راه اندازی پرواز مستقیم ایران و آفریقا تا سال آینده

به گزارش وبلاگ عکس، سید روح الله لطیفی در دومین نشست توسعه تجارت ایران و آفریقا با موضوع سنگال اظهار کرد: تجارت 6 ماهه ایران به آفریقا، یک میلیون و 437 هزار و 500تن کالا به ارزش 761 میلیون و 500 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه با رشد یک درصدی در وزن و رشد 27 درصدی در ارزش همراه بوده است.

راه اندازی پرواز مستقیم ایران و آفریقا تا سال آینده

وی اضافه کرد: از این مقدار، یک میلیون و 382 هزار تن کالا به ارزش 710 میلیون دلار صادرات ایران به آفریقا بوده که با رشد 24 درصدی همراه بوده است. واردات ایران از آفریقا هم 56 هزار تن کالا به ارزش 52 میلیون دلار بوده که با رشد 69 درصدی در وزن و 90 درصدی در ارزش همراه بوده است.

سخنگوی سابق گمرک درباره مقاصد صادرات ایران به آفریقا گفت: هفت مقصد اول صادرات ایران به آفریقا به ترتیب آفریقای جنوبی با بیش از 210 میلیون دلار (رشد 102درصدی)، موزامبیک با 145میلیون دلار(رشد 2119درصدی)، نیجریه با 115 میلیون دلار (رشد 163درصدی)، غنا با 76.5 میلیون دلار (کاهش 66درصدی)، ساحل عاج با 40 میلیون دلار (رشد 207 درصدی)، کنیا با 31 میلیون دلار (کاهش 18 درصدی) و تانزانیا با 27 میلیون دلار (کاهش 28 درصدی) در 6 ماه نخست سال جاری بودند.

وی اضافه کرد:هفت کشور اول فروش کالا به ایران در قاره آفریقا نیز به ترتیب تانزانیا با فروش 14.5 میلیون دلار، کنیا با 10.5 میلیون دلار، آفریقای جنوبی 5.3 میلیون دلار، غنا با 5 میلیون دلار، کنگو با 4.7 میلیون دلار، سیشل با 3.3 میلیون دلار و مصر با 3 میلیون دلار بودند.

قائم مقام باشگاه تجار ایران و آفریقا شرح داد:در نیمه نخست سال جاری 40 کشور مقصدِ صادرات کالای ایرانی در قاره آفریقا بودند و از 19 کشور هم از این قاره کالا وارد ایران شده است.

لطیفی درباره مقدار تجارت با سنگال در این مدت گفت : در 6 ماه نخست سال جاری 754 تن کالا به ارزش 376 هزار دلار به سنگال صادر شده که نسبت به مدت مشابه با کاهش 40 درصدی در وزن و 55 درصدی در ارزش همراه بوده است این مقدار در برابر صادرات 4 میلیارد دلاری و واردات 8 میلیارد دلاری سنگال در سال بسیار ناچیز است و باشگاه تجار ایران و آفریقا و اتحادیه تجار سنگال به همراه نمایندگی های دیپلماتیک دو کشور در کوشش هستند تا مقدار تجارت تهران و داکار در راستا رشد قرار بگیرد.

لطیفی اضافه کرد : راه اندازی خط هوایی مستقیم بین ایران و کشورهای آفریقایی نیز با همت باشگاه تجار ایران و آفریقا و ورود گروه کسب و کار بین المللی الفجر تا یکسال آینده راه اندازی می گردد و برای حضور در نمایشگاه بین المللی فیداک سنگال نیز اقدامات مناسبی اجرا شده است.

منبع: گردشبان

به "راه اندازی پرواز مستقیم ایران و آفریقا تا سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی پرواز مستقیم ایران و آفریقا تا سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید