سقوط آزاد ایران در رنکینگ فیفا

به گزارش وبلاگ عکس، شکست ایران مقابل آمریکا و حذف از مرحله گروهی جام جهانی در حالی رخ داد که 24 ساعت بعد، استرالیا با پیروزی شگفت انگیز برابر دانمارک، راهی دور حذفی جام جهانی شد.

سقوط آزاد ایران در رنکینگ فیفا

همین نتیجه کافی بود تا بر اساس پیش بینی وب سایت های ارائه آمار، استرالیا 8 رده صعود را در رنکینگ فیفا تجربه کند و به جایگاه بیست و چهارم دنیا صعود کند.

ژاپن تیم دیگری است که با پیروزی مقابل آلمان توانسته رشدی فوق العاده را تجربه کند و به رتبه بیست و دوم برسد تا بالاتر از استرالیا، صدرنشین آسیا گردد.

ایران که به عنوان تیم نخست آسیا وارد جام دنیای شده بود، اما با دو شکست مقابل آمریکا و انگلیس، به جایگاه سوم آسیا سقوط نموده و پایین تر از استرالیا و ژاپن قرار گرفته است.

نکته جالب اینکه اگر کره جنوبی پیروز گردد برابر پرتغال نتیجه مطلوب کسب کند، احتمالا ایران برای اولین بار در 10 سال اخیر به جایگاه چهارم سقوط خواهد نمود.

تیم ملی استرالیا نیز فرصت خوبی دارد تا با ادامه جاه طلبی خود جایگاه خود در رنکینگ فیفا را بهتر کند و حتی با حذف ژاپن، خاتمه به برترین تیم آسیا تبدیل گردد.

ایران در سال های اخیر همواره برترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا بوده و در بعضی مقاطع جایگاه خود را به ژاپن واگذار نموده، اما حالا سقوط به رتبه سوم که پیش بینی وبسایت Gracenote است، بدترین جایگاه این تیم را رقم خواهد زد.

ایران بعلاوه در این رده بندی تیم بیست و پنجم دنیا است و پایین تر از مکزیک، لهستان و اکوادور قرار گرفته است.

در این رده بندی برزیل و آرژانتین همچنان برترین تیم های دنیا هستند و اسپانیا به جایگاه سوم صعود نموده است. البته این رتبه بندی تا خاتمه جام دنیای دستخوش تغییر خواهد شد.

منبع: فرارو

به "سقوط آزاد ایران در رنکینگ فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد ایران در رنکینگ فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید