محققان ژاپنی مینی قلب سه بعدی ساختند

به گزارش وبلاگ عکس، محققان ژاپنی با استفاده از سلول های بنیادی، ساختاری به قطر یک میلی متر و شبیه قلب توسعه دادند که دارای دهلیز و بطن بود و می تپید.

محققان ژاپنی مینی قلب سه بعدی ساختند

گروهی از محققان ژاپنی ادعا می نمایند با استفاده از سلول های بنیادی یک موش پیروز به ساخت یک مینی قلب شده اند که به درستی کار می نماید.

گروهی از محققان دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو به رهبری پروفسور ایشینوفومیتوشی با افزودن پروتئینی به نام ملانین سلول های بنیادی را کشت کردند. این سلول های بنیادی توانایی توسعه انواع مختلف سلول های بدن را داشتند و ویژگی های آنها مشابه سلول های بنیادی پرتوان القایی بود.

پژوهشگران ژاپنی ادعا می نمایند از این سلول ها پس از دو هفته ساختاری به قطر یک میلی متر و شبیه قلب به وجود آمد. طبق اطلاعات منتشر شده این قلب دارای دهلیز و بطن است و مانند یک نسخه واقعی می تپد. همچنین مینی ارگان توسعه یافته ساختاری شبیه قلب نطفه موش دارد.

آنها ادعا می نمایند این نخستین باری است که یک قلب با ساختار سه بعدی به طور پیروزیت آمیز توسعه یافته است.

فومیتوشی و همکارانش تصمیم دارند درباره توسعه قلب مینیاتوری تحقیق نمایند که با سلول های بنیادی پرتوان القایی ساخته می گردد. به گفته او می توان از این مینی ارگان برای تحقیق درباره ایمنی داروهای جدید استفاده کرد.،مهر

منبع: ایران آنلاین

به "محققان ژاپنی مینی قلب سه بعدی ساختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان ژاپنی مینی قلب سه بعدی ساختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید