با هوش مصنوعی DragGAN چهره ای را خندان کنید، شیر را غران کنید، پوزه سگی را باز کنید!

به گزارش وبلاگ عکس، محققان یک سیستم دستکاری و ویرایش تصویر با نقطه توسعه داده اند که از فناوری هوش مصنوعی (AI) مولد استفاده می نماید تا به کاربران امکان کنترل دقیق حالت، شکل، بیان و چیدمان اشیا را بدهد. این فناوری DragGAN نام دارد.

با هوش مصنوعی DragGAN چهره ای را خندان کنید، شیر را غران کنید، پوزه سگی را باز کنید!

مشابه نحوه عملکرد فناوری U Point در نرم افزار DxO، که به کاربران اجازه می دهد نقطه یا نقاطی روی بخشی از تصویر خود بگذارند و بر ظاهر پیکسل های مربوطه تأثیر بگذارند، DragGAN به کاربران این امکان را می دهد تا نقطه ای را روی یک تصویر رها نمایند و سازمان و موجودیت افراد را تغییر دهند، اما DragGAN در سطحی بالاتر از هوش مصنوعی برای فراوری پیکسل های نو در پاسخ به ورودی کاربر استفاده می نماید.

یعنی شما می توانید دو نقطه روی صورت کسی بگذارید و بعد با کشیدن آنها به هوش مصنوی بفهمانید که عکس را در حالت لبخند می خواهید و هوش مصنوعی همه چیز را متناسب می نماید و پیکسل های دندان را به صورت کاملا طبیعی می افزاید.

دو جزء اصلی تشکیل دهنده این سیستم اینها هستند: 1) سیستم ناظری که حرکات نقاط به یک سمت نو را پایش می نماید، و 2) یک رویکرد نو ردیابی نقطه که از ویژگی های GAN متمایز استفاده می نماید.

محققان شرح می دهند که هنگام ویرایش تصاویر سوژه های مختلف، از جمله حیوانات، وسایل نقلیه، منظره ها و حتی افراد، کاربران می توانند با کنترل دقیق بر جایی که پیکسل ها می روند، تصویر را تغییر شکل دهند، بنابراین حالت، شکل، بیان و چیدمان به راحتی ویرایش می گردد.

عمل اسلیو معده
رزرو هتل
خرید ساک پارچه ای

به این ترتیب می توانید مثلا ژست یک سگ را تغییر دهید، ارتفاع و بازتاب های کوه پشت دریاچه را تنظیم کنید و تغییرات گسترده ای در ظاهر و رفتار یک شیر ایجاد می نماید.

خیلی جالب است که از به جای رابط کاربری پیچیده فتوشاپ، ما با رابط کاربری ساده ای سر و کار داریم و تقریباً هر کاربری می تواند حتی بدون درک فناوری از این فناوری استفاده کند.

خواندن مقاله کامل اصلی در این مورد

منبع: یک پزشک

به "با هوش مصنوعی DragGAN چهره ای را خندان کنید، شیر را غران کنید، پوزه سگی را باز کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هوش مصنوعی DragGAN چهره ای را خندان کنید، شیر را غران کنید، پوزه سگی را باز کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید