ضدونقیض هایی از مذاکرات وین، شانس توافق بالا رفت!

به گزارش وبلاگ عکس، درباره مذاکرات وین علی رغم بعضی اظهارنظرات درباره انتها یافتن زمان مذاکره، خبرنگار وال استریت ژورنال از بالا رفتن شانس حصول توافق در وین اطلاع داد.

ضدونقیض هایی از مذاکرات وین، شانس توافق بالا رفت!

خبرنگار وال استریت ژورنال روز پنج شنبه در توییتی نوشت: مقامات ایرانی، آمریکایی و اروپایی می گویند که شانس حصول توافق بالا ست. حفره های مهمی هنوز باقی است. اما تمرکز مذاکرات بر روی تصمیمات کلیدی، اصلی و نهایی است.

او بعلاوه در توئیت خود از بازگشت مذاکره نمایندگان به وین اطلاع داد. خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت: انتظار می رود که مذاکره نمایندگان اصلی آدینه(فردا) یا شنبه به وین بازگردند.

جلسه سنای آمریکا درباره مذاکرات وین

در حالی خبرنگار وال استریت ژورنال از احتمال بالای توافق در مذاکرات وین اطلاع داده است که کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که قرار است جلسه ای در تاریخ 9 فوریه (20 بهمن) درباره تحولات اخیر مذاکرات وین برگزار گردد. بعلاوه از رابرت اقتصادی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران خواست تا در این جلسه حاضر گردد. او باید درباره مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای ایران به سناتور ها گزارش دهد.

به گزارش وبگاه کمیته روابط خارجی سنا، این جلسه به صورت غیرعلنی برگزار می گردد. این جلسه هیچ نمایش عمومی نخواهد داشت.

در روز سه شنبه سناتور باب منندز از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواست تا مذاکرات هسته ای را متوقف کند. درخواست منندز این است که بایدن موضع سخت تری در قبال برنامه هسته ای و موشکی ایران اتخاذ کند.

بنا به اظهارات مقامات غربی، در حال حاضر نشست هسته ای برای احیای توافق هسته ای ایران وارد مراحل نهایی خود است و مذاکره نمایندگان به مرکز های خود بازگشته اند تا مشورت هایی برای اقداماتی که در روز های آینده باید انجام دهند، دریافت نمایند و دور هشتم مذاکرات دور نهایی خواهد بود.

بازگشت مذاکره نمایندگان به وین و اظهارنظر آنها در هفته آینده موضع گیری کشورهای درگیر در مذاکرات هسته ای ایران نشان را می دهد. از آنجایی که گفته می گردد دور هشتم مذاکرات دور نهایی است، هفته آینده بسیار حساس است و باید منتظر اخبار مذاکرات از وین بود.

منبع: تجارت نیوز

به "ضدونقیض هایی از مذاکرات وین، شانس توافق بالا رفت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضدونقیض هایی از مذاکرات وین، شانس توافق بالا رفت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید