نوای تاریخ به یاد چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران

به گزارش وبلاگ عکس، به مناسبت یکصدمین زادروز استاد فقید و چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران، دکتر عبدالحسین نوایی مراسمی با حضور استادان، دانشجویان و دوستداران ایشان برگزار می گردد.

نوای تاریخ به یاد چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران

در این برنامه تعدادی از همراهان، اعضای خانواده و شاگردان ایشان از جمله محمد تقی امامی خویی، استاد تاریخ دانشگاه شهید بهشتی، محمد ترکمان، پژوهشگر تاریخ، عطاءالله حسنی، استاد تاریخ دانشگاه شهید بهشتی، طاهره کمالی تفرشی (همسر استاد)، الهام ملک زاده، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صفورا برومند، رئیس پژوهشکده تاریخ اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، نیلوفر کسری، پژوهشگر و روزنامه نگار، رضا یگانه شیب، استاد دانشگاه و عابد اکبری، کارشناس روابط بین المل سخن خواهند گفت.

استاد دکتر عبدالحسین نوایی در سال 1302 ه.ش در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در مدارس تمدن و ابن سینا و دوره متوسطه را در مدرسه شرف مظفری گذراند. سپس در دانشسرای عالی به تحصیل در رشته ادبیات پرداخت. دوره دکتری را در دانشگاه سوربن پاریس گذراند. او در مدت حدود نیم قرن فعالیت آموزشی و پژوهشی، ده ها کتاب و مقاله تألیف و کتاب های بسیاری را نیز تصحیح کرد و پس از بازنشستگی فعالیت های خود را با وسعت بیشتری در دانشگاه های مختلف مانند تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، الزهرا، آزاد اسلامی ادامه داد.

برنامه نوای تاریخ چهارشنبه هجدهم مرداد 1402 ساعت 17 و 30 دقیقه در مرکز هنری نقش، خیابان ولیعصر ابتدای پارک ساعی، شماره 2169 برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نوای تاریخ به یاد چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوای تاریخ به یاد چهره ماندگار رشته تاریخ در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید