چگونه هوش مصنوعی دنیا ورزش را متحول می نماید؟

به گزارش وبلاگ عکس، در دنیا مقادیری وجود دارند که به راحتی قابل آنالیز نیستند و یکی از این مقادیر، بعضی مهارت های ورزشی یا آنالیز همه جانبه تکنیک ها است. بر همین اساس است که اخیرا هوش مصنوعی در این حوزه وارد عمل شده و نقش آفرینی می نماید.

چگونه هوش مصنوعی دنیا ورزش را متحول می نماید؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هوش مصنوعی در حوزه های مختلفی می تواند در ورزش موثر باشد:

جست و جوی ورزشکاران و استخدام

با وجود این که انسانها با استفاده از معیارهای کمی و کیفی قابل ارزیابی نیستند و آنالیز عملکرد آنها قطعا می تواند بر نتایج تیمی تاثیرگذار باشد. تیم های ورزشی مثل بسکتبال، فوتبال یا هر بازی دیگری، به طور فزاینده ای از داده های مبتنی بر هوش مصنوعی برای آنالیز عملکرد فردی بازیکنان استفاده می نمایند.

محدودیت های ادراکی انسان را می توان با یاری بعضی از معیارهای کمی و کیفی آنالیز کرد. با ورود داده های بزرگ و هوش مصنوعی در مدیریت ورزش، روند ضبط و مقدار گیری این شاخص های موفقیت آینده آسان تر و قابل اعتمادتر می گردد. افزون بر این هوش مصنوعی می تواند از داده های تاریخی که در ورزش به خوبی مستند شده است استفاده کند تا بتواند پیش بینی های بالقوه آینده بازیکنان را قبل از سرمایه گذاری روی نها انجام دهد.

آموزش و تحلیل عملکرد

همانطور که در بالا ذکر شد، با استفاده از معیارهای عمومی می توان بازیکنانی قوی تر استخدام کرد، اما برای سنجش عملکرد در هر ورزش، تحلیلگران و مربیان باید تجزیه و تحلیل بسیاری از داده های مربوط به بازیکنان را به شکل فردی و اجراهای جمعی انجام دهند، این موضوع به مربیان یاری می نماید تا بخش های قوت و ضعف بازیکنان را شناسایی نموده و بر اساس این نقاط قوت و ضعف تصمیم گیری نمایند که چگونه بازیکنان را آموزش دهند.

به عنوان مثال در فوتبال، شاخص های کلیدی عملکرد بازیکنان در هر بخش فرق دارد و با یاری هوش مصنوعی بهتر می توان تشخیص داد که کدام بازیکن برای پست فوروارد (بازیکنان خلاق) و کدام بازیکن برای پست مدافع (بازیکنان دفاعی)مناسبند.با استفاده از هوش مصنوعی می توان رابطه بین صفات کیفی و متغیرهای کمی را ایجاد و سپس اقدام به مقدار گیری آن متغیرها برای پیش بینی ارزش کیفی مربوط به بازیکنان کرد.

افزون بر این ها هوش مصنوعی می تواند برای شناسایی الگوهای تاکتیک های مخالفان و نقاط قوت و ضعف در هنگام آماده شدن برای بازی استفاده گردد.

حفظ سلامتی، تناسب اندام و ایمنی

صنعت بهداشت و درمان به روش های مختلف می تواند از قابلیت پیش بینی و تشخیص فوق العاده ای هوش مصنوعی برای سلامتی، تناسب اندام و ایمنی استفاده کند.از آنجایی که جوهر ورزش حفظ سلامت فیزیکی است، تیم های ورزشی برای اطمینان از سلامت و تناسب اندام بازیکنان،به طور فزاینده ای از ابزارهای تکنولوژیکی استفاده می نمایند. هوش مصنوعی آخرین ابزار موجود در مجموعه های پزشکی است. بازیکنان به طور منظم تحت آزمایشات فیزیکی قرار می گیرند که از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل پارامترهای مختلف سلامتی و حرکات بازیکنان برای ارزیابی تناسب اندام آنان استفاده می نمایند.

بسیاری از تیم های پیشرو از فناورگجت های پوشیدنی برای ردیابی حرکات بازیکنان و پارامترهای فیزیکی در طول تمرین استفاده می نمایند، این ابزارها به آنها یاری می نماید سلامت بازیکنان را پیگیری نمایند.

پخش بازی ها

هوش مصنوعی می تواند به پخش زنده و تجربه تماشای بازی ها به شیوه ای متفاوت به مخاطبان ورزشی یاری کند. بر این اساس، هوش مصنوعی می تواند تغییر نحوه کسب عایدی از رویدادهای ورزشی را رقم زده و سوداور باشد. هوش مصنوعی حتی می تواند زاویه دوربین های داخل ورزشگاه را را به طور اتوماتیک معین کند.

منبع: انتخاب

به "چگونه هوش مصنوعی دنیا ورزش را متحول می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هوش مصنوعی دنیا ورزش را متحول می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید