ضرب الاجل برای دریافت کدشناسه محصولات گلخانه ای

به گزارش وبلاگ عکس، مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تولیدکنندگان چهار محصول گلخانه ای به منظور عرضه داخلی و خارجی محصولات خود، تنها تا خاتمه آبان ماه فرصت اخذ کد شناسه یا QR Code به وسیله سامانه سِماک دارند.

ضرب الاجل برای دریافت کدشناسه محصولات گلخانه ای

ایرج ملکی در جریان سفر به فارس و در حاشیه نشست ستاد گیاه پزشکی این استان گفت: باغداران به منظور اخذ این کدشناسه و عرضه داخلی و خارجی، چهار محصول باغی سیب درختی، انگور، خرما و کیوی به وسیله سامانه سِماک تا خاتمه شهریور ماه سال 1402 فرصت دارند.

او با اشاره به اینکه سایر محصولات به ترتیب در سامانه اضافه و با توجه به زمان فراوری فرصت ثبت تعیین می گردد، گفت: سه محصول کرفس، برنج و مرکبات نیز در آینده نزدیک در سامانه قرار داده می گردد.

به گفته ملکی؛ کدشناسه ای که به وسیله سامانه مجوز های الکترونیکی کشاورزی (سِماک) و پس از طی فرآیند ارتقای سلامت محصولات گیاهی صادر می گردد، به منظور دریافت مجوز قرنطینه بهداشتی لازم است.

او گفت: تمام عملیات مبارزه با عوامل خسارتزای گیاهی همانند آفات، بیماری ها و علف های هرز در مراکز فراوری مطابق دستورالعمل های فنی با نظارت کارشناسان فنی مورد تایید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انجام و در خاتمه منجر به دریافت شناسه QR Code می گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کدشناسه مذکور مورد قبول کشور های هدف محصولات صادراتی ایران است، گفت: با اسکن این کد، اطلاعات مربوط به فرآیند فراوری محصول به چند زبان زنده جهان نمایش داده می گردد.

مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به اینکه اخذ شناسه QR Code احتمال برگشت محصولات صادراتی را به صفر می رساند، گفت: بهره برداران برای اینکه به مشکل نخورند هر چه سریعتر در سامانه سِماک ثبت نام نمایند.

وبلاگ عکس فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضرب الاجل برای دریافت کدشناسه محصولات گلخانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرب الاجل برای دریافت کدشناسه محصولات گلخانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید