طرز تهیه حلیم گندم با گوشت مرغ در خانه ، راحت و فوری

به گزارش وبلاگ عکس، حلیم یک غذای مغذی است که به طور سنتی به عنوان یک صبحانه مقوی در فصول سرد سال سرو می گردد و البته برترین گزینه برای روزهایی است که فعالیت شدید دارید یا قرار است روزه بگیرند. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه حلیم گندم با گوشت گوسفند را مرور نموده بودیم اما اگر منع گوشت قرمز دارید، می توانید طرز تهیه حلیم گندم با گوشت مرغ مرحله به مرحله را در ادامه بخوانید.

طرز تهیه حلیم گندم با گوشت مرغ در خانه ، راحت و فوری

مواد لازم برای تیهه حلیم گندم با گوشت مرغ

  • گندم 1 لیوان
  • گوشت مرغ 1 تکه بزرگ
  • پیاز 1 عدد
  • نمک، زردچوبه و ادویه به مقدار لازم
  • دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه حلیم گندم با گوشت مرغ

1. آماده کردن و پختن گندم

اولین مرحله از طرز تهیه حلیم گندم با گوشت مرغ این است که گندم را در مقداری آب بریزید و بگذارید یک شب بماند. سپس گندم را با 3 لیوان آب روی حرارت ملایم قرار دهید. یادتان باشد این غذا را باید زیاد هم بزنید.

2. پختن گوشت مرغ

در قابلمه ای دیگر گوشت مرغ و پیاز و زردچوبه را بریزید و سپس اجازه دهید تا گوشت بپزد. وقتی گوشت مرغ خوب پختن آن را از قابلمه در آورید و بگذارید خنک گردد بعد با دست خوب ریش ریش کنید.

3. پخت حلیم

وقتی گندم پخت آن را با گوشت کوب برقی خوب له کنید و بعد گوشت مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید و هم بزنید در نهایت نمک و روغن را اضافه کنید و باز هم آنقدر هم بزنید تا آب آن تبخیر گردد و مایع شما سفت شده و حلیم آماده گردد. بعد از این که کمی خنک شد می توانید آن را در ظرف سر مدنظرتان بریزید و با دارچین و مقداری روغن تزیین و سرو کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه حلیم

حلیم نوعی غذای نذری مثل حلوا یا شله زرد است که معمولا در ماه رمضان تهیه می شده است اما این روزها می توان این غذای خوشمزه و مغذی را به راحتی در منزل تهیه کرد و از خوردنش لذت برد؛ فقط کافی است نکات و فوت وفن های تهیه آن را به درستی اجرا کنید.

طرز تهیه حلیم گندم با مرغ و شیر

عده ای در پخت حلیم گندم با مرغ از شیر هم استفاده می نمایند. برای تهیه حلیم گندم با مرغ و شیر باید بعد از پخت گندم یا بلغور گندم آن را خوب با گوشت کوب له کنید و سپس شیر را اضافه کنید و در نهایت مرغ ریش ریش شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا زمانی که حلیم کامل آماده گردد و مایع آن تبخیر گردد.

پخت حلیم با گندم، بلغور گندم و گندم پرک شده

در تهیه حلیم می توانید به جای گندم که زمان پخت بیشتری لازم دارد از بلغور گندم یا گندم پرک بهره ببرید. نکته مهم در انتخاب گندم حلیم این است که دقت داشته باشید اولا از گندم یا محصولات گندم خوب بهره ببرید و حواستان باشد بعد از پخت آن را خوب له کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه حلیم گندم با گوشت مرغ در خانه ، راحت و فوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه حلیم گندم با گوشت مرغ در خانه ، راحت و فوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید