عکس ، امن ترین در دنیا و آنچه در پس آن پنهان شده!

به گزارش وبلاگ عکس، بعضی از ایمن ترین درهای این جهان را می توان در خزانه هایی یافت که عمدتا برای محافظت از محتویات داخل آن ها در برابر دزدان احتمالی ایجاد شده اند.

عکس ، امن ترین در دنیا و آنچه در پس آن پنهان شده!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عکس، طاق ها را می توان به تمدن های باستانی از جمله مصری ها، یونانی ها و رومی ها مرتبط دانست که اغلب برای نگهداری کالاهای با ارزش مانند گنجینه ها، اسناد مهم و آثار مقدس ساخته می شدند؛ گاوصندوق های امن تاریخچه ای طولانی دارند و به دوران ماقبل تاریخ باز می گردند که مردم از وسایل مختلفی برای محافظت از دارایی خود در برابر سرقت و آسیب استفاده می کردند. مصریان باستان برای محافظت از ثروت خود، مقبره ها و دیگر بناها را با اتاقک ها و تله های مخفی می ساختند.

قلعه ها و استحکامات اغلب برای حفظ اقلام ارزشمندی مانند طلا، نقره و سنگ های قیمتی در سراسر اروپای قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفتند، صندوق های بزرگ و سنگین نیز به عنوان گاوصندوق قابل حمل همراه با قفل و کلید استفاده می شدند.

پیشرفت در فلزات و فناوری های قفل سازی منجر به ساخت گاوصندوق ها و خزانه های پیچیده تر در قرن 18 و 19 شد. نفوذ به این گاوصندوق های فولادی تازه بسیار دشوارتر از صندوق های چوبی قبلی بود. چارلز چوب، که در سال 1818 یک شرکت قفل سازی را در انگلستان راه اندازی کرد، یکی از برجسته ترین سازندگان گاوصندوق قرن نوزدهم بود. گاوصندوق های Chubb از امن ترین گاوصندوق های دنیا بودند و بانک ها، شرکت ها و دولت ها در سراسر دنیا از آن ها استفاده می کردند.

استفاده از گاوصندوق ها و خزانه ها در طول قرن بیستم رشد کرد و با استفاده از مواد و فناوری تازه، امنیت آنها حتی بیشتر شد. قفل های الکترونیکی، سیستم های هشدار و نظارت تصویری در بسیاری از خزانه های مدرن رایج شده اند.

گاوصندوق های امن اکنون برای اهداف مختلفی از جمله ذخیره امن پول، جواهرات، هنر و سایر اشیاء قیمتی مورد استفاده قرار می گیرند. انتظار می رود که با پیشرفت فناوری امنیتی، خزانه های ایمن برای حفظ اشیای قیمتی مهم باقی بمانند.

اما، امن ترین خزانه در دنیا چیست و چه چیزی پشت آن پنهان شده است؟

خزانه روز رستاخیز که به طور رسمی به عنوان خزانه دنیای بذر سوالبارد شناخته می گردد، یک انبار امن در نزدیکی لانگیربین در جزیره نروژی اسپیتس برگن است. این بانک به عنوان پشتیبان بانک های بذر دنیا با هدف حفظ تنوع زیستی کشاورزی در صورت وقوع یک فاجعه دنیای ایجاد شده است.

این طاق در سال 2008 افتتاح شد و در دامنه کوهی در ارتفاع 121 متری از سطح دریا ساخته شده است. این بنا برای تحمل بلایای طبیعی و انسان ساز مانند زلزله و جنگ هسته ای ساخته شده است. ورودی طاق یک تونل بتنی است که به سه اتاقک مستقل منتهی می گردد که هر کدام می توانند تا 1.5 میلیون نمونه بذر را در خود جای دهند.

این خزانه به وسیله دولت نروژ اداره می گردد و برای کشورها و سازمان هایی در سراسر دنیا که می خواهند بذرها را برای حفاظت ذخیره نمایند، باز است. تا سال 2022، این طاق دارای بیش از یک میلیون نمونه بذر از تقریباً هر کشور روی کره زمین است. دانه ها در دمای منفی 18 درجه سانتیگراد نگهداری می شوند و پیش بینی می گردد که برای صدها سال باقی بمانند.

خزانه روز رستاخیز به عنوان ابزاری حیاتی برای حفظ تنوع زیستی کشاورزی در دنیا در نظر گرفته می گردد که به وسیله تغییرات آب و هوایی، تخریب زیستگاه ها و بیماری ها تهدید می گردد. هدف این است که اگر یک بحران دنیای در کشاورزی رخ دهد، بذرهایی که در خزانه نگهداری می شوند بتوانند به احیای محصولات کشاورزی و پر کردن بانک های غذایی یاری نمایند.

این یکی از سخت ترین طاق های تاریخ نیست که آن را بسیار چشمگیر نموده است، اما بعلاوه مکان دورافتاده و هوای بسیار سردی که آن را احاطه نموده است، آن را غیرقابل نفوذ نموده است. ممکن است در آن طلا نباشد، اما این با ارزش ترین خزانه در دنیا برای بشریت در نظر گرفته می گردد.

منبع: historyofyesterday

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، امن ترین در دنیا و آنچه در پس آن پنهان شده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، امن ترین در دنیا و آنچه در پس آن پنهان شده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید