خرید ماشین هیبریدی به صرفه است؟

به گزارش وبلاگ عکس، بسیاری از کشورهای جهان به دلایل زیست محیطی رانندگان را تشویق به استفاده از خودروهای هیبریدی می نمایند. اما آیا خرید خودروی هیبریدی در ایران به صرفه است؟

خرید ماشین هیبریدی به صرفه است؟

خودرو هیبریدی، خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع انرژی استفاده می نماید. فرید زاوه، کارشناس خودرو در همین باره به خبرنگار وبلاگ عکس می گوید: با توجه به مقدار سوبسیدی که دولت برای سوخت به مصرف نماینده می دهد، استفاده از خودروی معمولی هم به صرفه است.

در کشورهای دیگر، قانون گذار با حذف سوبسید سوخت، مصرف نماینده را مجبور به استفاده از خودروهای هیبریدی که صرفه مالی بیشتری دارند می نماید.

آیا خودروی هیبریدی به صرفه است؟

زاوه تحلیل می نماید: هزینه ای که که یک راننده معمولی در ماه برای ماشین خرج می نماید بیش از 700 هزار تومان نمی گردد.

او مقایسه می نماید: خودروی هیبریدی این رقم را بین 150 تا 250 هزار تومان کاهش می دهد. این مقدار در قیاس با قیمت خود خودرو تفاوت زیادی ایجاد نمی نماید.

این کارشناس خودرو عوامل تقاضای خودروهای هیبریدی در ایران را این گونه می بیند: اگر کسی در ایران این خودروها را بخرد احتمالا دغدغه های شخصی محیط زیستی دارد یا تکنولوژی را دوست دارد.

او برآورد می نماید: برای تبدیل خودرو به خوردوی هیبریدی، حدود 200 میلیون تومان سرمایه ضروری است. این رقم با توجه به مقدار صرفه جویی این نوع خودرو برای مصرف نماینده ایرانی خیلی صرفه مالی ندارد.

البته صندلی های سوخت گیری این نوع خودروها هم در ایران کمیاب است. البته زاوه معتقد است نوع خاصی از خودروهای هیبریدی، این مشکل را ندارند: یک نوع خودرو، خودروی هیبریدی پلاگینی است که خود موتور هم می تواند خودرو را شارژ کند. البته اگر خودرو شارژ بیرونی دریافت نمایند، عدد مصرفشان بسیار پایین تر می آید.

برای مطالعه بیشتر در همین باره، گزارش قیمت سوخت در سال 1401 افزایش می یابد؟ را هم بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "خرید ماشین هیبریدی به صرفه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید ماشین هیبریدی به صرفه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید