دهکده سبز دایره ای دانمارک ؛ عجیب ترین منطقه مسکونی کره زمین!

به گزارش وبلاگ عکس، دهکده سبز دایره ای در یکی از منطقه ها شهری دانمارک به نام بروندبی احداث شده است. منطقه ی Brondby Haveby بروندبی هوبی، محله ای است که خانه های آن در شبکه ای از فضاهای سبز دایره ای ساخته شده اند. کپنهاگ، مرکز کشور دانمارک در اطراف خود یکی از عجیب ترین منطقه ها مسکونی کره زمین را جا داده است.

دهکده سبز دایره ای دانمارک ؛ عجیب ترین منطقه مسکونی کره زمین!

این که شما در پی یک چشم انداز منحصر به فرد برای عکاسی با هواپیمای بدون سرنشین هستید یا فقط می خواهید به بازدید مکانی حیرت انگیز بروید، تفاوتی نمی نماید، بروندبی گاردن سیتی دانمارک مکان مناسبی برای شماست. این دهکده دایره ای منحصر به فرد و سازگار با محیط زیست و برنامه ریزی شهری ساخته شده است. دهکده دایره ای از خانه هایی تشکیل شده که به طور استراتژیکی برای شکل دهی دایره ها مرتب شده اند. نظم موجود، باعث شده که یک چشم انداز هوایی خیره نماینده از بروندبی هوبی ثبت گردد. در این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ عکس به معرفی دهکده دایره ای دانمارک، نماد تعامل اجتماعی در طراحی شهری خواهیم پرداخت با ما در ادامه همراه باشید.

معرفی دهکده دایره ای دانمارک

سالهاست که برنامه ریزان شهری در سراسر دنیا طراحی شهری کپنهاگ مرکز دانمارک را سرلوحه خود قرار داده اند. منطقه بروندبی که به دهکده دایره ای هم معروف است، تمام مجتمع های مسکونی و ساختمان های بروندبی در دایره هایی هم مقدار و یک شکل ساخته شده اند که چشم انداز بسیار چشم نوازی را شکل داده است.

تراکم کم ارتفاع ساختمان ها و فرهنگ بی نظیر دوچرخه سواری روزمره این منطقه را به عنوان نمونه ایده آل شهری بدل نموده است. به تازگی، عکاسی به نام هنری دو با مجموعه ای از عکس های هوایی که در اینستاگرام ارسال شده است توجه دنیایان را به براندبی هاوبی یا گاردن سیتی جلب نموده است.

تماشا تصاویر این منطقه که از بالا ثبت شده است بسیاره هیجان انگیز بوده و گویی مخلوقاتی فرا زمینی این فضای چشم نواز و زیبا از دنیا هستی را طراحی و ساخته اند! در حقیقت دهکده دایره ای دانمارک از بالا شبیه پیتزاهایی متعددی است که نزدیک هم چییده شده اند و در بین هر تکه آن خانه ای برای سکونت اهالی ساخته شده است.

شرایط زندگی و موقعیت مکانی دهکده دایره ای

در هر قسمت از دهکده دایره ای حدود 16 خانه مسکونی در امتداد هم، حول محور دایره ساخته شده اند. دور تا دور و اطراف دهکده دایره ای باغ هایی مشترک واقع شده است که این منطقه را سبز و زیبا نموده اند، علاوه بر این هر خانه ای در یک فضای بزرگ مستقل محصور شده است که این فضا به عنوان حیاط و باغ های سرسبز شخصی مورد استفاده مالکان آن ها قرار می گیرد. ساکنان هر خانه در محوطه سبز خانه خود، از چشم انداز زیبا و هوای پاک در کنار حس آرامش و خلوت لذت می برند و ایام خود را بدون شلوغی ها و آلودگی های شهری می گذرانند.

فلسفه طراحی و ساخت دهکده دایره ای

بروندبی هوبی در سال 1964 با طراحی معمار نابغه ای به نام اریک مایگیند ساخته شد. در طراحی دهکده دایره ای از الگوهای سنتی روستاهای دانمارکی قرن 18 تقلید شده است، جایی که مردم از مرکز شهر یا روستا را به عنوان نقطه کانونی برای معاشرت، همزیستی و تبادل اجتماعی بین همسایگان استفاده می کردند. اگرچه ساکنان دهکده به تنهایی چند ساعت از روز را در فضای سبز مقابل خود می گذرانند، اما در عین حال تجربه زندگی اجتماعی را نیز دارند.

معماران خانه ها را محصور در فضایی دایره ای طراحی نموده اند تا از این طریق نوعی هماهنگ شدن در بین مردم به وجود آورند و آن ها را به سمت ایجاد تعاملات اجتماعی محبت آمیز ترغیب نمایند. گرچه هر خانه ای در دهکده دایره ای Brondby Haveby از طریق حیاط های بزرگی و فضای گسترده ای از هم جدا شده است، اما همه این حیاط ها در نقطه ثقل در مرکز دایره به هم می رسند و ساکنان هر منزل را به هم نزدیک و متحد می کند. فضای مرکزی خالی بین دایره ها نیز وجود دارد که به عنوان محلی برای پارک خودرو های ساکنان استفاده می گردد.

اقامت در دهکده دایره ای

این فرم خاص و نقشه دهکده دایره ای، که جزییات آن را می توانید در عکس های گرفته شده از هواپیما های بدون سرنشین مشاهده کنید، مختص افراد خاصی هم هست. اقامت در خانه های دهکده دایره ای Brøndby Haveby دایمی نیست. در واقع این خانه ها بیشتر جنبه ویلای بیرون شهر داشته و معمولا در فصل هایی از سال مابین ماه های آپریل تا اکتبر که هوای این منطقه به مقدار کافی گرم است، خانه ها را اجاره می دهند، در سایر مواقع سال بسیاری از خانه های دهکده دایره ای جهت نگهداری و ذخیره بعضی اقلام از جمله تجهیزات باغبانی و گلکاری مورد استفاده قرار می گیرند.

اجاره ماهیانه ویلاهای دهکده دایره ای کپنهاگ بین 200 تا 500 دلار است. اسکان در این فضا و این خانه ها با فراهم ساختن فرصت دوری از استرس شهر و آرام گرفتن در فضای سبز و دل انگیز این منطقه سرسبز کاملا ارزان به نظر می رسد. علاوه بر این، از جمله تفریحات جانبی که در این منطقه می توان انجام داد کاشت درختان میوه و ساخت گلخانه است که باعث تجدید قوا و آرامش اعصاب و روان افراد می گردد. مالکان ویلا های دهکده دایره ای عمدتا ساکنان آپارتمان نشین کپنهاگ و شهرای دیگر دانمارک هستند که صرفا برای تعطیلات آخر هفته و یا در مواقع دیگر به صورت موقتی و جهت دوری از هیاهوی شهری به اینجا می آیند.

قوانین و مقررات حاکم بر دهکده دایره ای

جالب است بدانید که قوانینی در دهکده دایره ای وجود دارد که افراد را از اقامت دایم در این شهرک منع می نماید و تنها شش ماه حداکثر می توانند در خانه های دهکده دایره ای اقامت نمایند. متراژ زیربنای این خانه ها بسیار کوچک و درحدود 50 متر مربع است که به خوبی علت اقامت موقتی در آنها را نشان می دهد. از لحاظ تاسیساتی نیز، دهکده دایره ای دارای شبکه فاضلاب، لوله کشی آب شهری، و شبکه برق شهری است. البته مالکان اجازه نصب تاسیسات اضافه ای مانند صفحه های خورشیدی را دارند و عده ای شخصا آن را نصب می نمایند تا هزینه های برق شهری آنان کاهش یابد.

منبع: الی گشت

به "دهکده سبز دایره ای دانمارک ؛ عجیب ترین منطقه مسکونی کره زمین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهکده سبز دایره ای دانمارک ؛ عجیب ترین منطقه مسکونی کره زمین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید