کالیفرنیا بزرگ ترین پل برای حیوانات را می سازد

به گزارش وبلاگ عکس، کالیفرنیا میخواهد تا سال 2023، گذرگاهی برای حیوانات روی یکی از بزرگراه های شلوغ لس آنجلس بسازد که بزرگ ترین تقاطع برای حیوانات خواهد بود و از کشته شدن آن ها در جاده جلوگیری می نماید.

کالیفرنیا بزرگ ترین پل برای حیوانات را می سازد

کالیفرنیا میخواهد تا سال 2023، پلی روی بزرگراه 101 Freeway لس آنجلس بسازد که باعث می گردد حیوانات بومی منطقه از کشته شدن در جاده مصون بمانند و بعلاوه باعث تنوع ژنتیکی میان گونه های مختلف می گردد.

پل Liberty Canyon Wildlife Crossing به طول 60 متر و با عرض حدود 50 متر، وارد مراحل پایانی ساخت خود شده است. ساخت این پل 87 میلیون دلار هزینه خواهد داشت. هدف از ساخت این پل ایجاد جهت عبوری امن و بعلاوه حرکت به صورت آزادانه برای حیات وحش بومی جنوب کالیفرنیا است که شامل شیر کوهی (cougars)، کایوت و بعلاوه گوزن ها می گردد. در شرایط فعلی، بسیاری از حیوانات به کوه های سنتا مونیکا (Santa Monica) در کالیفرنیا محدود شده اند و به واسطه این موضوع، چالش هایی در رابطه با تنوع ژنتیکی و درون زایی مطرح می گردد.

بر اساس کمپینی که با هشتگ #SaveLACougars راه اندازی شده است، شیرهای کوهی در حال ناپدید شدن از کوه ها هستند. این کمپین اعلام نموده است که سازمان پارک های ملی (National Park Service) که از سال 2002 در حال اجرای پژوهشی در این باره است، به این نتیجه رسیده که بزرگ ترین تهدید برای شیرهای کوهی، فقدان و چندپارگی محل سکونت شان به واسطه جاده ها و توسعه شهری است. به گفته این سازمان:

شیرهای کوهی کمترین مقدار تنوع ژنتیکی مقدار گیری شده را در هر کجای این استان یا کشور، بعد از پلنگ های در خطر انقراض فلوریدا دارند.

بقای آن ها در طولانی مدت بستگی به توانایی آن ها برای تغییر مکان به منظور ایجاد تنوع ژنتیکی و سلامت جمعیت کلی آن ها دارد.

این گذرگاه در کیلومتر 53 آزادراه خواهد بود و از روی 10 لاین بزرگراهی عبور خواهد نمود. برای اینکه این گذرگاه هرچه بیشتر به محل زندگی حیوانات شبیه گردد، گیاهان مختلفی در آن کاشته می گردد. در این جهت امکاناتی مانند عایق صدا و پوشش گیاهی تعبیه شده که باعث کاهش صدای ماشین ها، انسداد نور و تلفیق این پل با محیط پیرامون می گردد. این پل یک راه فرعی روی خیابانی در همان نزدیکی به نام آگورا (Agoura Road) نیز خواهد داشت.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "کالیفرنیا بزرگ ترین پل برای حیوانات را می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالیفرنیا بزرگ ترین پل برای حیوانات را می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید