معرفی مودم Aurora C082 5G: زیبای ناشناخته

به گزارش وبلاگ عکس، در این نوشتار می خواهیم مودمی را معرفی کنیم که گرچه یک سالی هست به بازار ایران وارد شده است، اما به علت اینکه واردات آن پیوستگی نداشته؛ هرگز مانند رقبای خود شناخته شده نیست. مودم Aurora C082 در ایران به صورت آنلاک شده 2 اپراتور عربی عمانتل و اتصالات موجود است.

معرفی مودم Aurora C082 5G: زیبای ناشناخته

مودم Aurora C082 (Aurora به معنای شفق قطبی) نیز مانند هر مودم تحت اپراتوری دیگر، ساخته شده به وسیله شرکت های OEM چینی است که دانستن تعیینات و شرکت سازنده اصلی، می تواند تاثیر زیادی در تصمیم گیری شما داشته باشد.

مودم Aurora C082 تحت اپراتور عمانتل

در ابتدای ورود این مودم به بازار ایران بعضی شایعه کردند ساخت هواوی است ولی چناچه در این مقاله خواهیم دید؛ با قطعیت می توان گفت این مودم ساخت هواوی و حتی زیر مجموعه های این شرکت نیست.

البته این نوشتار آنالیز این مودم نیست و برای آنالیز امیدواریم فروشگاهی این مودم را در اختیار ما قرار دهد تا با آنالیز کامل آن بتوانیم نظر خودمان را در خصوص این مودم با شما به اشتراک بگذاریم.

اما فعلا و تا قبل از آنالیز کامل، با توجه به تعیینات سخت افزاری و نرم افزاری مودم را معرفی خواهیم کرد و در حدالامکان خواهیم گفت که این مودم ارزش خرید دارد یا خیر.

مودم Aurora C082 ساخت چه شرکتی است؟

مودم سیمکارتی ارورا در بازار چین و هند با نام 1800 KUWFI 5G CPE موجود است که سایت علی بابا چین تولیدنماینده آن را شرکت KUFWI معرفی نموده است.

اما شرکت KUWFI خودش تولیدنماینده مودم نیست و در واقع محصولات شبکه را از شرکت های OEM سفارش داده و تحت برند خود به بازار کشورهای مختلف ارائه می نماید.

مودم Aurora C082 تحت برند KUWFI

در هر صورت نتوانستیم تولیدنماینده اصلی مودم Aurora C082 را پیدا کنیم و به همین علت نمی توانیم در خصوص کیفیت ساخت این مودم در درازمدت چیزی بگوییم.

در خاورمیانه اما این مودم به وسیله 2 اپراتور معروف عربی یعنی اتصالات عربستان و عمانتل عمان سفارش داده شده است که تجربه ثابت نموده است این دو اپراتور محصولات باکیفیتی را باندل می نمایند و این موضوع کمی آرامش بخش است.

مودم Aurora C082

می توانید این مودم را در عمان و عربستان فقط با خرید حجم اینترنت سفارش دهید و در واقع پول مودم به صورت قسطی روی بسته اینترنت ماهیانه حساب می گردد.

در ایران اما برای این مودم باید پول زیادی را به صورت نقد بدهید. از آنجایی که این مودم هم به صورت دست دوم و استوک و هم به صورت نو موجود است، قیمت ثابتی در بازار ندارد.

در واقع نمی توان قیمت تعیینی را برای این مودم تعیین کرد و ترجیح می دهیم به قیمت های میانگین اشاره نکنیم ولی باید گفت که می توان از حدود 6 میلیون به بالا این مودم را خرید.

تعیینات فنی

مودم Aurora C082 یک مودم 5G با پشتیبانی از وای فای نسل 6 است که از لحاظ رابط کاربری نیز امکانات خوبی را عرضه می نماید.

به لحاظ رابط کاربری باید بگوییم این مودم دارای یک رابط کاربری بسیار زیبا و سر راست است که امکانات لازم را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

یکی از امکانات نرم افزاری دوست داشتنی این مودم، امکان اطلاع رسانی قطعی اینترنت به یک شماره دیگر است که برای بعضی کاربردها بسیار مفید خواهد بود.

امکانات روتین دیگر مثل تغییر DNS یا قابلیت هایی که برای برای انتقال تصویر لازم هستند هم در این مودم گنجانده شده است که مصارف آن را بیشتر می نماید.

اما در سخت افزار این مودم چه خبر است؟ مودم Aurora C082 مانند خیلی دیگر از مودم هایی که این روزها می بینیم؛ از پردازنده Qualcomm x55 با یک گیگابایت حافظه رم استفاده می نماید که گرچه مقداری قدیمی به نظر می رسد اما برای یک مودم، سخت افزار بسیار خوبی محسوب می گردد.

Aurora C082

قیمت تکی این مودم و تحت برند KUWFI در سایت علی بابا حدودا 200 دلار است که برای این سخت افزار گران محسوب می گردد ولی خوشبختانه قیمت این مودم در ایران با رقبا می تواند رقابت کند.

اگر بخواهم رقبای این مودم را معرفی کنم باید مودم های و یا را نام ببرم که همگی از چیپ ست مشابهی استفاده می نمایند و همگی قیمتی در حدود همین مودم Aurora C082 دارند که انتخاب برای خرید را سخت تر می نماید.

بعلاوه مودم که جدیدا در بازار ایران معرفی شده است؛ هم همین سخت افزار را دارد ولی کمی از مودم Aurora C082 گران تر است؛ در عوض پورت های کامل تری را در اختیار شما قرار می دهد.

سرعت مودم Aurora C082 در نسل پنجم به توضیح زیر است:

در دانلود رو پهنای باند 200 مگاهرتز سرعت 4.6 گیگابیت پشتیبانی می گردد. اما روی پهنای باند 100 مگاهرتز (موجود در ایران) حداکثر سرعت 2.4 گیگابیت پشتیبانی خواهد شد.

در آپلود اما، حداکثر 1200 مگابیت روی پهنای باند 200 و حداکثر 600 مگابیت روی 100 مگاهرتز روی این مودم در دسترس است.

سرعت مودم Aurora C082

در نسل چهارم نیز این مودم از رده CAT 18 است که سرعت دانلود اسمی بالای 1 گیگابیت و آپلود 300 مگابیت را به همراه دارد.

در ایران اما طبق تست سرعتی که بعضی از فروشگاه ها و کاربران این مودم ثبت نموده اند، این مودم سرعت های خوب بالای 100 مگابیت را ثبت نموده است.

ما در شبکه چی این مودم را از نزدیک تست ننموده ایم و فعلا نمی توانیم این سرعت ها را تایید یا رد کنیم ولی با توجه به سخت افزار، سرعت بالای 100 مگابیت حتی در شبکه TD-LTE برای این مودم چیز عجیبی نیست.

در بحث درگاه های ارتباطی این مودم در میانه رقبای خود قرار گرفته است. مثلا این مودم در قیاس با مودم های OPPO CPE T1a و ZLT X20 پورت USB دارد که بسیار مفید است.

درگاه های Aurora C082

نکته مثبت دیگر نسبت به رقبای اصلی خودش در این رده قیمتی، پشتیبانی از آنتن خارجی است که بسیار ویژگی مفیدی است. در واقع مودم Aurora C082 دارای 2 کانکتور آنتن خارجی است که یکی از نوع TS-9 برای Tx و یک درگاه Tx-9 برای Rx است.

بعلاوه این مودم دارای 2 پورت لن گیگابیتی و یک پورت WAN/LAN است که با یه پورت RG11 برای VOIP درگاه های این مودم را تکمیل می نمایند.

بیشتر بخوانید:

همانطور که تعیین است مودم Aurora C082 به لحاظ درگاه های ارتباطی فیزیکی، رقبای نزدیک خود را پشت سر می گذارد و فقط نسبت به مودم Telstra 5G ضعیف تر است.

در وای فای اما این مودم از نوع وای فای 6 با استاندارد AX1800 است. حداکثر سرعت وای فای این مودم روی فرکانس 5 گیگاهرتز 1300 مگابیت است و در فرکانس 2.4 گیگاهرتز به 600 مگابیت می رسد که بسیار شبیه مودم Telstra 5G است.

همانطور که مشاهده کردید؛ مودم Aurora C082 به لحاظ درگاه های و بعلاوه وای فای در رده قیمتی خود در جایگاه بسیار مناسبی می ایستد.

آیا مودم Aurora C082 برای بازار ایران مناسب است؟

مهم ترین فاکتور در آنالیز یک مودم برای یک کشور خاص، آنالیز باندهای فرکانسی پشتیبانی شده است. در ایران و در FD-LTE با باندهای 1، 3 و 7 کار داریم و در TD-LTE با باندهای 42 و 43.

در 5G اما کمی شرایط فرق دارد و فعلا فقط باند N78 را داریم ولی مطمئن هستیم به زودی باندهای دیگری نیز برای نسل پنجم در ایران فعال خواهد شد که آنطور که از شایعات بر می آید باندهای N28 وN41 و N79 مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مودم Aurora C082

در خصوص مودم سیمکارتی ارورا می دانیم که باندهای زیر را در دسترس قرار می دهد:

5G NR: n41/n78

LTE-FDD : B1/B3/B7/B8/B20/B28

LTE-TDD : B38/B40/B41/B42/B43

همانطور که تعیین است این مودم برای کار در شبکه 4G ایران چه TD و چه FD هیچ مسئله ای ندارد و تمام باندهای فرکانسی را پشتیبانی می نماید.

در 5G نیز از باند حال حاضر نسل پنجم ایران یعنی باند N78 پشتیبانی می گردد ولی واقعیت این است که فهرست باندهای نسل پنجم این مودم خیلی کوتاه است و احتمال اینکه در آینده، حسرت خرید یک مودم فول باندتر مانند ZLT X20 و یا Telstra 5G را بخورید، خواهد بود.

جمع بندی و ارزش خرید

مودم Aurora C082 به خودی خود یک مودم با کیفیت است که به علت واردات ناپیوسته آنچنان که باید در میان کاربران شناخته نشده است و با استقبال نیز روبه رو نشده است.

اما این مودم مزایای زیادی مانند پورت آنتن خارجی دارد که خریدش را در بازه قیمتی زیر 8 میلیون تومان منطقی می نماید و اگر با ناشناخته بودن برند و بعلاوه باندهای فرکانسی 5G محدود مسئله ای نداشته باشید، مودم Aurora C082 انتخاب خوب و متفاوتی برای شما خواهد بود.

آنالیز کامل تر این مودم نیازمند این است که این مودم در اختیار سایت شبکه چی قرار بگیرد. ولی اگر بخواهم از روی تعیینات نظر بدهیم باید بگویم که اگر دنبال مودم 5G فول باند با پردازنده کوالکام می شد حتما به ZLT X20 و Telstra 5G (به شرط کاهش قیمت) نیز نگاهی بیاندازید که رابط کاربری های کامل تری را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

نظر شما چیست؟ آیا خرید مودم Aurora C082 را در حال حاضر منطقی می دانید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: شبکه چی

به "معرفی مودم Aurora C082 5G: زیبای ناشناخته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مودم Aurora C082 5G: زیبای ناشناخته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید