منتظر چری 315 پلاس با برند ام وی ام در بازار باشید

به گزارش وبلاگ عکس، تقریبا از زمانی که نخستین مدل چری 315 به عنوان یک هاچ بک ساختارشکن پینی وارد بازار ایران شد، حدود هشت سال می گذرد و این خودرو حالا دوباره با تغییراتی عمده در دو بخش فنی و ظاهری، می خواهد به رقابت برگردد. خودرویی که در دو نسخه سدان و هاچ بک با کد های 315 و 315اچ در فاصله سال های 1394 تا 1397 بیش از 46 هزار دستگاه از آن فراوری شده و به عنوان یک خودرو سایز B از رقبای قدر رنو ساندرو، پژو 206 و محصولات خانواده برلیانس است. پیشتر و در فاصله سال های 91 تا 93 نیز این خودرو تیراژی بالغ بر 15 هزار دستگاه داشت تا به این ترتیب 315 یکی از قدیمی ترین و پرتیراژترین خودروهای چری در کشور تبدیل گردد.

منتظر چری 315 پلاس با برند ام وی ام در بازار باشید

در فیس لیفت تازه چری 315 که در ایران با برند ام وی ام فراوری می گردد، عمده تغییرات با هدف پوشش دادن به احتیاج خریداران این کلاس ایجاد شده است. برای نمونه افزودن جعبه دنده اتوماتیک یا سانروف و بعضی دیگر از تجهیزات از جمله ضعف هایی بود که اغلب باعث امتناع خریداران از انتخاب 315 اچ به جای برلیانس 320 یا پژو 207 بود. اتفاقی که حالا به نظر می رسد با عرضه نسخه پلاس از سوی چری، تا حدی رفع شده است اما آیا به صرف این تغییرات می توان انتظار فروش های نسبتا بالای 14 تا 15 هزار دستگاهی این خودرو طی سال های 95 و 96 را در سال 98 داشت؟

برای پاسخ به این سوال باید به خاستگاه خریداران این خودرو بازگشت. جایی که اغلب انتخاب کنندگان 315اچ را افرادی با قدرت خرید 45 تا 55 میلیون تومان تشکیل می دانند. حالا اما به رغم افزودن امکانات دلخواه مشتریان، قیمت خودرو امکان فروش فزاینده چری در این کلاس در ایران را گرفته است. هم اینک چری 315 اچ در نسخه اکسلنت در حالی در بازار قیمتی بین 120 تا 125 میلیون تومان دارد که بهای کارخانه ای این خودرو از 140 میلیون تومان عبور نموده و با توجه به نصب جعبه دنده اتوماتیک روی نسخه پلاس، قیمت این محصول احتمالا از مرز 175 میلیون تومان عبور خواهد نمود. عددی که گرچه در ابعادی مشابه با رنو ساندرو اتومات و پژو 207 جدید قرار گرفته است ولی قطعا دامنه کوچک تری از خریداران را هدف قرار خواهد داد.

315 پلاس چه تغییراتی به خود دیده؟

از جمله تغییرات مهمی که این هاچ بک 4.2 متری چینی به خود دیده، تحول در فضای داخلی و طرح داشبورد است که با نمونه بهتری جایگزین شده . گیربکس هم در نسخه فول آپشن به یک نسخه چهار سرعته اتوماتیک تغییر یافته در حالی خودرو با تغییر جلو پنجره، نصب سانروف، طرح جدید آینه های جانبی، سپر جلو و عقب متفاوت و البته رینگ های جدید به کل متحول شده است. از جمله اتفاقات خوبی که در این نسخه اتفاق افتاده، سپر بهبودیافته عقب است که تناسب بهتری با فرم قوز نموده عقب 315 دارد. البته ای کاش طراحان چری پس از هفت سال فرم در صندوق عقب را تغییر می دادند و تحول در این بخش را کامل می کردند.

باید منتظر ماند و دید آیا صنایع خودروسازی کرمان می توانند به حیات خود ادامه دهند یا نه. در ماه های اخیر فراوری اغلب محصولات چری، جک و جیلی پایان یافته و خاموشی بخش خصوصی صنعت خودرو ایران جدی تر از همواره چهره خود را نشان داده است. 315 پلاس اگر از این هیمنه نجات یابد، احتمالا خواهد توانست در بازار فروش مناسبی را در حد و اندازه خود تجربه کند. البته احتمال هم دارد که این پروژه نیز به سرنوشت خودروهایی چون چری تیگو8 و ام وی ام ایکس55 دچار گردد.

منبع: دیوار

به "منتظر چری 315 پلاس با برند ام وی ام در بازار باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر چری 315 پلاس با برند ام وی ام در بازار باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید