان حرفه ای دست به قلم ببرند و صحیح نویسی را به درستی بیاموزند.

19 شهریور 1402

ناشری که به طراحی جلد فکر می کند از دغدغه محتوا گذشته است، روی شاخه طراحی تمرکز کرده ایم

کاوه کاغذچی مدیر فروش انتشارات وارش که در حوزه طراحی و دیزاین کار می کند، در رابطه با برنامه های آینده و آینده این نشر گفت وگویی با خبرنگار خبرنگاران داشت که به شرح زیر است:

18 شهریور 1402

کتاب آموزش کمک های اولیه به سفیران سلامت در مدرسه در بجنورد به چاپ رسید

حمید خسروی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: کتاب آموزش کمک های اولیه به سفیران سلامت در مدرسه به قلم آزیتا منفرد و مریم قنبرپور، به همت انتشارات زبان علم در بجنورد به چاپ اول رسید.

11 شهریور 1402

مادر شهیدی از معبد شینتو

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ فروش بلیت نمایش دختر وطن آغاز خواهد شد. این نمایش به نویسندگی محمدرضا قلمبر و کارگردانی بهرام سروروی نژاد است که با نیم نگاهی به کتاب مهاجر سرزمین آفتاب ساخته شده است.

6 شهریور 1402

زهدان سکوت خواندنی شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، زهدان سکوت در 31 فصل نوشته شده و شخصیت اصلی این رمان زنی به نام پروین است که قدرت تکلم ندارد و با شوهرش در قبرستان یک روستا زندگی می کند. شوهرش در قبرستان مغازه بقالی دارد و پروین عروسک ساز است. روزی با انبوهی از استخوان های...

29 مرداد 1402

افتتاح کتابخانه تخصصی کودک و نوجوانان فرهنگسرای رسانه

مهدی شکیبایی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، از افتتاح کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در فرهنگسرای رسانه اطلاع داد و گفت: این کتابخانه با هدف توجه ویژه به رده سنی کودک و نوجوان و تشویق آنان به کتاب و کتابخوانی در فرهنگسرای رسانه افتتاح می گردد.

17 مرداد 1402

نوای تاریخ به یاد چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران

به گزارش خبرنگاران، به مناسبت یکصدمین زادروز استاد فقید و چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران، دکتر عبدالحسین نوایی مراسمی با حضور استادان، دانشجویان و دوستداران ایشان برگزار می گردد.

15 مرداد 1402

رقیب هری پاتر؛ پولدارترین آشپز جهان

نیجلا لاسون یک آشپز انگلیسی است که با حرفه های گوناگونی خودش را سرگرم نموده؛ روزنامه نگار است، درباره غذاهای مختلف مقاله می نویسد یا انتقاد می نماید و البته در تلویزیون برنامه های آشپزی خودش را نمایش می دهد که مخاطبان زیادی دارد.

26 تیر 1402

کتاب جایی که من نیستم منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ایلام، این کتاب در گروه کتاب های فلسفی و هرمنوتیک واقع شده است و زبان فلسفه به علت بداهه زدایی و چالش طلبی اش و هم چنین فراوری مفاهیم عالی نمی تواند از سطح خاصی از سختی زبان بیشتر تقلیل یابد چون زبان عامیانه قابلیت حمل معانی...

21 تیر 1402

اجرای 300 برنامه ویژه دهه امامت و ولایت در کتابخانه های عمومی استان بوشهر

به گزارش خبرنگاران (ایبنا) در بوشهر، حیدر راهب در این باره گفت: از مجموع این برنامه ها، 15 برنامه به صورت استانی و 293 برنامه در سطح منطقه ای اجرا شد. این برنامه ها با هدف ترویج فرهنگ غدیر و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد نشاط اجتماعی برگزار شدند.

17 تیر 1402

فورگ؛ قلعه ای تاریخی و دیدنی در بیرجند

قلعه فورگ در روستایی با همین نام و در فاصله 11 کیلومتری از اسدیه مرکز شهرستان درمیان واقع شده است. این قلعه یکی از قلعه های به جای مانده از دوران افشاریه است که تا دوران قاجار نیز مورد استفاده بود و همین موضوع اهمیت آن را دو چندان می کند. ا

13 تیر 1402

بزرگان فلسفه و رهبران فکری کمتر درباره معلویت سخن می گویند، تأکید بر تغییر نگرش مردم و سیاست گذاران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران، نشست انعطاف پذیری شناختی و ابعاد اجتماعی شکوفایی: گذار از معلولیت به دگرتوانی با سخنرانی هادی صمدی به همت موسسه دکسا در باغ کتاب تهران برگزار گردید.

30 خرداد 1402
تعداد: (78)