رقیب هری پاتر؛ پولدارترین آشپز جهان

به گزارش وبلاگ عکس، نیجلا لاسون یک آشپز انگلیسی است که با حرفه های گوناگونی خودش را سرگرم نموده؛ روزنامه نگار است، درباره غذاهای مختلف مقاله می نویسد یا انتقاد می نماید و البته در تلویزیون برنامه های آشپزی خودش را نمایش می دهد که مخاطبان زیادی دارد.

رقیب هری پاتر؛ پولدارترین آشپز جهان

او تعداد زیادی کتاب آشپزی دارد که همگی جزء کتاب های پرفروش هستند. اگر برایتان جالب است که با گذشته او بیشتر آشنا شوید بهتر است بدانید که مانند خیلی از سرآشپزهای حرفه ای از دوران کودکی به پخت و پز علاقه داشته و در کنار مادری بزرگ شده که عاشق آشپزی بوده است.

بعد از اینکه نیجلا تحصیلاتش را در رشته زبان های مدرن و قرون وسطایی در دانشگاه آکسفورد به انتها رساند شاید هرگز فکرش را هم نمی کرد که تقدیر او را به سوی آشپزی راهنمایی کند. اما انگار همه چیز طوری فراهم شده بود تا او به رشته مورد علاقه دوران کودکی اش برگردد.

نیجلا بعد از فارغ التحصیلی به عنوان یک منتقد ادبی در یک نشریه مشغول به کار شد و البته گاهی اوقات رستوران ها را هم نقد می کرد. چندی بعد ویراستار ادبی یک مجله معتبر شد. سپس تصمیم گفت روزنامه نگاری را دنبال کند و به عنوان یک خبرنگار آزاد در روزنامه ها و مجلات مختلف مطالب زیادی می نوشت.

در سال 1998 اولین کتاب آَشپزی اش به نام چطور غذا بخوریم را منتشر کرد. آمار فروش این کتاب در همان سال به بیش از 300 هزار نسخه رسید و به یکی از پر فروش ترین کتاب های سال تبدیل شد. دومین کتاب او در سال 2000 هم موفقیت چشمگیری داشت و توانست در رقابت با جی کی رولینگ - نویسنده کتاب های هری پاتر- جایزه کتاب انگلستان را از آن خود کند. نیجلا در همان سال اجرای برنامه های تلویزیونی آشپزی را آغاز کرد و با شبکه های مختلف همکاری داشت که این روند و همین طور انتشار کتاب هایش تا به امروز ادامه دارد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که نیجلا تا به امروز بیش از 3 میلیون نسخه از کتاب های آشپزی اش را در سراسر دنیا فروخته است و هواداران زیادی دارد که هر روز منتظرند برنامه های او را در تلویزیون دیدن نمایند. تا سال 2007 مقدار دارایی های نیجلا 15 میلیون پوند بود که بیش از 8 میلیون آن را از راه فروش کتاب هایش به دست آورده بود. نیجلا همچنان به فعالیت های حرفه ای اش ادامه می دهد و به دو فرزندش می گوید که باید برای فهمیدن ارزش پول کار نمایند. او معتقد است که هیچ فست فودی نمی تواند جای یک وعده غذای خانگی را پر کند.

سالاد مرغ چینی

مواد لازم برای 4 نفر

4 ق س سس سویای کم نمک

2 ق چ روغن کنجد

450 گرم سینه مرغ

6 فنجان کاهو پیچ خرد شده

2 فنجان کلم قرمز که بسیار نازک و بلند برش خورده باشد

2 فنجان هویج رنده شده

نصف فنجان پیازچه خرد شده

یک ق چ سیر خرد له شده

یک ق چ پودر زنجبیل

2 ق س روغن کانولا

2 س شکر قهوه ای

2 /1 یک پیمانه سس قرمز تند

4 /1 پیمانه خلال بادام

1. فر را از قبل با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید.

2. یک قاشق سوپ خوری سس سویا را با نصف قاشق چای خوری روغن کنجد و سینه های مرغ ترکیب کنید. آنها را در ظرف فر بریزید و بگذارید 13 تا 15 دقیقه بماند. بعد آنها را از فر خارج نموده و بگذارید کاملا سرد شوند. هر کدام را به تکه های کوچکی برش بزنید.

3. در یک کاسه بزرگ کاهو پیچ، کلم قرمز، هویج و پیازچه و تکه های مرغ را باهم مخلوط کنید. در یک ظرف جداگانه سه قاشق سوپخوری سس سویا، سیر، زنجبیل، شکر قهوه ای، سس قرمز تند و بقیه روغن کنجد و روغن کانولا را باهم مخلوط کنید. این سس را روی سالاد بریزید و به آرامی هم بزنید. حالا سالاد شما حاضر است. برای تزئین هم خلال های بادام را روی آن بریزید.

سوفله سیب زمینی

مواد لازم برای 6 تا 8 نفر

2 ق س کره

یک کیلو گرم سیب زمینی ورقه شده

2 ق س آرد

یک پیمانه شیر کم چرب

یک پیمانه شیر معمولی

4 /1 ق چ جوز هندی

2 پیمانه پنیر موزارلا

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

1. فر را روشن کنید و آن را روی دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید. داخل ظرف مورد نظرتان را خوب چرب کنید و آن را آماده کنار بگذارید. بهتر است ظرف سرامیکی پهن و کم ارتفاعی را در نظر بگیرید.

2. قابلمه نسبتا بزرگی بردارید و داخل آن کمی نمک بریزید. سپس سیب زمینی های ورقه شده را 8 تا 10 دقیقه بپزید تا کمی نرم شوند. سپس آنها را داخل آبکش بریزید و بگذارید آب اضافی شان کاملا خارج گردد (برای اینکه مقدار سیب زمینی های ورقه شده یکدست باشد می توانید از ورقه کن دستگاه های خرد کن یا غذاساز بهره ببرید.)

3. در ظرف دیگری دو قاشق سوپخوری کره بریزید و روی درجه حرارت ملایم کره را ذوب کنید. آرد را به آن اضافه کنید و با قاشق چوبی آرام آرام یک دقیقه هم بزنید تا خمیر یکنواختی به دست آید. سپس مخلوط شیر را اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد شما کمی بجوشد و غلیظ گردد. در این مرحله سه دقیقه زمان کافی است. سپس ظرف را از روی گاز بردارید و فلفل، نمک و جوز هندی را اضافه کنید.

4. سیب زمینی ها را در داخل سس سفید رنگ بریزید و خوب بغلتانید تا کاملا به سس آغشته شوند. سپس آنها را داخل ظرفی که از قبل چرب نموده بودید بچینید. یک لایه سیب زمینی قرار دهید و رویشان را با پنیر بپوشانید و بعد دوباره یک لایه دیگر سیب زمینی بچینید. در آخر به جامانده پنیر را روی سیب زمینی ریخته و ظرف را داخل فری که از قبل گرم نموده بودید، بگذارید.

5. اجازه دهید سیب زمینی ها 10 دقیقه داخل فر بمانند. بعد فر را روی حالتی قرار دهید که حرارت از بالا به ظرف وارد می گردد و بگذارید پنج دقیقه دیگر روی سیب زمینی ها برشته شوند. حالا غذا را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی سرد گردد. سپس آن را سرو کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "رقیب هری پاتر؛ پولدارترین آشپز جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب هری پاتر؛ پولدارترین آشپز جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید