محققان: ورزش در فضا برای هوشیاری فضانوردان لازم است

به گزارش وبلاگ عکس، یک آنالیز جدید نشان داد ورزش می تواند هوشیاری فضانوردان را پس از آنکه به زمین بازمی گردند، تضمین کند.

محققان: ورزش در فضا برای هوشیاری فضانوردان لازم است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ عکس به نقل از سی ان ان، نتایج یک آنالیز جدید بیانگر آن است که ورزش برای فضانوردان لازم است تا آنها را هوشیار نگه دارد.

یک مطالعه جدید که در Circulation منتشر شده تأکید می نماید، فضانوردان هنگامی که به زمین بازمی گردند دچار یک نوعی سردرگمی هستند که به دلیل نرسیدن میزان کافی اکسیژن به مغز است.

این تحقیقات جدید به خوبی نشان می دهد ورزش می تواند این عارضه را از فضانوردان دور نگه دارد و سلامتی آنها را رقم بزند.

آنالیز ها بیانگر آن است، فضانوردان پس از رفتن به ماه ضربان قلب تندتر و فشارخون پایین تری دارند که به طور کلی تحرک می تواند آنها را از عارضه های احتمالی دور کند.

این نگرانی وجود دارد که در مأموریت های بعدی که قرار است طولانی باشد و برای اکتشافات گسترده صورت گیرد، سلامت فضانوردان به خطر بیفتد؛ درهمین راستا دانشمندان در کوشش هستند تا با درک آنچه که در فضا رخ می دهد راه چاره هایی برای حفظ سلامت فضانوردان پیدا نمایند.

در این مطالعه 12 فضانورد که از سال 2009 تا 2013 به فضا سفر نموده اند مورد آنالیز قرار گرفتند و در نهایت تعیین شد، یک برنامه ورزشی مداوم می تواند به حفظ سلامت فضانوردان یاری کند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "محققان: ورزش در فضا برای هوشیاری فضانوردان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان: ورزش در فضا برای هوشیاری فضانوردان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید