نوسانات خلقی و مسائل حافظه از عوارض ذهنی یائسگی

به گزارش وبلاگ عکس، بعضی از این احساسات تغییراتی هستند که به طور طبیعی در این مرحله از زندگی اتفاق می افتند، اما طبق گفته انجمن یائسگی آمریکای شمالی، عوامل دیگری نیز در این امر نقش دارند.

نوسانات خلقی و مسائل حافظه از عوارض ذهنی یائسگی

تغییرات در هورمون ها علت بزرگی برای نوسانات خلقی و سایر علائم است. به گفته این انجمن، در حالی که بیشتر زنان به ریتم هورمونی خود عادت دارند، این ریتم در طول دوران قبل از یائسگی مختل می گردد.

از سوی دیگر، زنان در میانسالی ممکن است با تغییراتی در عزت نفس یا تصویر بدنی زندگی نمایند، زیرا جامعه برای جوانان ارزش قائل است.

یکی از راه های احساس بهتر ایجاد تعادل است. به یاد داشته باشید که به احتیاج های خود توجه کنید، نه فقط احتیاج های خانواده و کار. این مسئله می تواند به شما یاری کند تا با چالش های تازه روبرو شوید و اعتماد به نفس خود را حفظ کنید.

اگر در جوانی افسردگی را تجربه نموده اید، در دوران پیش از یائسگی نسبت به این احساسات آسیب پذیرتر هستید.

افسردگی با عدم تعادل شیمیایی در مغز همراه است. به گفته کارشناسان این انجمن، اگر خستگی طولانی مدت، از دست دادن علاقه به فعالیت های عادی، کاهش وزن، غم و ناراحتی یا تحریک پذیری را تجربه می کنید، با پزشک مشورت کنید.

بعلاوه ممکن است افزایش احساس اضطراب را تجربه کنید به گفته کارشناسان، اگرچه ممکن است خود به خود رفع شوند، اما بروز مکرر این دوره ها ممکن است یک علامت هشداردهنده از اختلال ترس باشد.

علائم می تواند شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه، سرگیجه، تپش قلب یا احساس دیوانه شدن باشد. احساساتی که قبل از گرگرفتگی به وجود می آیند می توانند باعث بروز حمله شوند. درمان ها شامل تکنیک های آرام سازی یا کاهش استرس، روان درمانی و دارو های تجویزی است.

اگر نگران حفظ حافظه خود هستید، از نظر جسمی، اجتماعی و ذهنی فعال بمانید.

منبع: فرارو

به "نوسانات خلقی و مسائل حافظه از عوارض ذهنی یائسگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسانات خلقی و مسائل حافظه از عوارض ذهنی یائسگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید