دیدنی های استخر شنای شیطان، شنا در لبه آبشار ویکتوریا

به گزارش وبلاگ عکس، در جزیره لیویینگستون زامبیا و در قاره آفریقا، آبشار باشکوه ویکتوریا را با ارتفاع 128 متر خواهید دید. این مکان به تماشای های استخر شنای شیطان معروف است. در ماه های سپتامبر و دسامبر مردم می توانند تا جایی که ممکن است نزدیک به لبه آبشار شنا نمایند. از آن جایی که افراد زیادی در پی این می گردند که نهایت هیجان را در زمان سرگرمی در استخر شنای شیطان تجربه نمایند، این کاهش عمق آب در میان صنعت گردشگری منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به وسیله کسانی که تورهای گردشگری را در زمان دسترسی به استخر شنای شیطان برگزار می نمایند به خوبی شناخته شده است. آبشار ویکتوریا یکی از عجایب در دنیا است و در این میان تمام شگفتی های آفریقا جز جالب ترین منظره ها به شمار میرود. برترین نقطه برای تماشا این زیبایی خدادادی، جزیره لیوینگستون است. یک قایق دو موتوره گردشگران علاقمند را به سفری هیجان انگیز به وسیله کانال های آبی در حال حرکت زامبزی می برد.

دیدنی های استخر شنای شیطان، شنا در لبه آبشار ویکتوریا

منشا استخر شنای شیطان در آبشار ویکتوریا

استخر شنای وسوسه انگیزی در لبه آبشار ویکتوریا قرار گرفته است. استخر شنای شیطان یک پدیده واقعی است، یک استخر طبیعی سنگی در بالای آبشار ویکتوریا در زامبیا که در آن شناگران ماجراجو می توانند تنها چند قدم دورتر از جایی که آب های رودخانه زامبزی بیش از 100 متر در تنگه پایین می ریزد، در اطراف این زیبایی شنا نمایند. جنبه ترسناک چنین ماجراجویی برای بازتماشامایندگانی که اولین بار به تماشای های استخر شنای شیطان می آیند، افزایش می یابد زیرا به نظر نمی رسد که این استخر هیچ مانعی برای حفاظت از شناگران که از لبه آبشار به درون آن می پرند، داشته باشد. بازدید نمایندگان می توانند هم ازطرف زیمباوه و هم از طرف زامبیا از این آبشار باشکوه تماشا نمایند.

کاشف آبشار ویکتوریا که بود؟

اولین بار فردی به نام دیوید لیویینگستون این آبشار را در سال1855 کشف کرد. دیوید که فردی اسکاتلندی بود با تماشا این آبشار و جزیره ای که در میان رودخانه زامبزی در بالای آبشار قرار داشت، در وصف آن ها اینگونه لب به سخن گگردد که من یکی از بی نظیرترین منطقه ها در کل آفریقا را در اینجا می بینم. این منطقه آنقدر منظره و منظره ها زیبا و تماشایی دارد که مطمئن هستم فرشتگانی که در آسمان و در میان ابرها و بر بالای این آبشار پرواز می نمایند محو زیبایی آن می شوند. آبشار ویکتوریا استخر بیکران جهان است. شنا کردن در لبه یکی از بزرگترین آبشارها یکی از شگفت انگیزترین و جنون آمیز ترین کارهایی است که تا کنون مردم در سراسر جهان و در زمان دسترسی به استخر شنای شیطان انجام می دهند. آن ها در واقع در لبه یکی از بزرگترین آبشارها در جهان شنا می نمایند بنابراین این آبشار واقعا ترسناک است و در حالی که انسان را وسوسه می نماید می تواند شما را به کام مرگ ببرد و از ارتفاع 100 متری بالای آبشار در میان انبوهی از آب بیفتید. یک سورپرایز غیر منتظره دیگر در زمان سرگرمی در استخر شنای شیطان وجود دارد. ماهی هایی وجود دارند که شما را در طی شنا در استخر شیطان گاز می گیرند. البته گاز گرفتنشان قابل تامل است اما قطعاً باعث می گردد که شما کمی این ور و آن ور بپرید. بنابراین فقط مراقب باشید به مقدار کافی جا به جا نشوید که روی لبه بپرید! برای شنا کردن در این آبشار گردشگران از راهنماهای تونگابزی یاری می گیرند زیرا که آن ها افرادی ماهر و تجربه دیده هستند و از خطرات و عواقب رعایت نکردن ایمنی در شنا کردن بر بالای آبشار ویکتوریا کاملا مطلع هستند. کسانی می توانند از این سفر لذت ببرند که اهل هیجان و تجربه کردن چیزهای تازه و وسوسه انگیز باشند وگرنه برای افراد عادی چنین ماجراجویی هایی به هیچ وجه توصیه نمی گردد. البته احتیاج نیست که حتما در استخر بالای آبشار شنا کنید. گردشگران زیادی هستند فقط برای تماشا منظره ها اطراف و زیبایی های بی نظیر و شکوه و عظمت بی انتها طبیعت بکر این منطقه به آبشار ویکتوریا در زامبیا سفر می نمایند.

ماندن در جزیره لیوینگستون

بعدها طی حدود 150 سال بعد از کشف این منطقه به وسیله دیوید لیویینگستون، تونگابزی ها این جزیره که به نام کاشف آن لیوینگستون نامیده شد را تحت تسلط خود گرفتند. آن ها بر بالای درختان آبنوس لژهای خانوادگی و کاهگلی که به نام تانگابزی شناخته می شوند، احداث کردند. در این تانگابزی ها تنها 20 نفر از گردشگران می توانند اقامت داشته باشد. برای آمدن به این جزیره گردشگران با قایق خود را به این مکان می رسانند. این تانگابزی ها هتل های رمانتیکی هستند که در نزدیکترین فاصله از آبشار ویکتوریا قرار گرفته اند. جزیره ای که دکتر لیوینگستون در ابتدا شاهد آن بود همان جزیره ای است که شما می توانید از آن تماشا کنید. در این جزیره هیچ چیزی به جز نشان یادبود دیوید لیوینگستون، به یادگار نمانده است.

منبع: همگردی

به "دیدنی های استخر شنای شیطان، شنا در لبه آبشار ویکتوریا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های استخر شنای شیطان، شنا در لبه آبشار ویکتوریا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید