ویروس کرونا: طرح ترکیه برای احیای گردشگری در تابستان 99

به گزارش وبلاگ عکس، ترکیه امیدوار است با معرفی طرح های ایمنی و اعطای گواهینامه سلامت بتواند اطمینان مسافران را از بابت ایمنی در برابر ویروس کرونا جلب کند.

ویروس کرونا: طرح ترکیه برای احیای گردشگری در تابستان 99

ترکیه برنامه های خود را برای احیای گردشگری معرفی کرد. این کشور اعلام نموده است که می خواهد برای مسافران، تفرجگاه ها و کارمندان آن ها گواهینامه سلامت صادر کند و هدف خود را از اجرای این طرح، ایجاد جهش در صنعت مهمی خوانده که آسیب های شدیدی را از همه گیری ویروس کرونا متحمل شده است.

وزیر گردشگری ترکیه روز یکشنبه از طرحی برای اعطای گواهینامه رونمایی کرد که اجازه فعالیت در تابستان آینده را به تفرجگاه ها و کارکنان آن ها می دهد. گواهینامه مذکور به وسیله نهادهای بین المللی اعطای گواهینامه به هتل ها، رستوران ها، شرکت های حمل ونقلی و سایر شرکت های مرتبط داده می گردد تا سطح بالای شرایط بهداشتی و رعایت الزامات سلامتی را در آن ها تایید کند.

مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت:

برنامه اعطای گواهینامه ما این اطمینان را به مهمانانمان در ترکیه خواهد داد که تعطیلات خود را در شرایطی ایمن و با رعایت اصول بهداشتی به سر خواهند برد و خیال آن ها را طی مدت بازدید از ترکیه آسوده نگه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در ادامه صحبت های خود افزوده است که:

برنامه ما تمامی مراحل پیشگیرانه و حفاظتی را شامل همه وسایل نقلیه هوایی، دریایی و زمینی و تمامی ورودی ها، همه نهادهای درگیر در برگزاری تعطیلات، شرایط سلامتی فعالان در صنعت و خود گردشگران در بر می گیرد.

آنچه اکنون در خطر قرار گرفته است، بقای صنعتی 34.5 میلیارد دلاری با قابلیت پیوند دهندگی سیاسی است که منبعی بسیار مهم برای ذخایر ارزی خارجی ترکیه قلمداد می گردد و به همین علت، این کشور برای کنترل تورم خود به آن احتیاج مبرم دارد.

تا به امروز، ترکیه حداقل 137 هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی نموده است و از این لحاظ، در میان 10 کشوری قرار گرفته است که بیشترین شمار مبتلایان را دارد. از این میان، بیش از 3,700 مورد به مرگ انجامیده و این آمار، ترکیه را در میان 15 کشور با بیشترین شمار مرگ ومیر قرار داده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، که به شدت خواستار سر پا شدن مجدد مالی است که پیش از تعطیلی همه جانبه در اثر شیوع ویروس کرونا با مسائل ناشی از تورم و بیکاری دست وپنجه نرم می کرد، آغاز به برطرف محدودیت های قرنطینه ای نموده است. به دستور او، مراکز خرید و آرایشگاه ها از روز دوشنبه، 11 مه (22 اردیبهشت) به روی مشتریان باز شده اند و جوانان و مسن هایی که هفته ها در خانه محبوس بوده اند، اکنون اجازه یافته اند تا مدتی کوتاه را در بیرون از محیط خانه به سر ببرند.

با وجود کمتر شدن محدودیت های تردد در سطح شهر، سفرهای داخلی و خارجی همچنان تحت کنترل قوانین سختگیرانه و محدودنماینده هستند. این محدودیت ها باعث شده صنعتی حیاتی و به شدت تاثیرگذار را در کشوری که هیچ نفتی ندارد و فقط به آب وهوای دلپذیر مدیترانه ای، ساحل های طلایی، کوه های پوشیده از برف و داشته های تاریخی فراوانش متکی است، تا مرز نابودی پیش رود.

به نظر می رسد هیچ خبری از قرنطینه اجباری دو هفته ای برای هر فردی که وارد ترکیه می گردد، نباشد. این همان کاری است که دولت انگلستان اعلام نموده می خواهد در این کشور اجرا کند و مسئولان گردشگری این کشور در مخالفت با آن می گویند این کار کل صنعت گردشگری را به نابودی خواهد کشاند. بر اساس این برنامه، هر مسافر باید برای ورود به فرودگاه و در تمامی مراحل آن، از دریافت کارت پرواز گرفته تا سوار شدن بر هواپیما، از ماسک استفاده کند. علاوه بر این، همه مسافران مورد تب سنجی قرار خواهند گرفت. آموزش های بهداشتی لازم به همراه تجهیزات مورداحتیاج به کارکنان صنعت سفر داده خواهد شد و این افراد با استفاده از دوربین های حرارتی و دماسنج به طرو مرتب غربالگری خواهند شد. هتل ها و رستوران ها ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و انجام کارهای بهداشتی لازم در داخل فضاهای خود هستند. بعلاوه این برنامه، شرکت های هواپیمایی و حمل ونقلی را موظف می نماید تا به طور مرتب هواپیماها، اتوبوس ها و قایق ها را ضدعفونی و استرلیزه نمایند و کارهای لازم را در جهت رعایت فاصله اجتماعی انجام بدهند.

در بیانیه وزارت گردشگری ترکیه آمده است که نهادها و موسسه های مختلف برای از سر گیری فعالیت های خود باید تا اول ژوئن به وسیله وب سایت این وزارتخانه برای کسب گواهینامه موردنظر اقدام نمایند. هنوز مشخص نیست که قوانین تازه تا چه مقدار پیروز خواهد شد ریسک ابتلا به کرونا را کاهش بدهد. ناقلان خاموش ویروس تازه کرونا به عنوان بزرگ ترین تهدید سلامت عمومی جامعه تلقی می شوند و گفته می گردد همه کسانی که مبتلا به این بیماری هستند، لزوما دچار تب بالا نمی شوند و قابل تشخیص به وسیله دوربین های حرارتی نیستند.

شماری از مسئولان ترکیه با نگرانی به این موضوع اذعان می نمایند که فقط آن عده کمی که خواستار تعطیلاتی آسوده و بدون نگرانی هستند، تمایل دارند که در محلی اقامت نمایند که پیشخدمت ها و سایر خدمه آن ماسک پوشیده اند و به طور مستمر مشغول ضدعفونی محیط هستند. یکی از مسئولین به نقل از روزنامه محلی Yeni Bakis که در ازمین منتشر می گردد، می گوید:

از این به بعد، هتل ها تبدیل به بیمارستان های این بیماری پاندمیک خواهند شد. مردم وقتی وارد یک بیمارستان پاندمیک می شوند، دیگر نمی توانند خوش بگذرانند. این کار برخلاف جریان طبیعی زندگی است.

به عقیده افراد فوق، این احتمال وجود دارد که شرکت های گردشگری در خصوص رعایت پروتکل های مندرج در فرم تقاضای کسب گواهینامه ادعایی را خلاف واقعیت مطرح نمایند، ولی در واقعیت، یا از انجام آن سر باز بزنند یا ناتوان بمانند. به عنوان مثال، یکی از سوالاتی که در این فرم مطرح شده آن است که آیا کارکنان مشکوک به ابتلا به کووید 19 را به مدیران معرفی می نمایند. این سوال به عنوان معیاری در نظر گرفته شده است که اجرای آن و نظارت بر اجرای آن از راه دور کار مسئله ای نیست.

با اینکه مقدار ابتلا به ویروس کرونا در کشور ترکیه کاهش یافته و نرخ مرگ ومیر در آن از 127 مورد روزانه در اواسط آوریل به 50 مورد در زمان حال رسیده است، بعضی از پزشکان نسبت به اوج گیری دوباره بیماری در صورت سرانجام یافتن زودتر از موعد قرنطینه هشدار داده اند. طرح تازه به قدری مجذوب کننده است که می تواند مسافرانی را که تمایل به گذراندن تعطیلات خود در ترکیه دارند و پیش از این به خاطر کاهش ارزش لیر در برابر دلار که به مقرون به صرفه شدن هزینه غذا، اقامت و پرواز با ایرلاین های ترک می انجامد، وسوسه شده بودند را بیش از پیش مصمم به سفر به ترکیه بسازد. شرکت های هواپیمایی قرار است پروازهای عادی خود را از ماه ژوئن از سر بگیرند.

روز یکشنبه، آقای ارسوی با بیان این نکته که گواهینامه فوق به صنعت سفر ترکیه یاری خواهد نمود تا پیش از هر کشور دیگری به سمت گردشگری سالم گام بردارد، به یکی از عوامل موثر در بازاریابی در این صنعت اشاره نمود. در صورتی که یکی از مهمانان دچار بیماری بگردد یا به خاطر ابتلا به کرونا از جهان برود، برنامه صدور گواهینامه به طور بالقوه این قابلیت را دارد که برای جبران این مسئله به هتل ها و ایرلاین ها یاری کند. به گفته ارسوی:

برنامه صدور گواهینامه ثابت می نماید که ترکیه نقشی پیشرو در مشخص جهت برای عادی سازی گردشگری به عهده دارد.

منبع: کجارو / independent.co.uk

به "ویروس کرونا: طرح ترکیه برای احیای گردشگری در تابستان 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا: طرح ترکیه برای احیای گردشگری در تابستان 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید