کوشش برای تبدیل هرمز به جزیره سبز گردشگری

به گزارش وبلاگ عکس، از اولویت های هرمزگان، توسعه جزیره هرمز و تبدیل آن به جزیره گردشگری سبز است.

کوشش برای تبدیل هرمز به جزیره سبز گردشگری

به گفته فریدون همتی، استاندار هرمزگان، روی جزیره هرمز مطالعات جامع بسیار خوبی در حال اجرا است که برای اجرای پروژه ها مکان یابی می گردد و براساس این مطالعات پروژه های توسعه جزیره هرمز اجرا خواهند شد.

فریدون همتی توسعه جزیره هرمز را از اولویت های مهم هرمزگان اعلام و اعلام کرد تعداد 34 پروژه برای توسعه جزیره هرمز با همکاری بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تعریف شد و مجریان این پروژه ها تعیین و کار گروه هایی برای اجرای آن ها فعال شده است.

ایشان با بیان اینکه جزیره هرمز ظرفیت های بسیاری برای جذب توریستان دارد که می تواند رونق بسیاری در اشتغال و زندگی مردم این جزیره ایجاد کند، توضیح داد که کوشش می گردد هرمز به جزیره سبز توریستی تبدیل گردد.

پنج نقطه به عنوان ایستگاه اسکان و پذیرایی توریستان در سواحل جزیره هرمز طبق مطالعات اجرا شده، در نظر گرفته شده و برای رینگ دور این جزیره طراحی بسیار خوبی اجرا شده و جهت دوچرخه سواری و پیاده روی نیز در نظر گرفته شده و بعلاوه در هرمز رینگ نور ایجاد می گردد.

همتی از همکاری و مشارکت مردم جزیره هرمز در اجرای برنامه های توسعه این جزیره قدردانی کرد و ادامه داد:

در این زمینه در جزیره هرمز برنامه ای برای ارائه آموزش به مردم و توسعه بوم گردی در نظر گرفته شده تا موجب افزایش پذیرش توریست گردد.

استاندار هرمزگان اعلام نمود:

برای توسعه زیرساخت های این جزیره طبق توافق اجرا شده با بنیاد برکت برای توسعه جزیره هرمز در مجموع اعتباری بالغ بر 370 میلیارد تومان هزینه می گردد بخشی از آن شامل تسهیلات و بخش دیگری به صورت مشترک به وسیله استانداری هرمزگان و بنیاد برکت تامین خواهد شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "کوشش برای تبدیل هرمز به جزیره سبز گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای تبدیل هرمز به جزیره سبز گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید